// یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸

نسخه بعدی Total War Saga احتمالا در مورد جنگ تروا خواهد بود

نسخه‌ی بعدی سری Total War Saga که یک سری فرعی از مجموعه Total War است، احتمالا در مورد جنگ تروا یا Troy خواهد بود.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی مشخص شده که نسخه‌ی بعدی سری فرعی Total War Saga احتمالا در مورد شهر باستانی تروا و جنگ‌های آن دوران خواهد بود. این اطلاعات بر اساس یک نشان تجاری با نام Total War Saga: Troy که توسط استودیو کریتیو اسمبلی به‌ثبت رسیده است، منتشر شده است.

این نشان تجاری را شخصی در وب‌سایت ردیت گزارش داده است و گفته که آن را در وب‌سایت Intellectual Property Office مربوط‌به کشور انگلستان پیدا کرده است که توسط استودیو Creative Assembly در تاریخ ۲۳ ماه جولای (یکم مرداد ماه) ثبت شده است. سری Total War Saga یک سری فرعی از مجموعه‌ توتال وار است که اولین نسخه‌ی آن بازی Total War Saga: Thrones of Britannia بود که در سال گذشته‌ی میلادی منتشر شد. تفاوت اصلی بازی‌های این سری با سری اصلی توتال وار در دوره‌ی زمانی است؛ به‌نحوی که بازی‌های سری Total War Saga، برخلاف سری اصلی Total War، یک دوره‌ی زمانی کوتاه اما مهم را هدف قرار می‌دهند و روی آن تمرکز می‌کنند.

اولین نسخه از این سری نیز با نام Total War Saga: Thrones of Britannia که در سال ۸۷۸ پس از میلاد و در جزیره‌ی بریتانیا جریان دارد، بازیکن را به نبرد‌های آلفرد کبیر با مهاجمان وایکینگ ‌می‌برد و در آن قوم‌هایی مانند آنگلو ساکسون‌ها، ولزی‌ها، اسکاتلندی‌ها و تعدادی از قبایل وایکینگ وجود دارند که برای تسلط بر جزیره‌ی بریتانیا به نبرد می‌پردازند.

total war saga

اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمالا باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران جنگ‌های باستان، خصوصا کسانی که علاقه‌مند به دوران موسوم‌به برنز هستند، خواهد شد. البته کلیت وجود شهر تروا و همچنین نبرد بزرگی که گفته می‌شود در این شهر بین نیروهای محافظ شهر و ائتلافی از دولت‌شهرهای یونان درگرفته است، هنوز موضوع بحث بسیاری از باستان‌شناسان است که آیا چنین نبردی وجود داشته است یا تنها ریشه در افسانه‌ها دارد. گفته می‌شود یک شهر که در شمال‌غربی ترکیه کنونی واقع شده است، همان شهر افسانه‌ای تروا است که نبرد تروا نیز در آن‌جا رخ داده است.

بر اساس افسانه‌ها، شهر تروا قبل از آن‌که در نهایت به‌وسیله‌ی نیروهای آگاممنون، شاهی که یونانی‌ها را هدایت می‌کرد، تصرف شود، به‌مدت ۱۰ سال تحت محاصره قرار داشته است. بر اساس گفته‌های هومر در منظومه ایلیاد، دلیل طولانی شدن محاصره این بوده که ملکه هلن به‌دست پاریس، فرزند شاه تروا، ربوده شده بود و یونانی‌ها درخواست تحویل آن دو را داشتند. گفته می‌شود که جنگ تروا در حدود سال‌های ۱۲۰۰ قبل از میلاد رخ داده است که به‌عنوان پایان دوران برنزی شناخته می‌شود.

اگر بازی Total War Saga: Troy در نهایت ساخته شود، به‌احتمال قوی شاهد شخصیت‌هایی مانند آشیل، هکتور، شاه آگاممنون، پاریس و شاید یک برج متحرک (Siege Tower) به‌شکل اسب معروف تروا خواهیم بود. البته در نظر داشته باشید که هیچ‌یک از این موارد و حتی خود بازی نیز هنوز توسط کریتیو اسمبلی و کمپانی سگا رسما تایید و معرفی نشده‌اند. انتظار می‌رود با توجه‌به این‌که این نشان تجاری به‌تازگی ثبت شده است، در رویداد Gamescom 2019 که قرار است در تاریخ ۲۰ ماه آگوست (۲۹ مرداد ماه) آغاز شود، شاهد اخبار رسمی از این نسخه‌ی احتمالی باشیم.

نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده