// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵

جف کپلن امیدوار است بلیزارد در تعلیق بازیکن هنگ کنگی Hearthstone تجدید نظر کند

کارگردان تیم اورواچ نه تنها مخالف حکم تعلیق بازیکن هارت‌استون است، بلکه می‌گوید سران بلیزارد راجع به این موضوع با او مشورتی نداشته‌اند.

اگر اخبار مربوط به حواشی اخیر بلیزارد را دنبال کرده باشید، می‌دانید که بلیتزچانگ، بازیکن حرفه‌ای بازی Hearthstone، به خاطر صحبت‌های سیاسی خود در مورد تظاهرات اخیر هنگ کنگ به مدت یک سال از حضور در مسابقات محروم شده بود و پاداش‌های او نیز از وی سلب شده بود. پس از واکنش شدید عمومی و صنعت بازی‌سازی، بلیزارد بن این بازیکن را به ۶ ماه کاهش داد و جوایز او را نیز به او بازگرداند. در حالی که کل این ماجرا رنگ و بوی عجیبی داشت، جف کپلن گفته است که فکر می‌کند تصمیم بلیزارد بیش از حد سخت‌گیرانه بوده است. 

کارگردان اورواچ در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست بیان داشت:

زمانی که محرومیت او کاهش یافت، خیال من تا حدودی راحت شد؛ اما فکر می‌کنم که این محرومیت می‌تواند حتی کمتر هم بشود یا به طور کلی برداشته شود. من طرفدار آزادی بیان هستم و این موضوع برای من اهمیت بسیار زیادی دارد.

شایان ذکر است که جف کپلن علاوه بر سمت کارگردان بازی Overwatch، سمت نایب ریاست بلیزارد را نیز بر عهده دارد؛ اما ظاهرا با وجود اینکه وی معمولا در تصمیم‌گیری‌های شرکت حضور دارد، در این مورد با وی مشورتی نشده است. 

ما قبلا هم با چنین مواردی، به خصوص در فصل اول، روبه‌رو شده بودیم و فرآیند تصمیم‌گیری معمولا چهار یا پنج روز به طول می‌انجامد. گروهی از ما همیشه در مورد تنبیه بازیکنان تصمیم‌گیری می‌کردیم و در جریان همه‌ی جزئیات تصمیم قرار می‌گرفتیم. از این رو، زمانی که چنین تنبیه سخت‌گیرانه‌ای اعمال شد، من بسیار غافل‌گیر شدم.

جف کپلن تنها فرد از مدیران بلیزارد نیست که با این بن مخالف است؛ بن لی، کارگردان هارت‌استون نیز در مصاحبه‌ی خود با Kotaku اظهار داشت:

تصمیم اولیه بیش از حد سخت‌گیرانه بود. بلیزارد باید زمان بیشتری را صرف تصمیم‌گیری برای این مورد می‌کرد؛ اما هم‌اکنون برای این کار دیر شده است. من فکر می‌کنم که همه‌ی ما ترجیح می‌دادیم که با این موضوع طور دیگری برخورد می‌شد.

هفته‌‌ی گذشته، جی آلن برک، رئیس بلیزارد، در صحبت‌های ابتدایی خود در رویداد بلیزکان، یک عذرخواهی عمومی ارائه داد، اما اشاره‌ای به بلیتزچانگ یا اتفاقات پیش آمده نداشت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده