نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸

واکنش منتقدان به فیلم Rambo: Last Blood - رمبو: آخرین خون

فیلم رمبو: آخرین خون (Rambo: Last Blood) با بازی سیلوستر استالونه به‌تازگی اکران شد و بخش زیادی از منتقدان امیدوارند که این اثر، آخرین قسمت مجموعه‌اش باشد.

فیلم Rambo: Last Blood یا در زبان فارسی «رمبو: آخرین خون» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور و وسترن کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است که به‌دست آدریان گرونبرگ، کارگردان و نویسنده فیلم Get the Gringo (بیگانه را بگیر)، دستیار کارگردان فیلم Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد)، فیلم Edge of Darkness (لبه تاریکی) و فیلم Apocalypto (آپوکالیپتو) ساخته شده است. در فیلم رمبو: آخرین خون، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند سیلوستر استالونه در نقش جان جی. رمبو، پاز وگا در نقش کارمن دلگادو، سرجیو پریس منچتا در نقش هیوگو مارتینز، آدریانا بارازا در نقش ماریا بلتران، ایوت مونریل در نقش گابریل، جینی کیم، واکین کاسیو، اسکار جانادا در نقش ویکتور مارتینز، مارکو دِ لا او در نقش میگل، فنسا پیندا در نقش جزل، دیانا برمودز در نقش وانیتا و شیلا شاه در نقش الهاندرا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم رمبو: آخرین خون در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۲۹ را از بین ۲۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر نقدها و امتیازات منفی زیادی را از طرف منتقدان دریافت کرده است. اکثر قریب به اتفاق منتقدان، نسبت به فیلمنامه سطحی و عمومی، خشونت بسیار وحشتناک و زاویه‌های نژادپرستانه و همچنین بیگانه‌ترسی آن انتقاد داشتند. اوی لرنر، کوین کینگ تمپلتون، یاریو لرنر و لس ولدون تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشتند. داستان اصلی این فیلم توسط دن گوردن و خود سیلوستر استالونه مطرح شده بود. در آخر هم فیلمنامه نهایی توسط مت سرولنیک و خود استالونه نوشته شد.

از آنجا که مدتی است که از نمایش اولیه فیلم Rambo: Last Blood در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Rambo: Last Blood از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

تقریبا چیزی حدود چهار دهه است که سیلوستر استالونه برای اولین بار در مجموعه رمبو ظاهر شد و در اولین خون ایفای نقش کرد. اکنون او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان اکشن تاریخ سینما یعنی جان رمبو بازگشته است. حالا رمبو باید با گذشته خود روبه‌رو شود و مهارت‌های مبارزه‌ای بی‌رحمانه خود را از زیر خاک بیرون بیاورد تا در آخرین ماموریت خود، انتقامش را بگیرد.

فیلم Rambo: Last Blood

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Rambo: Last Blood بیندازیم:

وین مانچینی | آپروکس

۶۷ از ۱۰۰

این فیلم حاصل ذهن‌های واقعا منحرف شده و دیوانه است. قطعا باید آن را تماشا کرد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

فیلم  Rambo: Last Blood صحنه‌هایی دارد که می‌توان به راحتی به عنوان خشن‌ترین صحنه‌های اکشن در آثار سینمایی امسال از آن‌ها یاد کرد. فوق‌العاده چشمگیر است.

ویتنی سیبلد | آی جی ان

۴۵ از ۱۰۰

فیلم رمبو: آخرین خون، دقیقا هر چیزی را که در طی این سال‌ها در روند ساخت این سری فیلم اکشن پیش رفته، به سمت خودش جذب کرده است.

فرانک شک | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰۰

این شخصیت ارزش و لیاقت داستان بهتری را دارد تا خیلی خوب روی پرده سینماها ظاهر شود؛ البته ارزش و لیاقت مخاطبان هم خیلی بیشتر از این است.

لوک پارکر | We Got This Covered

۳۰ از ۱۰۰

در میان استخوان‌های شکسته و همچنین قتل عام اجباری، یک فیلمنامه متلاشی و بی‌ربط وجود دارد که توسط استالونه و متیو سرولنیک نوشته شده است. همین فیلمنامه باعث شده تا فیلم Rambo: Last Blood بی‌فکرانه و درهم باشد.

Rambo: Last Blood

پیتر دبروژ | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

در این مورد، به جای کارتل، این نویسندگان هستند که باید مسئولیت تمام اتفاقات وحشتناک و وحشیانه‌ای را که برای آن دختر جوان رخ داده بپذیرند و برای آن جوابگو باشند.

پیتر هارتلوب | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

پنجمین قسمت از سری فیلم جان رمبو، Rambo: Last Blood نام دارد. ما باید دعا کنیم و از صمیم قلب امیدوار باشیم که این اتفاق واقعی باشد.

راجر مور | مووی نیشن

۲۵ از ۱۰۰

«آخرین خون»؟ بیایید امیدوار باشیم که واقعا همین اتفاق رخ دهد.

پیتر بردشاو | گاردین

۲۰ از ۱۰۰

فیلمنامه آن به گونه‌ای است که اعصاب شما را خرد می‌کند و کارگردانی آن هم به طرز ناخوشایندی انجام شده است. حتی آخرین صحنه اکشن فیلم هم بعد از چند دقیقه آن شور و هیجان و جذابیت خود را از دست می‌دهد.

اولیور جونز | آبزرور

۱۲ از ۱۰۰

بعد از مدتی که از پخش فیلم می‌گذرد، دیگر کم کم حس قسمت جدید مجموعه رمبویی خود را از دست می‌دهد و بیشتر شبیه به فیلم The Texas Chain Saw Massacre (کشتار با اره‌برقی در تگزاس) می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم رمبو: آخرین خون رتبه ۳۰ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست آورده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Rambo: Last Blood  نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای ضعیف و نسبتا ناامیدکننده بدانیم. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Rambo: Last Blood


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده