// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹

مسابقات DreamHack Masters Malmo بازی CS:GO با قهرمانی تیم Fnatic به پایان رسید

مسابقات DreamHack Masters Malmö بازی Counter Strike: Global Offensive با درخشش تیم Fnatic همراه بود.

پرونده مسابقات DreamHack Masters Malmö 2019 بازی Counter Strike: Global Offensive بعد از شِش روز رقابت بسته شد. این رویداد با حضور شانزده تیم مطرح رنکینگ بازی کانتر استرایک پیگیری شد که کشور سوئد وظیفه میزبانی آن را بر عهده داشت. مجموع جوایز رویداد ۲۵۰ هزار دلار بود و مرحله حذفی رویداد نیز در استادیوم ۱۵ هزار نفری مالمو آرنا برگزار شد.

از مجموع شانزده تیم حاضر در مرحله اصلی، یازده تیم به صورت مستقیم و توسط تیم برگزاری مسابقات به این رویداد دعوت شده بودند و پنج تیم دیگر با شرکت در مراحل مقدماتی جواز حضور در این بخش را کسب کردند. مرحله اصلی مسابقات از دو بخش گروهی و حذفی تشکیل شده بود که در مرحله اول تیم‌ها در دو گروه قرار گرفتند و با فرمتی دو حذفی با یکدیگر رقابت کردند. سه تیم برتر هر گروه جواز حضور در مرحله دوم را به دست آوردند و در نهایت شش تیم راهی مرحله نهایی شدند. تیم‌های اول هر گروه به بخش نیمه‌نهایی راه یافتند و تیم‌های دوم و سوم بایستی از یک مرحله عقب‌تر با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند.

بازیکن تیم ناوی کانتر استرایک

در هفته‌های اخیر تیم‌هایی که نتوانسته بودند در مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 نتیجه مورد نظر خود را کسب کنند تغییراتی را در لیست بازیکنان خود اعمال کردند که در مسابقات DreamHack Masters Malmö 2019 شاهدش بودیم

در اولین مرحله مسابقات تیم Astralis توانست با شکست تیم‌هایی مانند G2 Esports و Team Vitality صدنشین گروه A شود و به عنوان سید اول گروه خود راهی مرحله حذفی شود. در این گروه تیم Vitality در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم Fnatic بعد از شکست در مقابل تیم ENCE و سقوط به بخش بازنده‌های گروه با سپری کردن مسیری طولانی توانست به عنوان تیم سوم گروه به مرحله حذفی راه پیدا کند.

در سمت دیگر مرحله گروهی شاهد نمایش ضعیف تیم Liquid بودیم. این تیم بعد از کسب نتیجه ۱۶:۹ در مقابل تیم OpTic Gaming به بخش بازنده‌ها سقوط کرد و در اولین راند بخش بازنده‌ها بازی را در مقابل تیم North واگذار کرد. تیم Liquid که در حال حاضر در جایگاه نخست رنکینگ بازی کانتر استرایک قرار دارد در این مسابقات در جایگاه یازدهم قرار گرفت. از طرفی تیم Na'Vi توانست با نمایشی دیدنی و بدون واگذار کردن حتی یک نقشه به عنوان تیم اول گروه B راهی مرحله بعدی شود. تیم‌های Ninjas in Pyjamas و mousesports نیز در این گروه به جایگاه‌های دوم و سوم دست یافتند و جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند.

مسابقات کانتر استرایک

در اولین راند بخش حذفی مسابقات تیم Fnatic توانست با کسب نتیجه ۲:۱ در مقابل تیم Ninjas in Pyjamas راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شود و تیم Vitality نیز بعد از پیروزی در مقابل تیم mousesports به مصاف تیم Natus Vincere رفت. در اولین راند بخش حذفی مسابقات هر دو تیم Fnatic و Vitality بازی‌های نزدیکی را تجربه کردند که جزو جذاب‌ترین بازی‌های تورنمنت DreamHack Masters Malmö 2019 بود.

در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی شاهده روبه‌رو شدن تیم Fnatic و Astralis بودیم؛ بازی‌ای که شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد با نتیجه ۲:۰ به نفع تیم Fnatic به پایان رسد. بازیکنان سوئدی تیم Fnatic با کسب نتایج ۱۶:۹ و ۲۵:۲۳ اجازه برگزار شدن بازی سوم را ندادند و با پیروزی در نقشه‌های Overpass و Nuke کار تیم Astralis را ساختند.

دانلود از آپارات

در دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی شاهد روبه‌رو شدن نمایندگان کشورهای فرانسه و روسیه بودیم. تیم Natus Vincere یا همان NaVi در این بازی شروع خوبی را تجربه کرد ولی با شروع شدن بازی دوم نمایندگان فرانسه نمایش قابل توجهی داشتند و در نهایت با کسب نتیجه ۲:۱ که در نقشه‌های Nuke ،Overpass و Dust II پیگیری شد، به عنوان فینالیست دوم مسابقات راهی مرحله بعدی شدند.

دانلود از آپارات

فینال مسابقات DreamHack Masters Malmö 2019 بازی Counter Strike: Global Offensive یکی از نزدیک‌ترین مواردی چند ماه اخیر بود. هر دو تیم Fnatic و Team Vitality با هدف پیروزی و با آمادگی لازم وارد میدان شده بودند. بازی‌های فینال در نقشه‌های Dust II ،Inferno و Mirage پیگیری شد که تیم Fnatic توانست با کسب نتایج ۱۹:۱۶ و ۱۶:۱۳ در دو نقشه Inferno و Mirage پیروزی را از آن خود کند و در کنار جایزه ۱۰۰ هزار دلاری مسابقات جواز حضور در مسابقات IEM Katowice 2020 را نیز به‌دست آورد.

دانلود از آپارات

هر دو تیم فینالیست تورنمنت با بازیکنانی جدید در این رویداد شرکت کرده بودند

لازم به ذکر است که متیو هربو معروف به ZywOo که ۱۸ ساله در مجموع ۳ بازی فینال ۸۲ فرگ به‌دست آورد و با ثبت عدد ۱.۳۸ به عنوان Rating خود در مقابل تیم Fnatic به عنوان باارزش‌ترین بازیکن بازی فینال (MVP) و کل تورنمنت DreamHack Masters معرفی شد. این چهارمین MVP است که ZywOo در کل بازه زمانی فعالیتش در مسابقات کانتر استرایک کسب کرده است. نکته جالب اینکه این دومین باری است که متیو هربو به عنوان MVP مسابقات انتخاب می‌شود ولی در جایگاه دوم مسابقات به کار خود پایان می‌دهد. پیش از این تیم Vitality در مسابقات ESL One Cologne نیز به جایگاه دوم دست یافت و ZywOo به عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات معرفی شد.

با پایان یافتن مسابقات DreamHack Masters Malmö ایستگاه بعدی علاقه‌مندان به بازی کانتر استرایک دو رویداد StarSeries & i-League Season 8 و DreamHack Open Rotterdam 2019 است که هر دو با حضور تیم‌های مطرح جهان پیگیری خواهند شد.

مسابقات کانتر استرایک

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقام تیم جایزه
اول Fnatic ۱۰۰ هزار دلار
دوم Team Vitality ۵۰ هزار دلار
سوم-چهارم Astralis ۲۲ هزار دلار
سوم-چهارم Natus Vincere ۲۲ هزار دلار
پنجم-ششم Ninjas in Pyjamas ۱۰ هزار دلار
پنجم-ششم mousesports ۱۰ هزار دلار
هفتم-هشتم FURIA Esports ۶ هزار دلار
هفتم-هشتم Grayhound Gaming ۶ هزار دلار
نهم-دوازدهم ENCE ۴ هزار دلار
نهم-دوازدهم G2 Esports ۴ هزار دلار
نهم-دوازدهم Team Liquid ۴ هزار دلار
نهم-دوازدهم OpTic Gaming ۴ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهم Team Envy ۳ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهم TYLOO ۳ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهم North ۳ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهم Evil Geniuses1 ۳ هزار دلار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده