نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Zombieland: Double Tap - سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی

مدتی است که فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی (Zombieland: Double Tap) با بازی وودی هارلسون اکران شده اما این اثر نتوانسته تا حد زیادی نظر منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم Zombieland: Double Tap یا در زبان فارسی «سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ترسناک و کمدی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست روبن فلیشر، کارگردان فیلم Venom (ونوم)، فیلم Gangster Squad (جوخه گانگستر)، فیلم 30Minutes or Less (۳۰ دقیقه یا کمتر)، فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) و نویسنده فیلم Two Night Stand (رابطه دو شبه)، فیلم Unicorn Store (فروشگاه تک شاخ) و فیلم Bad Trip (سفر بد) ساخته شده است. در فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند وودی هارلسون در نقش تالاهیس (همکار معتبر کلمبوس)، جسی آیزنبرگ در نقش کلمبوس، ابیگیل برسیل در نقش لیتل راک، اما استون در نقش ویچیتا، رزاریو داوسون در نقش نوادا، زوئی دویچ در نقش مدیسون، اون جوگیا در نقش برکلی، لوک ویلسون در نقش آلبوکرکی، توماس میدل دیچ در نقش فلگ استف و بیل موری در نقش شخصیت ساختگی خودش و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۶ را از بین ۳۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم، نقدها و امتیازات مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است که در حال حاضر بخش زیادی از آنها در قسمت متوسط و رو به بالا قرار دارند. حرف‌های ساخت دنباله فیلم سرزمین زامبی‌ها، پیش از اکران قسمت اول مجموعه به میان آمده بود و نویسندگان تیم هم ایده‌های خوب خود را ارائه کرده بودند. اما بعد از گذشت مدتی طولانی که پروژه در برزخ به‌سر می‌برد، بالاخره در سال ۲۰۱۸ به تصویب نهایی رسید و معرفی شد. گوین پالون تهیه کنندگی این اثر کمدی را برعهده داشته است. رت ریس، پاول ورنیک و دیو کالاهام هنرمندانی بودند که فیلمنامه فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی را نوشتند.

از آنجا که مدتی است که از نمایش فیلم Zombieland: Double Tap به صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Zombieland: Double Tap از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در داستان فیلم Zombieland: Double Tap، کلمبوس، تالاهیس، ویچیتا و لیتل راک به منطقه مهم و حیاتی آمریکا می‌روند. آنها در همین حین با یک سری زامبی‌های تکامل یافته برخورد می‌کنند که باید با آنها مبارزه کنند و آنها را از بین ببرند. آنها علاوه‌بر این، با بازماندگان دیگر همانند خودشان و همچنین درد و مشکلی روبه‌رو می‌شوند که روز به روز در حال بزرگ شدن است.

فیلم Zombieland: Double Tap

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Zombieland: Double Tap بیندازیم:

سایمون تامپسون | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Zombieland: Double Tap یک شورش و آشوب محسوب می‌شود که بخش زیادی از آن هم زیر سر زوئی دویچ و همچنین شخصیت جذاب او درون داستان یعنی مدیسون است. با اینکه به نوبه‌ی خود حس و حال کلاسیک و قسمت اول مجموعه را تا حدودی ندارد، اما زمانی که صحبت از دنباله‌هایی می‌شود که از قسمت اصلی تقدیر می‌کنند، می‌توان نام Zombieland: Double Tap را هم ذکر کرد. این فیلم ارزش این همه صبر کردن، زمان شما و همچنین پول شما را خواهد داشت.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

با اینکه بازیگران این اثر چیزی حدود ۱۰ سال بزرگ‌تر شده‌اند، اما هیچ چیزی از بامزه بودن و خنده‌دار بودن فیلم Zombieland: Double Tap کم نمی‌کند. به لطف یک سری تنظیمات و ویژگی‌های جدید، این فیلم حتی از قسمت قبل خود هم شورشی‌تر است.

ای. او. اسکات | نیویورک تامیز

۷۰ از ۱۰۰

فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی انتظارات را در حد پایینی قرار می‌دهد و به راحتی هم از آنها عبور می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که این فیلم نسبت به آثار سینمایی کمدی چند وقت اخیر، عملکرد خیلی بهتری داشته باشد. این فیلم پیچیدگی خیلی زیادی ندارد اما خب به این معنی هم نیست که خالی و پوچ باشد.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۶۳ از ۱۰۰

اگر فیلم سرزمین زامبی‌ها را دوست داشتید، به احتمال خیلی زیاد فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی را هم دوست خواهید داشت اما نه به همان اندازه. این فیلم در داستان خود سکانس‌های خنده‌دار هم دارد؛ هرچند که خیلی اتفاق نمی‌افتد. یک سری صحنه‌های هوشمندانه هم دارد که باز هم خیلی زیاد نیست. اما حداقل می‌توان گفت که در بیشتر مواقع، تعاملات بین شخصیت‌ها سرگرم کننده است.

فیلم Zombieland: Double Tap

جاشوا راث کاف | تایم اوت

۶۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که بازیگران جدید فیلم شلیک نهایی (هرچند که تعداد آنها خیلی کم است)، به طرز جالبی توانستند این فیلم را از کاملا مسخره و پوچ بودن نجات دهند و آن را یک درجه بالاتر ببرند.

کیتی رایف | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

متاسفانه، مدت زمانی که بین این دو فیلم وجود داشت، آنقدر زیاد و طولانی بود که می‌توان گفت تقریبا ایده اصلی و رویکردی که این فیلم برای خود داشت، کمی قدیمی و خسته کننده شده بود.

چارلز بارفیلد | پلی لیست

۴۲ از ۱۰۰

فیلم Zombieland: Double Tap یک دنباله تکراری، بدون نوآوری و کاملا خسته کننده به حساب می‌آید.

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۳۸ از ۱۰۰

اینگونه به نظر می‌رسد که ایده‌های جدید، اصلا حس تازه بودن را به بیننده منتقل نمی‌کند. شاید فیلم Zombieland کمک زیادی به خلق این دنیا و دنیاهای این‌چنینی کرده باشد اما می‌توان گفت که فیلم Double Tap رسما حکم تیر نهایی را داشته است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Zombieland: Double Tap نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Zombieland: Double Tap


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده