نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

استودیو IO Interactive با همکاری Warner Bros بازی جدیدی می‌سازد

بعد از تجربه‌ی همکاری در ساخت Hitman 2، سازندگان این بازی یعنی استودیو IO Interactive، باری دیگر با Warner Bros برای ساخت بازی جدیدی متحد می‌شوند. 

طبق آخرین اخبار بازی، استودیو IO Interactive که با ساخت سری هیتمن (Hitman) شهرت پیدا کرد، قصد دارد تا با Warner Bros باری دیگر برای ساخت بازی‌ای جدید همکاری کند. این دو پیش از این در ساخت بازی Hitman 2 با یکدیگر همکاری کرده بودند و این بازی در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد.

استودیو IO Interactive تا قبل از بازی Hitman 2 زیر مجموعه‌ای از شرکت Square Enix محسوب می‌شد اما پس از جدایی، IO Interactive به‌عنوان استودیویی جداگانه به کار خود ادامه داد. این استودیو و برادران وارنر بازی جدید خود را به‌عنوان تجربه‌ای جدید برای پی سی و کنسول‌ها معرفی کردند که نشان می‌دهد بازی جدید با تمامی ساخته‌های IO Interactive تفاوت خواهد داشت.

با اینکه هر دو شرکت از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کردند، قطعا شعبه‌ی کپنهاگن و مالمو استودیو IO Interactive روی بازی جدید کار می‌کنند. رئیس این استودیو، هاکان آبراک، در خبری اعلام کرد که تیم سازنده‌ی بازی در حال حاضر مشغول جذب نیروی مورد نیاز خود برای ساخت بازی است. 

همزمان با شروع ساخت دنیایی جدید در پروژه‌ی حال حاضر IO Interactive و Warner Bros، ما مشغول یافتن استعداد‌های جاه طلب و جذب آن‌ها در تیم‌های کپنهاگن و مالمو برای ساخت این سفر خارق‌العاده هستیم. 

دنیای جدید در حرف‌های آبراک احتمالا به ساخت یک IP کاملا متفاوت اشاره می‌کند بااین‌حال، Warner Bros به‌طور دقیق در جایی اشاره نکرده است که این تجربه‌ی جدید مربوط‌ به سری هیتمن می‌شود یا به یک بازی کاملا جدید اختصاص دارد. رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی Warner Bros، دیوید حداد، در این مورد بیان کرد: 

ما بسیار مفتخریم که همکاری خود را با استودیو با استعداد IO Ineteractive ادامه دهیم. این استودیو سابقه‌ای طولانی و میراثی دیرینه در ساخت بازی‌های نمادین دارد. ما کاملا مشتاقیم تا در پروژه‌ی بعدی آن‌ها نیز همکاری داشته باشیم تا این تجربه‌ی جدید را به کنسول‌ها و کامپیوتر در سرتاسر جهان بیاوریم.

چندی پیش در مستندی که از استودیو IO Interactive توسط NoClip پخش شد، آبراک اعلام کرد که شعبه‌ی کپنهاگن روی پروژه‌ای مخفی و جدید کار می‌کند و صحبت‌های امروز او و دیوید حداد دوباره این قضیه را تایید کرد. آبراک در آن مستند گفته بود: 

ما (IO Interactive) هنوز هم تا حد زیادی مستقل محسوب می‌شویم. ما به سوی آینده با چیز‌هایی جدید و احتمالا IPهایی نو که در حال کار روی آن‌ها هستیم، می‌رویم.

درهرصورت، هیچ‌جایی از آن مستند به ساخت بازی Hitman 3 اشاره‌ای نشد. نکته‌ای که شایان ذکر است، می‌تواند این باشد که همزمان با جدایی این استودیو از Square Enix، آن‌ها حق ساخت بازی هیتمن را نیز از این شرکت خریداری کردند و هم‌اکنون اختیار ساخت دنباله‌ی سری هیتمن در دست IO Interactive است. امیدواریم که در آینده نسخه‌ی جدید این سری محبوب نیز منتشر شود تا طرفداران مامور ۴۷ و بازی‌های مخفی‌‌کاری، از بازی محبوب خود بی‌نصیب نمانند. 

نظر شما راجع به ساخت یک IP جدید توسط استودیو IO Interactive چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید که آن‌ها روی دنباله‌ی سری هیتمن کار کنند یا از ساخت بازی جدید آن‌ها استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده