// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

فروش Shenmue 3 در ژاپن پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد

نسخه‌ی سوم بازی Shenmue، پس از حدود ۲۰ سال انتظار هفته‌ی گذشته منتشر شد و به نظر می‌رسد که در ژاپن عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است.

بازی Shenmue 3 که با سرمایه‌‎گذاری جمعی از طریق وب‌سایت Kickstarter ساخته شده بود، در هفته‌ی اول عرضه‌ی خود موفق به فروش تنها ۱۸هزار نسخه در ژاپن شد. این بازی که دنباله‌ی بازی Shenmue 2 (محصول ۲۰۰۱) است، در هفته‌ای که جدول فروش در ژاپن تحت سلطه‌ی بازی Pokemon Sword / Shield بود، نتوانست به موفقیتی که با توجه به مدت زمان طولانی انتظار برای آن پیش‌بینی می‌شد برسد. 

Pokemon Sword / Shield با بیش از ۳۸۲ هزار نسخه فروش در صدر جدول فروش هفتگی ژاپن که توسط مجله‌ی Famitsu گزارش شده، قرار گرفت. البته مشخص بود که Shenmue نمی‌تواند با یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازی در ژاپن رقابتی داشته باشد، اما انتظار هم نمی‌رفت که در کشور ساخت این بازی پرطرفدار، فروش به این اندازه پایین باشد.

شنمو 3 هم‌چنین در بریتانیا حتی در جمع ۱۰ بازی اول هم نبود و در رتبه‌ی ۱۷ جدول فروش قرار گرفت. این بازی تنها به نیمی از آمار فروش نسخه‌های بازسازی شده‌ی Shenmue 1 و Shenmue 2 که سال گذشته منتشر شدند، دست یافت. البته این دو نسخه برای ایکس باکس وان هم منتشر شدند و Shenmue III فقط برای پلی استیشن 4 و پی سی موجود است؛ اما بعید است که بتوان عدم عرضه‌ی آن روی کنسول مایکروسافت را دلیل کم بودن فروش دانست. 

با تمام این اوصاف، شایان ذکر است که حدود ۷۰ هزار نفر از طرفداران این بازی در کمپین سرمایه‌گذاری Kickstarter شنمو شرکت داشتند و با توجه به اینکه آن‌ها یک نسخه‌ از بازی را دریافت می‌کنند، این عدد نیز روی کم بودن میزان فروش تاثیرگذار است. 

ده بازی پرفروش ژاپن در هفته‌ی گذشته به ترتیب زیر هستند:

  1. Pokemon Sword / Shield 
  2. Ring Fit Adventure
  3. Luigi’s Mansion 3
  4. Shenmue 3
  5. Death Stranding  
  6. Star Wars Jedi: Fallen Order
  7. Mario & Sonic at the Tokyo 2020 Olympic Games 
  8. Super Mario Party
  9. Minecraft: Nintendo Switch Edition
  10. Mario Kart 8 Deluxe


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده