نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

فروش بازی Persona 5 از مرز ۳.۲ میلیون نسخه عبور کرد

استودیو آتلوس و سگا همراه انتشار گزارشی جدید از فروش بازی Persona 5 و تایید به‌فروش رفتن ۳.۲ میلیون نسخه از آن، یک طرح هنری جدید از این بازی را منتشر و از هواداران تشکر کردند.

آثار نقش‌آفرینی ژاپنی سالیان سال است که در دسترس گیمرها قرار می‌گیرند و طی این مدت توانسته‌اند جامعه‌ی هواداران پرتعدادی را برای خود دست‌وپا کنند. ویژگی‌های گرافیکی/بصری این بازی‌ها و مخصوصا مکانیک‌های گیم‌پلی این اثار که براساس مبارزات نوبتی طراحی می‌شوند، بازی‌های نام‌برده را از همتایان خود جدا و مخاطبان خود را پیدا کردند. یکی از مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین آثار تاریخ ژانر JRPG، همین چند سال پیش و به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد؛ آخرین ساخته‌ی استودیو آتلوس یعنی بازی Persona 5.

بازی پرسونا 5 با تغییرات مهمی که در مکانیک‌های ژانر نقش‌آفرینی ژاپنی ایجاد کرد، علاوه‌بر ارائه‌ی یک تجربه‌ی شدیدا درگیر و سرگرم‌کننده، توانست هواداران بسیار زیادی را با سبک نام‌برده آشنا کند. این بازی که از نظر فنی توانست رضایت به‌شدت زیاد هواداران و منتقدان را جلب و نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین JRPGهای دهه مطرح کند، از نظر تجاری نیز عملکردی موفق را به‌نمایش گذاشته است. حالا در جریان آخرین اخبار بازی، آتلوس و شرکت سگا با یک پست توییتر خاطر نشان کردند که بازی پرسونا 5 توانسته از مرز فروش ۳.۲ میلیون نسخه عبور کند؛ آماری که برای یک بازی JRPG کاملا رضایت‌بخش و موفقیت‌آمیز است. شایان ذکر است که بازی Persona 5 Royal تا به‌امروز حدود ۴۰۰ هزار نسخه را در ژاپن به‌فروش رسانده و آمار فروش کلی مجموعه‌ی پرسونا را به عدد ۱۱ میلیون واحد رسانده است.

به‌مناسبت همین فروش بسیار خوب بازی پرسونا 5، شیگنوری سوئجیما که با طرح‌های عالی خود توانسته بود حال‌وهوایی خاص را بر این اثر و این مجموعه حاکم کند، یک طرح‌ هنری جدید را برای تشکر از هواداران این مجموعه طراحی کرده که در ادامه آن را تماشا می‌کنیم. طرحی که در آن دو شخصیت محوری بازی یعنی جوکر و مورگانا به‌تصویر کشیده شده‌اند.

Persona 5 / پرسونا 5

بازی Persona 5 را هم‌اکنون می‌توانید روی پلی‌ استیشن 4 تجربه کنید. بازی‌های Persona 5 Royal و Persona 5 Scramble در تاریخ‌هایی نامشخص از سال ۲۰۲۰ راهی پلی‌استیشن 4 خواهند شد. بازی پرسونا 5 رویال داستان اصلی پرسونا 5 را با برخی از مأموریت‌ جانبی‌ها و کاراکترهایی جدید پیش‌ خواهد برد و Persona 5 Scramble که ساختش در استودیو Koei Tecmo پیش می‌رود و ژانر اکشن/نقش‌آفرینی خواهد داشت، روایت‌گر ماجراهایی است که گروه Phantom Thives پس از پایان بازی پرسونا 5 سراغ آن‌ها می‌روند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده