نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie

فیلم ال کامینو: فیلم برکینگ بد (El Camino: A Breaking Bad Movie) اخیرا در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و منتقدان آن را یک خاتمه بسیار خوب برای طرفداران این مجموعه خواندند.

فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie یا در زبان فارسی «ال کامینو: فیلم برکینگ بد» یکی از جدیدترین آثار اکشن و درام شبکه نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست وینس گیلیگان، نویسنده فیلم Hancock (هنکاک)، فیلم Home Fries (سیب زمینی سرخ شده خانگی)، فیلم Wilder Napalm و تهیه کننده و خالق سریال Battle Creek (بتل کریک)، سریال Better Call Saul (بهتره با ساول تماس بگیری)، سریال Breaking Bad (برکینگ بد)، سریال The Lone Gunmen و سریال The X-Files (پرونده‌های ایکس) ساخته شده است. در فیلم ال کامینو: فیلم برکینگ بد، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند ارون پال در نقش جسی پینکمن، جسی پلمونس در نقش تاد الکوئیست، کریستن ریتر در نقش جین مارگولیس، چارلز بیکر در نقش اسکینی پیت، مت جونز در نقش برندون «بجر» میهیو، اسکات شپرد در نقش کیسی، اسکات مک‌آرتور در نقش نیل، تام باور در نقش لو، کوین رنکین در نقش کنی و لری هانکین در نقش اولد جو و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ال کامینو: فیلم برکینگ بد در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸) در شبکه نتفلیکس، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۷۳ را از بین ۲۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای نمایش در شبکه AMC هم در نظر گرفته شده است اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر محبوب نقدها و امتیازات مثبت زیادی را از طرف منتقدان دریافت کرده است. بخش زیادی از منتقدان، ایفای نقش و نحوه عملکرد پال را تحسین کردند. آنها اعلام کردند که این فیلم می‌تواند یک پایان و خاتمه بسیار خوب برای طرفداران این مجموعه باشد. رابرت فارستر هم که در این فیلم نقش اد گالبریث را ایفا کرده بود، درست در روز نمایش فیلم، در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

از آنجا که مدتی است که از نمایش فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie در سرویس استریم محبوب نت فلیکس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

جسی پینکمن بعد از اینکه به طرز جذاب و چشمگیری از جایی که در آن زندانی شده بود، فرار کرد، تصمیم جالبی گرفت. او به این نتیجه رسید که برای شکل دادن آینده‌ای نسبتا خوب، باید با گذشته خود روبه‌رو شود و با مشکلاتی که در آن وجود دارد، دست و پنجه نرم کند.

فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie بیندازیم:

استیو گرین | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

می‌توان گفت که این اثر می‌تواند روی پای خودش بایستد و یک فیلم مستقل باشد؛ آن هم در حالی که به مجموعه تلویزیونی‌ای که به تولدش کمک کرد، ادای احترام می‌کند.

دیوید گریفین | آی جی ان

۹۰ از ۱۰۰

فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie، یک اثر پر تنش محسوب می‌شود که داستان آن به خوبی نوشته شده است. همچنین در این اثر ارون پال به طرز چشمگیر و فوق‌العاده‌ای ایفای نقش کرد.

دارن فرنیچ | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

من فکر می‌کنم تنها چیزی که در این ماجراجویی جذاب و سرگرم کننده کمبود آن حس می‌شود، یک سری اتفاقات شگفت‌انگیز و غافلگیر کننده است.

آلن سپینوال | رولینگ استون

۸۰ از ۱۰۰

وینس گیلیگان در بالاترین حد استعداد و قدرت خود قرار داشت و زمان مناسب را به دست آورد تا یکی از معدود مواردی را که سریال نتوانست به خوبی از پس آن بر بیاید، درست کند. همین موارد باعث شد تا یک اثر فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده به وجود بیاید.

El Camino: A Breaking Bad Movie

مایکل استار | نیویورک پست

۶۳ از ۱۰۰

فیلم خوبی است. با اینکه مدت زمان ۲ ساعت تا حدودی برای آن زیاد است، اما برای طرفداران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ طرفدارانی که به دنبال هر چیز کوچکی بودند تا آنها را دوباره به فضای مجموعه تلویزیونی بسیار محبوبشان، متصل کند.

جیمز پانیووزیک | نیویورک تایمز

۶۰ از ۱۰۰

در سریال برکینگ بد، حضور آرون پال و همچنین استعداد بی‌نظیر او، اغلب تحت تاثیر بازی برایان کرانستون قرار می‌گرفت و به نوعی او مدام زیر سایه کرانستون قرار داشت. اما او در این فیلم شگفت‌انگیز عمل کرد و همه دیگر می‌توانند به استعداد او پی ببرند.

اد پاور | تلگراف

۶۰ از ۱۰۰

تقریبا لزومی نداشت که فیلم ال کامینو: فیلم برکینگ بد ساخته شود. اما برای طرفدارانی که دوست داشتند جسی پینکمن را بیشتر از قبل در زندگی‌شان داشته باشند، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

یکی از منتقدان سایت لس آنجلس تایمز

۵۰ از ۱۰۰

ال کامینو: فیلم برکینگ بد اثر وحشتناکی نیست اما از طرف دیگر یک فیلم ستودنی هم نیست. با توجه به میراث سریال برکینگ بد و همچنین فضایی که این مجموعه داشت، می‌توان گفت که این فیلم به اندازه کافی خوب نبود.

لازم به ذکر است که این فیلم، توانسته رتبه ۳۵ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای سرگرم کننده و بسیار جذاب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

El Camino: A Breaking Bad Movie


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده