نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

واکنش منتقدان به انیمیشن The Angry Birds Movie 2 - پرندگان خشمگین 2

مدت زیادی نیست که انیمیشن The Angry Birds Movie 2 به روی پرده سینماها رفته است اما در همین مدت هم در جمع دنباله‌هایی قرار گرفته که هیچکس ساختنش را نمی‌خواست.

انیمیشن The Angry Birds Movie 2 یا در زبان فارسی «پرندگان خشمگین ۲» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست توروپ ون اورمان، کارگردان فیلم Black Forest (جنگل تاریک)، نویسنده و تهیه کننده اجرایی سریال انیمیشنی Home: Adventures with Tip & Oh (خانه: ماجراجویی‌هایی با تیپ و اوه)، صداپیشه و تهیه کننده سریال انیمیشنی Sanjay and Craig (سانجای و کریگ) و نویسنده و تهیه کننده سریال انیمیشنی Adventure Time (وقت ماجراجویی)، ساخته شده است. در انیمیشن پرندگان خشمگین 2، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون جیسون سودیکیس در نقش رد، جاش گد در نقش چاک، دنی مک‌براید در نقش بمب، سوزان واترز صدای اپرای بمب، لزلی جونز در نقش زیتا، بیل هیدر در نقش لئونارد، ریچل بلوم در نقش سیلور، آکوافینا در نقش کورتنی، استرلینگ کی براون در نقش گری پیگ، اوگینو دربز در نقش گلن، پیتر دینکلیج در نقش جغد قدرتمند، بک بنت در نقش هنک/برد، زک وودز در نقش کارلِ جغد، پیت دیویدسون در نقش جریِ جغد، لیل رل هاوری در نقش الکس، داو کامرون در نقش الا، نیکی میناژ در نقش پینکی، بروکلین پرینس در نقش زوئی، جنسیس تنون در نقش وی وی و جوجو سیوا در نقش جی/کرا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۱۹ (۲۲ مرداد ۱۳۹۸) در سینماهای ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۰ را از بین ۲۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر انیمیشنی نقدها و امتیازات مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است. جان کوهن تهیه کنندگی انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ را برعهده داشت. داستان این فیلم براساس شخصیت‌هایی است که کمپانی راویو انترتینمنت (.Rovio Entertainment) خلق کرده است. پیتر آکرمن، ایال پادل و جاناتان ای. استوارت نویسندگانی بودند که نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده داشتند.

از آنجا که مدتی است که از اکران عمومی انیمیشن The Angry Birds Movie 2 می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن The Angry Birds Movie 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

پرندگان خشمگین بامزه و دوست‌داشتنیِ ما و همچنین خوک‌های سبز رنگ که همیشه در حال نقشه کشیدن و توطئه هستند، درگیری‌های خود را در انیمیشن The Angry Birds Movie 2 به سطح جدیدی می‌برند. زمانی که یک تهدید جدید در داستان ظاهر می‌شود و سرزمین‌های مخصوص به پرندگان و خوک‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد، رد، چاک، بمب و جغد قدرتمند، خواهر چاک یعنی سیلور را استخدام می‌کنند و به جمع خود می‌آورند. آنها مجبور می‌شوند که با خوک‌های سبز رنگ یعنی لئونارد، دستیار او یعنی کورتنی و خوک مهندسی به نام گری متحد شوند. آنها با یکدیگر یک آتش‌بس ناپایدار و همچنین ابرتیم عجیب و غریبی را به وجود می‌آورند تا سرزمین خود را نجات دهند.

The Angry Birds Movie

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن The Angry Birds Movie 2 بیندازیم:

مت زولر سیتز | RogerEbert.com

۷۵ از ۱۰۰

اینگونه فیلم‌ها هر چقدر که مسخره‌تر و عجیب‌تر باشند، نتیجه بهتری از آب در می‌آید. این اثر هم هرچه که بیشتر پیش می‌رود، مسخره‌تر و عجیب‌تر می‌شود.

بیلگ ابیری | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

حلقه قهرمانان ما در این داستان، بسیار سورئال‌تر و خنده‌دارتر نسبت به قبل شده‌اند.

آشر لوبرتو | پلی لیست

۶۷ از ۱۰۰

انیمیشن The Angry Birds Movie 2 صفحه نمایش را با شخصیت‌های درخشان، صحنه‌های بسیار جذاب و همچنین تیم صداپیشگانی که صداهای زنده و لذت‌بخشی دارند، پر می‌کند.

سایمون تامپسون | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

به طور کلی می‌توان گفت که بخش‌های خوب این اثر، کم بودند. اما همان بخش‌های خوبِ کم هم به گونه‌ای هستند که نمره این اثر را بالا ببرند و آن را بالا بکشند.

The Angry Birds Movie 2

گریر مک‌نالی | تایم اوت

۶۰ از ۱۰۰

این دنباله انیمیشنی محکم‌تر، خنده‌دارتر و احمقانه‌تر از قسمت قبلی مجموعه خودش است.

ایان فریر | امپایر

۶۰ از ۱۰۰

انیمیشن پرندگان خشمگین 2 از محدوده فرضیات اصلی برنامه و بازی‌ها خارج می‌شود. این انیمیشن در ابتدا کمی آرام و آهسته کار خود را آغاز می‌کند اما کم کم به سمت یک اثر سرگرم کننده‌ی رنگارنگ و لذت‌بخش می‌رود.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

انیمیشن The Angry Birds Movie 2 را درون سبدی بگذارید که بقیه دنباله‌ها در آن قرار دارند؛ دنباله‌هایی که هیچکس آنها را نمی‌خواست و درخواست ساختشان را نکرده بود.

راجر مور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

من نمی‌گویم که انیمیشن The Angry Birds Movie 2 مسخره و دردناک است اما بینندگان این اثر، در هر برهه سنی‌ای که هستند، هنگام تماشای این انیمیشن کاملا متوجه گذر زمان و اینکه چگونه در حال تلف کردن وقتشان هستند، می‌شوند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن The Angry Birds Movie 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

The Angry Birds Movie 2


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده