Suda 51 و Swery65 با همکاری یکدیگر بازی ترسناک Hotel Barcelona را تولید میکنند
گویچی سودا و هیدتاکا سوهیرو، دو نفر از معروفترین بازیسازهای ژاپنی در جریان نشستی خبری از تولید یک بازی ترسناک مشترک سخن گفتند؛ بازیای که پتانسیل تبدیل شدن به اثری عجیب و منحصربفرد را دارد.
چند ساعت قبل بود که گویچی سودا ملقب به سودا 51 (Suda 51) و هیدتاکا سوهیرو معروف به Swery65 در نشستی خبری حاضر شدند که ازطریق صفحهی یوتیوب شعبهی ژاپن IGN پخش زنده میشد. نشستی که این دو بازیساز معروف در آن اعلام کردند قصد ساخت اثری ترسناک را دارند که البته هنوز خیلی از ویژگیهای آن مشخص نشده است و جلسهی امروز را میتوان بهنوعی یک جلسهی طوفان فکری دانست که جلوی چشم مخاطبان بهشکل زنده برگزار شد (طوفان فکری یا Brainstorm به جلساتی میگویند که اعضای گروه ایدههای خود را با یکدیگر در میان میگذارند تا به جمعبندی در مورد بخشهای مختلف پروژه برسند).
در طول همین جلسه بود که سودا اسم موردنظر خود را برای بازی انتخاب کرد، یعنی هتل بارسلونا (Hotel Barcelona) که البته احتمال دارد نام نهایی این پروژه نباشد و بعدها تغییر کند. بهگفتهی این دو بازیساز، آنها قصد تولید پروژهای عظیم و پُرهزینه را ندارند و ترجیح میدهند یک بازی مستقل را آماده کنند که شرکت دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) هم در تولید آن همکاری میکند و در حال حاضر بودجهای برابر با یک میلیون دلار به آنها داده است.
سودا در طول صحبتهای خود به بازی Siren اشاره میکند، اثری ترسناک که در سال ۲۰۰۳ برای پلیاستیشن 2 منتشر شد و یکی از منابع الهام بازی خواهد بود. همچنین هر دو نفر علاقهی زیادی به استفاده از المانهای مرتبط با خطوط زمانی دارند و یکی از ایدههای مطرحشده در مورد بازی بهاین شکل بوده است که بازیکنها به اتاقهای مختلف هتل سر میزنند و هر بار با افراد خاص یا بُعدهای متفاوتی روبهرو میشوند. سوهیرو هم در بخشی از صحبتهای خود به این قضیه اشاره میکند که ترجیح میدهد بهجای یک بازی ترسناک خالص، روی اثری کار کنند که بیشتر برپایهی حس و حالی تعلیقآمیز و مرموز بنا شده باشد، چیزی شبیه Twin Peaks.
در ادامه بحث به شخصیت اصلی بازی میرسد و موارد مختلفی مطرح میشوند، مثل خبرنگاری که در حال نوشتن گزارشی در مورد هتل است. حتی ایدههایی هم به ذهن آنها رسیده است که هدایت یک شخصیت شیطانی را بهدست بازیکن بدهند. در مورد شخصیت منفی بازی هم ممکن است با یک موجود عجیب و هیولایی خاص طرف باشیم یا شاید هم روح خبیثی که مهمانان هتل را از بین میبرد؛ هتلی که ممکن است در هر جای دنیا قرار گرفته باشد و توکیو هم یکی از گزینههای احتمالی خواهد بود (بههمین خاطر احتمال تغییر اسم یا خیلی از بخشهای دیگر بازی وجود دارد).
یکی از جالبترین بخشهای این نشست خبری هم زمانی بود که این دو بازیساز ژاپنی در همان حال که مشغول صحبت بودند، برای کیچیرو تویاما (کارگردان Silent Hill و Siren) پیامی ارسال و او را دعوت به همکاری کردند و او هم به آنها پاسخ مثبت داد!
از آنجایی که تولید بازی هنوز بهطور کامل شروع نشده است، پلتفرمهای آن هم مشخص نیستند و تنها صحبتهایی از احتمال ساختهشدن بازی برای موبایل، نینتندو سوییچ یا گوگل استیدیا در این جلسه مطرح شده و بحثی در مورد کامپیوتر یا پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان در میان نبوده است.
هنوز فاصلهی زیادی تا انتشار اطلاعات کامل در مورد این پروژه داریم، ولی بهنظر میرسد ایدهی اصلی آن در مورد ماجراهای ترسناک یک هتل اسرارآمیز خواهد بود
در مجموع همهچیز این جلسه حالتی عجیب و منحصربفرد داشته است، مثل خود این دو بازیساز که همیشه به حال و هوای عجیب آثار خود معروف بودهاند. سودا را که بیش از هرچیز با مجموعه بازیهای No More Heroes میشناسیم که نسخهی سوم آن سال آینده برای سوییچ منتشر خواهد شد و البته آثار جالب دیگری مثل Killer7 هم در کارنامهی این بازیساز بهچشم میخورد. سوهیرو هم درکنار بازی D4: Dark Dreams Don't Die، کارگردانی بازی Deadly Premonition را برعهده داشته است؛ بازی متفاوت و خاصی که هرچند از طرف منتقدان با واکنشهای خیلی خوبی همراه نبود، ولی توانست طرفدارانی بهدست آورد و به یک بازی کالت تبدیل شود که این روزها نسخهی دوم آن هم با نام Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise برای کنسول سوییچ در دست ساخت است.
سودا و سوهیرو پیش از این هم قصد همکاری با یکدیگر برای تولید یک بازی واقعیت مجازی برای پلیاستیشن VR را داشتند که پروژهی موردنظر بهجایی نرسید و متوقف شد و حال باید دید بازی جدید آنها چه سرنوشتی پیدا میکند؛ بازیای که هنوز تا انتشار آن فاصلهی زیادی داریم و حتی سوهیرو در بخشی از جلسه بهشوخی میگوید شاید با اثری ساید اسکرول طرف باشیم!