نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲

فرانک پیرس، از موسسان بلیزارد، از این استودیو جدا شد

بعد از جدایی مایک مورهایم از بلیزارد، فرانک پیرس هم به‌عنوان یکی دیگر از موسسان این استودیو از آن خداحافظی کرد.

فرانک پیرس پس از گذشت ۲۸ سال بلیزارد را ترک می‌کند

استودیو بلیزارد (Blizzard Entertainment) در سال ۱۹۹۱ توسط الن ادهم، مایک مورهایم و فرانک پیرس تأسیس شد و در این سال‌ها با تولید آثار محبوبی چون StarCraft ،Diablo ،Warcraft و Overwatch توانست طرفداران پرشماری به‌دست آورد. پاییز سال گذشته خبر کناره‌گیری مایک مورهایم از ریاست بلیزارد منتشر شد و او که قرار بود نقش مشاور را در استودیو ایفا کند، چند ماه قبل به‌شکل کامل از آن جدا شد. به‌تازگی با خبر شدیم که یکی دیگر از موسسان استودیو یعنی فرانک پیرس هم آن را ترک خواهد کرد و قرار است به‌سراغ مقصد جدیدی برود.

اکانت توییتر بلیزارد با اعلام این خبر نوشت:

فرانک پیرس، یکی از موسسان بلیزارد بعد از گذشت ۲۸ سال قرار است زره جنگی خود را از تن خارج کند.

فرانک، بابت همه‌چیز از تو ممنونیم و برایت بهترین آرزوها را داریم.

پیرس در بیانیه‌ی خود به مناسبت خداحافظی‌اش از بلیزارد می‌نویسد:

بالاخره زمان خداحافظی من از بلیزارد هم فرا رسید و باید مشعل هدایت این استودیو را به نسل بعدی مدیران بسپارم.

سفر طولانی من با بلیزارد از ۲۸ سال پیش آغاز شد؛ زمانی که الن به من پیشنهاد کرد در ماجراجویی‌ها و رویایی که برای ساختن بازی‌های ویدیویی داشتند، به او و مایک ملحق شوم. بازی‌ها عشق و علاقه مشترک ما سه نفر بودند و من در آن روزها همیشه آرزوی تولید بازی‌های ویدیویی را داشتم؛ بنابراین پیوستن به آن‌ها برایم تصمیم خیلی ساده‌ای بود و در دورانی که خبری از اینترنت به‌شکل امروزی نبود تا در آن جستجو کنم و به شغل دلخواهم برسم، پیشنهاد الن بهترین چیزی بود که با آن مواجه شده بودم؛ به‌طوری که این روزها وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم چقدر خوش‌شانس بودم که توانستم عضوی از بلیزارد شوم.

warcraft 3

این بازی‌ساز باتجربه که هنوز برنامه‌های بعدی خود را اعلام نکرده است، ادامه می‌دهد:

تلاش‌های ما همیشه با اهداف مشخص و واضحی همراه بود و ما بازی‌هایی تولید می‌کردیم که خود نیز علاقه داشتیم آن‌ها را تجربه کنیم و می‌دانستیم بقیه مردم که سلیقه‌ای مشابه ما دارند هم به‌سراغ این بازی‌ها خواهند رفت؛ بازی‌هایی که امروز با اطمینان می‌توانیم از آن‌ها به‌عنوان آثاری جاه‌طلبانه یاد کنیم که گیمرهای سراسر دنیا را کنار هم جمع می‌کردند. واقعاً برای من باعث افتخار است که توانستیم با کمک این بازی‌ها تأثیرات مثبتی روی زندگی افراد بی‌شماری بگذاریم.

از همه شما بابت اینکه به من لحظاتی لذت‌بخش هدیه دادید متشکرم. همیشه خوب و زیبا بازی کنید و منصفانه.

جی الن برک، رییس جدید استودیو بلیزارد که سال گذشته برای این سِمت انتخاب شد هم در صحبت‌های خود درباره پیرس می‌گوید:

زمان خداحافظی با یکی از قهرمانان زندگی من رسیده است؛ یکی از موسسان استودیو و یکی از بهترین دوستان ما.

وقتی که سال گذشته به‌سراغ پست جدید خود در بلیزارد رفتم، فرانک در نقش مشاور کمک زیادی به من کرد تا بیش از پیش با وظایف جدید خود آشنا شوم. راهنمایی‌های او به من و ری گرسکو (که سال قبل به ریاست بخش توسعه بلیزارد منصوب شد) در مورد فرهنگ حاکم بر بلیزارد و آینده آن خیلی ارزشمند بود. از پشتیبانی‌های او ممنونم و دل همه ما برای او تنگ خواهد شد.

فرانک هم مثل خیلی از ما شخصیتی درونگرا دارد و به‌همین دلیل او را کمتر در مکان‌های عمومی دیده‌ بودید و همین قضیه هم باعث شده است نقش مهم و تأثیرگذار او در بلیزارد و مخصوصاً فرهنگ و حال و هوای حاکم بر استودیو، آن‌طور که باید و شاید به‌چشم نیاید. ولی او کسی بود که از همان ابتدای راه به رشد و توسعه بلیزارد کمک کرد و نقش مهمی پشت همه افتخارات استودیو داشت. بلیزارد به‌خاطر فرانک پیرس بود که تبدیل به بلیزارد شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده