نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

استیدیا اولین استودیو خود را برای ساخت بازی های انحصاری در مونترال تاسیس می‌کند

جید ریموند، نایب رئیس بخش استیدیا، در تازه‌ترین مصاحبه خود از تأسیس استودیویی در شهر مونترال به‌منظور تولید آثار First Party برای این سرویس خبر داد.

کمتر از یک ماه مانده به عرضه پروژه بزرگی که گوگل سال‌های زیادی است تمرکز ویژه‌ای روی آن دارد. سرویس استریم گوگل استیدیا (Stadia) با بلندپروازی‌های زیادی و با هدف تحول صنعت بازی‌های ویدیویی و گشودن دریچه تازه‌ای برای گیمرها، کار خود را شروع کرد. درحالی‌که مدت زمان زیادی به ورود این سرویس به صنعت بازی‌های ویدیویی باقی نمانده است، این روزها اخبار زیادی از استیدیا به‌گوش می‌رسد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که چند روز پیش گوگل رسما تایید کرد که برای استفاده بیسیم از کنترلر این سرویس، ملزم به خرید دستگاه کروم کست اولترا هستید؛ این خبر موج منفی بسیاری را در بین گیمرها نیز ایجاد کرد.

با وجود اینکه تا امروز استودیوهای بزرگ زیادی خبر از عرضه آثار خود برای استیدیا داده‌اند، اما هنوز جزییاتی از انتشار بازی‌های انحصاری و فرست پارتی برای آن اعلام نشده است. حال اما در جدیدترین اخبار بازی،‌ جید ریموند، نایب رئیس بخش استیدیا، روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که گوگل در حال تأسیس استودیویی جهت تولید بازی‌های فرست پارتی برای این سرویس در شهر زادگاه ریموند یعنی مونترال کانادا است.

این استودیو قرار است بازی‌های انحصاری زیادی را برای استیدیا تولید کند تا گیمر بتواند به مجموعه آثار و ژانرهای متنوعی دسترسی داشته باشد. سرویس استریم استیدیا به‌گونه‌ای طراحی شده تا برای روش‌های متفاوتی که افراد بازی‌ها را تجربه می‌کنند،‌ تنها مقصد و هدف نهایی باشد. شهر مونترال هم نقطه آغازین برای رسیدن به این هدف ما است.

هنوز اطلاعاتی درخصوص تاریخ دقیق عرضه محتوای انحصاری برای سرویس استیدیا اعلام نشده است اما باتوجه به صحبت‌های ریموند به‌نظر می‌رسد این استودیو برای رسیدن به تولید و عرضه بازی، هنوز مسیر نسبتا طولانی‌ای را در پیش دارد.

ما در استیدیا به اینکه تا چه اندازه خوب هستیم، کاری نداریم؛ بلکه هدف بزرگتری پیش‌روی ما است. جاه‌طلبی بیشتر، فراگیر شدن و دردسترس بودن این سرویس و همین‌طور جذاب‌تر و سرگرم‌تر شدن این سرویس، هدف اصلی ما است. تیم ما این ذهنیت را به این پروژه تزریق کرده است و با تأسیس اولین استودیوی انحصاری، به‌دنبال بهترین تولید کنندگانی هستیم که به ما و هدفی که در سر داریم، ملحق شوند.

سرویس استریم گوگل استیدیا قرار است در تاریخ ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) به‌صورت رسمی کار خود را شروع کند. به‌نظر شما باتوجه به اخبار فراوانی که تا امروز پیرامون  آن منتشر شده، استیدیا می‌تواند موفق ظاهر شود و رقیب سرسختی برای کنسول‌ها تلقی گردد و آن‌ها را به چالش بکشد یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده