نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴

دزد اموال شرکت Valve شناسایی شد

دزدی که بازی‌ها و وسایل مختلفی را از Valve به ارزش ۴۰ هزار دلار سرقت کرده بود، پیدا شد.

مدتی قبل اتفاق عجیبی برای شرکت ولو (Valve) رخ داد و فردی ناشناس با نفوذ به دفتر این شرکت توانست وسایلی به‌ارزش ۴۰ هزار دلار از آنجا سرقت کند. به‌تازگی مطلع شدیم که این فرد شناسایی شده است و به‌زودی دادگاه او برگزار خواهد شد.

شان شاپوتیس کسی است که این روزها به‌نامی مطرح در دنیای بازی تبدیل شده است؛ آن‌هم به‌خاطر دزدی از یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حاضر در صنعت بازی. این جوان ۳۲ ساله‌ی اهل واشینگتن، مدتی قبل در اقدامی عجیب وارد دفتر کار شرکت ولو در میدان لینکلن واقع در شهر بلویو واشینگتن شد و از طریق یکی از راه‌پله‌های متروکه‌ی ساختمان به بخشی از تشکیلات ولو دسترسی پیدا کرد.

او موفق شد بازی‌ها و وسایل زیادی را از طبقه‌ی یازدهم این ساختمان سرقت کند (طبقات ۱۱ تا ۱۹ ساختمان مورد نظر متعلق به ولو هستند و طبقه‌ی ۱۱ هم حالتی نیمه‌کاره و انبارمانند برای قراردادن وسایل مختلف مربوط به نمایشگاه‌ها و مسابقات دارد). او سپس با قراردادن وسایل دزدیده‌شده درون یک سطل آشغال بزرگ، از ساختمان ولو خارج شد؛ وسایلی که ارزش آن‌ها به بیش از ۴۰ هزار دلار می‌رسد و شامل مواردی می‌شود چون: ۱۵ بازی ایکس باکس وان، ۲۳ بازی پلی استیشن 4، تعدادی کنسول نینتندو سوییچ و استیم ماشین و ۱۵ تا ۲۰ عدد لپ‌تاپ ایسوس و موارد دیگر که تعداد آن‌ها به‌قدری زیاد بوده است که سارق تمام آن‌ها را به‌یاد ندارد. جالب‌ترین وسیله‌ی سرقت‌شده توسط شاپوتیس هم طبق تعریف او، وسیله‌ای آهنی با شکل و شمایل مینی‌گان بوده است؛ وسیله‌ای که احتمالاً همان مینی‌گان معروفی باشد که پیش از این در دستان گیب نیوول، مدیرعامل شرکت ولو دیده بودیم!

گیب نیوول

گیب نیوول و مینی‌گان معروفش

طبق شواهد موجود، شاپوتیس بعد از دزدیدن اموال شرکت ولو به‌سراغ فروشگاه‌هایی چون گیم استاپ رفته و برای فروش این وسایل اقدام کرده است؛ از جمله ۴۳ عدد از بازی‌های سرقت‌شده که او به مبلغ ۳۳۶ دلار به یکی از شعبه‌های گیم‌استاپ فروخت. 

البته این اولین سرقت فرد مورد نظر هم نیست و او پیش از این هم ماجراهای زیادی را پشت‌سر گذاشته بود؛ از جمله سرقت یک ون مخصوص شرکت پستی FedEx و سرقت‌های دیگری که پای او را به دادگاه باز کرده و حتی به زندانی‌شدن او ختم شده بودند، ولی این سارق عجیب توانست از زندان فرار کند و سپس دوباره به‌سراغ سرقت‌های دیگری برود.

شان شاپوتیس

تصویری از شان شاپوتیس

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از پرونده‌ی شان شاپوتیس در دسترس نیست، ولی ماجرای سرقت از شرکت مالک استیم (Steam) و سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Half-Life باعث شده است شوخی‌های زیادی شکل بگیرد و عده‌ای از احتمال دزدیده‌شدن نسخه‌ی اولیه‌ی Half-Life 3 صحبت کنند! بازی‌ای که علاقمندان این مجموعه سال‌ها است در انتظار تجربه‌ی آن به‌سر می‌برند و به‌نظر می‌رسد این آرزو حداقل به‌این زودی‌ها برآورده نخواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده