نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶

Bandai Namco علاقه‌ای به انحصاری کردن بازی‌های خود در فروشگاه اپیک ندارد

باندای نامکو توضیح می‌دهد که چرا هنوز هیچکدام از بازی‌های خود را به فروشگاه اپیک نیاورده است.

از همان ابتدای تشکیل فروشگاه اپیک، شرکت Epic Games تاکید زیادی بر انحصاری کردن بازی‌های مختلف روی فروشگاه خود داشته است؛ به طوری که این شرکت با قرارداد‌های انحصاری یک ساله‌ی خود با توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ، بسیاری از آثار مورد انتظار آن‌ها را تنها روی فروشگاه خود عرضه کرده است.

سیاست‌های شرکت اپیک کاملا روی انحصاری کردن محتوا بنا شده‌ است؛ چرا که این شرکت به خوبی می‌داند که در زمینه‌های دیگر فروشگاه مانند امکانات و تعدد بازی‌ها، نمی‌تواند با استیم رقابت کند. با این حال برخی از توسعه‌‌دهندگان از این سیاست خوشحال نبوده‌اند و حاضر به امضای قرارداد با شرکت سازنده‌ی فورتنایت نیستند.

حال طبق جدیدترین اخبار بازی، هرو هوردت (Herve Hoerdt)، مدیر بخش محتوای دیجیتال و تبلیغات بخش اروپای شرکت باندای نامکو، در مصاحبه با MCV چنین بیان می‌کند که:

به نظر ما فروشگاه اپیک تنها یک فروشگاه دیگر است. این فروشگاه فوق‌العاده است و طرفداران و کاربران زیادی دارد. همچنین نحوه‌ی تجارت آن‌ها برای ما جذاب و بیشتر سودمند است اما با این حال چیزی که آن‌ها بیشتر به آن علاقه‌مندند، اگر اشتباه نکنم، انحصاری کردن است که این قضیه در چشم‌انداز ما [برای شرکت خود] جایی ندارد.

او این‌ گونه ادامه داد که:

به عنوان مثال، من دلیلی نمی‌بینم که ما بازی Tekken 7 را روی فروشگاه اپیک منتشر کنیم؛ چرا که می‌خواهیم محتوایی که می‌سازیم برای تمامی طرفداران در دسترس باشند.

من فکر نمی‌کنم که تا زمانی که سیاست ما بر این مبنی باشد با شرکت اپیک قراردادی امضا کنیم اما قطعا اگر آن‌ها مایل باشند تا با ما کنار آیند، از‌ آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

هوردت در ادامه توضیح می‌دهد که شرکت Bandai Namco به دست‌آورد اپیک با بازی فورتنایت علاقه‌مند است و به نظر آن‌ها پتانسیل زیادی برای افزایش مخاطبان با اپیک وجود دارد اما این شرکت ترجیح می‌دهد که بهترین خودش را برای هر پلتفرمی به ارمغان بیاورد که در مورد کامپیوتر، این حرف به معنی انتشار بازی‌های آن‌ها روی استیم است.

تمرکز اصلی ما روی مصرف کنندگان و برندمان است و برای هر کدام از برند‌ها، ما به این فکر می‌کنیم که چه کار کنیم تا مصرف‌کنندگان را راضی نگه داریم و همواره به دنبال یافتن بهترین راه برای رسیدن به این موضوع هستیم و در تلاشیم تا گستره‌ی مخاطبان و تعامل آن‌ها با خود را افزایش دهیم.

بازی‌های آینده‌ی شرکت باندای نامکو شامل Code Vain ،Elden Ring و Dragon Ball Z: Kakarot می‌شوند. همچنین این شرکت بازی‌های کوچکتری نیز مانند The Dark Pictures – Man of Medan و RAD (که بررسی آن را از طریق این لینک می‌توانید مطالعه کنید) را در اختیار دارد که چندی پیش منتشر شدند و بازی Little Nightmares 2 نیز در جریان نمایشگاه گیمزکام معرفی شد و برای عرضه در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما راجع به سیاست‌های شرکت اپیک گیمز چیست؟ آیا انحصاری کردن محتوا را راه مناسب و سالمی برای رقابت با دیگر فروشگاه‌ها می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  


منبع VG24/7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده