// دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

بازی NBA 2K20 پرفروش ترین بازی سال ۲۰۱۹ آمریکا شد

بازی NBA 2K20 بالاترین میزان فروش ماه انتشار یک بازی ورزشی را در تاریخ آمریکا داشته است.

بازی NBA 2K20 چند هفته‌ی پیش و بالاخره پس از یک سال انتظار هواداران بازی‌های ورزشی توسط شرکت 2K Games منتشر شد و در همین زمان کم توانسته‌ است لقب پرفروش‌ترین بازی سال در آمریکا تا به امروز را از آن خود کند.

به‌گفته‌ی تحلیلگران خرده‌فروشی NPD Group، بازی NBA 2K20 نه‌تنها پرفروش‌ترین بازی در سپتامبر ۲۰۱۹ بود بلکه مستقیما به صدر جدول پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۹ نیز صعود کرده است. بازی NBA 2K20 از بازی‌هایی نظیر Borderlands 3 ،FIFA 20 و Madden NFL 20 نیز پیشی گرفت. این به این معنا است که جدیدترین بازی بسکتبال از سری 2K توانسته بالاترین میزان فروش در ماه انتشار یک بازی ورزشی در تاریخ ایالات متحده را داشته باشد.

بازی Borderlands 3 نیز شروع خوبی داشته است و توانسته رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین بازی ماه سپتامبر و رتبه‌ی سوم فروش در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. بازی‌های FIFA 20 ،Legend of Zelda: Link's Awakening و Ghost Recon's Breakpoint به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و ششم نمودار ماه سپتامبر قرار گرفته‌اند اما هنوز نتوانستند جز ۱۰ رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ قرار بگیرند. این گزارش همچنین نشان داد که فروش Xbox One و PlayStation 4 باتوجه‌به عرضه دو کنسول نسل ‌بعدی Xbox Scarlett و PlayStation 5 در سال آینده کاهش یافته است اما Nintendo Switch همچنان بر جدول فروش سخت‌افزار مسلط است و در حال حاضر ۱۰ ماه متوالی در صدر جدول فروش ایالات متحده قرار دارد.

بازی NBA 2K20 پس از انتشار نتوانست شروعی قوی از لحاظ فنی داشته باشد. بازیکنان بلافاصله پس از عرضه‌ی بازی گزارش‌های زیادی از مشکلات و باگ‌های متعدد این اثر دادند و سازندگان بازی در صفحه‌ی توییتر رسمی NBA 2K20 به این اعتراض‌ها واکنش نشان دادند و اعلام کردند که بسیاری از مشکلاتی که تاکنون مخاطبان بازی گزارش داده‌اند، طی به‌روزرسانی‌های جدید بازی برطرف خواهد شد.

بازی NBA 2K20 هم‌اکنون برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده