نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

بازی Diablo IV نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارد

جدیدترین نسخه‌ی دیابلو هم مثل بازی قبلی این مجموعه اثری «همیشه آنلاین» خواهد بود.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف درباره‌ی جدیدترین نسخه‌ی دیابلو (Diablo)، این بازی دو روز قبل به‌طور رسمی معرفی شد و توانست با نمایش خیره‌کننده‌اش نظر هواداران را به خود جلب کند. بازی‌ای که به‌گفته‌ی بلیزارد (Blizzard Entertainment) حتی برای حالت تک‌نفره هم نیاز به آنلاین شدن بازیکن دارد.

طراح ارشد بازی دیابلو 4 (Diablo IVآنجلا دل‌پریوره در جریان بلیزکان امسال (Blizzcon 2019) در پاسخ به سوالاتی پیرامون امکان تجربه‌ی آفلاین بازی چنین گفته است:

در این بازی از حالت آفلاین پشتیبانی نخواهیم کرد. البته هیچ اجباری برای بازی تیمی در دیابلو 4 وجود ندارد و می‌توانید آن‌را به‌شکل تک‌نفره انجام دهید، از سیاهچال‌های بازی تا مناطق مربوط‌به مأموریت‌های اصلی آن که می‌توانید همه را به‌طور انفرادی و بدون حضور سایر پیش ببرید.

البته نیاز همیشگی دیابلو 4 به آنلاین بودن خیلی هم عجیب به‌نظر نمی‌رسد، وقتی در نظر بگیریم که اکثر بازی‌های این روزهای بلیزارد از Overwatch و World of Warcraft تا StarCraft به‌این شکل طراحی شده‌اند. از طرف دیگر نسخه‌ی قبلی بازی یعنی دیابلو 3 هم روی کامپیوتر تنها در حالت آنلاین اجرا می‌شد، ولی نسخه‌های کنسولی آن قابلیت تجربه به‌صورت آفلاین را هم داشتند؛ موضوعی که باعث شده است سوالاتی در مورد نسخه‌ی کنسولی دیابلو 4 شکل بگیرد، ولی بلیزارد این نسخه‌ها را هم «همیشه آنلاین» اعلام کرده است و این‌بار تفاوتی بین بازی روی کامپیوتر و کنسول‌ها نخواهد بود و بازیکن‌ها درهرصورت حتی برای بازی تک‌نفره هم باید آنلاین شوند.

همان‌طور که در شایعات سال گذشته هم مطرح شده بود، بازی دیابلو 4 با حال و هوایی نزدیک به دیابلو 2 در دست ساخت است و در زمان نامشخصی برای کامپیوتر، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد؛ زمانی‌که عده‌ای آن را باتوجه‌به صحبت‌های اخیر بلیزارد، در بهترین حالت سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده