// چهار شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

صحبت‌ های کوجیما در مورد سختی‌ های پس از ترک کردن شرکت کونامی

هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ای جدید، در مورد چالش‌هایی که پس از ترک استودیو کونامی با آن روبرو شد صحبت می‌کند.

با شنیدن نام هیدئو کوجیما همه‌ی ذهن‌ها سمت اثر جدید او یعنی بازی Death Stranding یا سری بازی‌های بسیار تحسین‌شده‌اش یعنی بازی‌های Metal Gear می‌رود و به تازگی نیز متوجه شدیم که برای اولین‌بار در تاریخ جشنواره‌ی سینمایی کلن، جایزه‌ی «تاثیرگذاری روی شکل‌گیری آینده داستان‌گویی» در سال ۲۰۱۹ به‌فردی از جهان هنر هشتم یعنی هیدئو کوجیما می‌رسد. در طی مصاحبه‌ای با Famitsu، کوجیما در مورد سختی‌های ترک کردن استودیو کونامی صحبت کرد.

سه سال و نه ماه زمان سپری شد تا من توانستم روی پای خود بایستم. در آن زمان من ۵۳ ساله بودم. این همان سنی است که شما بازنشست می‌شوید نه؟ اعضای خانواده من نیز مخالف این ایده‌ی راه اندازی استودیوی جدید بودند. من یک مرد میانسال ۵۳ ساله بودم که پول یا چیز دیگه‌ای نداشتم. فقط خود من بودم که می‌گفتم قصد دارم این بازی جهان باز را بسازم.

کوجیما همچنین در مورد مشکلات راه اندازی یک استودیوی جدید صحبت کرد. او گفت که وقتی او به بانکی در ژاپن رفت و در خواست وام داد آن‌ها گفتند که این وام را به او نخواهند داد زیرا کارهای او نتایج واقعی ندارد. اما اوضاع پس از اینکه بانكداری در بزرگترین بانك ژاپن، که طرفدار بزرگ كوجیما بود، بودجه‌ی مورد نیاز او را تامین کرد بهتر به نظر می‌رسید. علاوه بر مشکلات مالی، کوجیما می‌گوید که مردم شک داشتند که او بتواند به تنهایی بازی خوبی بسازد. او در ادامه گفت:

دلیل این امر این است که هیچ یک از طراحان بازی مشهور جهانی نتوانستند پس از جدا شدن از استودیو‌ی خود موفق ظاهر بشوند.

Kojima پیش از بازی Death Stranding، جای پای خود را در صنعت بازی به عنوان خالق سری Metal Gear در سال ۱۹۸۷ روی MSX2 محکم کرد. او در آخر گفت:

دلیل این که من الان همان چیزی‌ام که هستم، به خاطر ۳۰ سالی که در کونامی کار کردم. من از كونامی سپاسگزارم و نمی توانم این ارتباط را انكار كنم.

بازی دث استرندینگ در تاریخ ۱۷ آبان روی پلی‌استیشن 4 به صورت انحصاری عرضه خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده