مدیر بازی H1Z1: دوران بازی هایی چند نفره وسیعی مانند WOW به پایان رسیده است
او در بخشی از مصاحبه خود با این وبسایت میگوید:
من یقین دارم که دوران بازیهای نقشآفرینی وسیعی مانند World of Warcraft به پایان رسیده است و این بدین معنا است که ما با گذشت زمان تغییر میکنیم بنابراین بسته به سلیقه مخاطبان، بازیهایی که ما توسعه میدهیم نیز تغییر میکند.
او در ادامه گفت که بازی جدید زامبیمحور آنها نیز به نوعی یک بازی در سبک MMO یا همان بازی چند نفره وسیع محسوب میشود اما او توضیح داد که اگر بخواهیم اسمی برای این سبک بازی بگذاریم بهتر است به جای چندنفره وسیع آن را «یک بازی چند نفره منطبق بر جلسات مختلف با بازیکنان زیاد» خطاب کنیم.
من این را میگویم زیرا امید به زندگی در بازی H1Z1 ممکن است به ۴۵ دقیقه نیز برسد و این چیزی است که گیمرهای امروز میخواهند. چند نفر را میشناسید که هنوز هر شب World of Warcraft بازی میکنند یا بازیهایی مانند Everquest و Everquest II؟ این الزامی است که زمان ایجاد میکند و ما نیز سعی کردیم خود را با زمان حال و سلایق مخاطبان وفق دهیم.
H1Z1، ژانویه سال جاری میلادی از طریق برنامه Early Access استیم برای پلتفرم پیسی عرضه شد. اگرچه این بازی در روزهای اول عرضه با مشکلات سرور و اتصال دست و پنجه نرم میکرد اما توانست در همین شرایط که بازی نیمهتمام به نظر میرسید، یک میلیون واحد فروش داشته باشد.
اما World of Warcraft یک داستان موفق و تا حدودی افسانهای در بازیهای ویدیویی و به خصوص سبک MMO به حساب میآید. از عرضه این بازی بیشتر از یک دهه میگذرد و تا پایان سال ۲۰۱۴، حدود ۱۰ میلیون نفر مشترک این بازی بودهاند. ۱۰ میلیون نفری که به نظر نمیرسد بخواهند به این زودیها جایی بروند یا بازی را ترک کنند اما اِسمِدلی این عقیده را ندارد.
به نظر شما دلیل این اظهارنظر اِسمِدلی چیست؟ دیدگاههای خود را با زومجی در میان بگذارید.
منبع: Gamespot
نظرات