نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷

Tomb Raider: Definitive Edition و Farming Simulator 19 بازی های رایگان دسامبر استیدیا پرو هستند

کاربران استیدیا پرو تا امروز دو بازی Destiny 2 و Samurai Shodown را به‌طور رایگان دریافت کرده‌اند.

بیش از یک هفته از آغاز به کار سرویس استریم شرکت گوگل می‌گذرد و استیدیا (Stadia) تا این لحظه دو بازی رایگان به کاربران استیدیا پرو ارائه داده است. به‌تازگی دو بازی بعدی این سرویس هم مشخص شده‌اند که عبارت‌اند از Tomb Raider: Definitive Edition و Farming Simulator 19.

استیدیا پرو، حق عضویتی است که افراد می‌توانند با پرداخت پول بیشتر به‌سراغ آن بروند و مانند سرویس‌های پلی استیشن پلاس و ایکس باکس لایو گلد، گوگل هم برای کاربران این سرویس بازی‌های رایگانی در نظر می‌گیرد. دو بازی اول این سرویس که هم‌زمان با عرضه‌ی استیدیا به‌دست مخاطبان رسیدند، Destiny 2 اثر استودیو بانجی (Bungie) و Samurai Shodown از استودیو SNK بودند. بازی‌های رایگان ماه بعد هم قرار است در روز اول دسامبر (۱۰ آذر) به‌دست کاربران استیدیا پرو برسند. اولین بازی Tomb Raider: Definitive Edition، محصول کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) خواهد بود؛ ریبوت مجموعه‌ی توم ریدر که در نسل گذشته عرضه شد و نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن هم حدود ۶ سال قبل برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. بازی بعدی هم نسخه‌ی سال ۲۰۱۹ از بازی‌های شبیه‌ساز کشاورزی، محصول Giant Software است که در نوامبر سال گذشته عرضه شده بود و اکنون نسخه‌ی پلاتینیوم آن برای استیدیا ارائه شده است.

این بازی‌ها هم مثل بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس و ایکس باکس لایو گلد بعد از اتمام حق عضویت کاربران، از دسترس آن‌ها خارج می‌شوند و برای تجربه‌ی مجدد آن‌ها باید دوباره به سرویس استیدیا پرو ملحق شد؛ سرویسی که کاربران برای استفاده از آن باید هر ماه ۱۰ دلار بپردازند و علاوه بر دریافت بازی‌های رایگان، مزایای دیگری مثل تخفیف‌های مختلف برای خرید بازی‌ها و البته دسترسی به رزولوشن بالاتر برای اجرای بازی‌ها را هم شامل می‌شود.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سرویس مبتنی بر پردازش ابری گوگل را می‌توان لیست محدود و تکراری بازی‌های آن دانست؛ آثاری که تعداد آن‌ها تنها به ۲۲ عدد می‌رسد و اکثر آن‌ها هم بازی‌هایی هستند که پیش از این برای سایر پلتفرم‌ها عرضه شده بودند. البته این مشکل به‌تدریج حل خواهد شد، ولی باید دید گوگل تا آن زمان به‌سراغ چه تدابیری برای افزایش تعداد کاربران خود می‌رود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده