نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

سازنده کنسول اندرویدی اویا، قصد فروش شرکت خود را دارد

شرکت اویا که با کنسول اندرویدی و کوچک خود هدف‌های بزرگی را دنبال می‌کرد، حال برای فروش گذاشته شده و به دنبال خریدار است. برای اطلاعات بیشتر همراه زومجی باشید.

بر اساس گزارش وبسایت فورچن، ایمیل محرمانه‌ای از جولی یورمن مدیر عامل این شرکت لو رفته که در آن اعلام می‌کند هدف اویا در حال حاظر تنها جمع‌آوری سرمایه‌گذار است. این گزارش همچنین افشا می‌کند که بانک سرمایه‌گذاریِ مِسا گلوبال در حال همکاری با اویا برای فروختن این شرکت است.

ایمیل یورمن نشان می‌دهد که اویا امیدوار است تا پایان ماه آوریل (یعنی تنها یک روز دیگر) خریدار خود را پیدا کند.

در سال ۲۰۱۲، این شرکت بیش از ۸.۵ میلیون دلار به لطف ۶۳ هزار پشتیبان خود در کیک‌استارتر به دست آورد. سپس اویا مبلغ ۱۵ میلیون دلار سرمایه از طرف شرکت‌هایی چون انویدیا، میفیلد فاند و اوکام پارتنرز دریافت کرد.

ژوئن ۲۰۱۳ و حدود سه ماه بعد از اینکه کنسول اویا به پشتیبان‌های کیک‌استارترش تحویل داده شد، این کنسول با قیمت ۹۹ دلار در دسترس عموم قرار گرفت.

سال گذشته اویا اعلام کرد که قصد داد پلتفرم خود را در دستگاه‌های دیگر نیز پیاده‌سازی کند و بعد از با شرکت چینی شیائومی همکاری کرد تا قابلیت‌های اویا را در ست‌تاپ باکس‌های این شرکت بگنجانند. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن بود که اویا با شرکت علی‌بابا، غول دنیای تجارت‌های الکترونیکی قراردادی ۱۰ میلیون دلاری بسته که مانند شیائومی، پلتفرم اویا را به ست‌تاپ باکس‌های علی‌بابا بیاورد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده