// سه شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴

حضور اولین شخصیت اصلی زن مجموعه Call of Duty در بازی Black Ops 3

استودیو تری‌آرک نه تنها امسال با بازی Black Ops 3 سعی دارد تا سبک جدیدی از گیم پلی را به مجموعه‌ی ندای وظیفه وارد کند، بلکه برای اولین بار در تاریخ Call of Duty، یکی از شخصیت‌های اصلی و قابل کنترل بازی زن خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

اگر تریلر رونمایی از Call of Duty: Black Ops 3 را مشاهده کرده باشید، در چند صحنه شاهد حضور سربازی زن بودیم که بسیاری احتمال قابل بازی بودن وی را داده بودند، اما امروز استودیو تری‌آرک در گفتگویی که با گیم‌اسپات داشت تایید کرد که برای اولین بار در تاریخ مجموعه، ما شاهد یک شخصیت زن قابل کنترل در بخش داستانی خواهیم بود.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. سازندگان بازی می‌خواهند دست بازیکن را در انتخاب جنسیت شخصیت اصلی هم باز بگذارند و امکانات شخصی‌سازی خاصی برای آن در نظر گرفته‌اند. جیسون بلوندل، کارگردان بخش داستانی بازی اشاره‌ی مستقیمی به Mass Effect داشت و تاکید کرد که یکی از منابع الهام‌شان برای پی‌ریزی چنین چیزی، این بازی بوده است. همانند کاپیتان شپرد، قهرمان بازی مس‌افکت، بازیکن می‌تواند در شروع بازی جنسیت وی را انتخاب و به سلیقه‌ی خود بازی را شروع کند. البته، این باعث نشده سازندگان کلیت داستان را بسته به انتخاب تغییر بدهند، درست مانند چیزی که ما در مس‌ افکت دیدیم.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود با رزولوشن 720p

مارک لامیا، رئیس استودیو تری‌آرک در گفتگویی دیگر با وب‌سایت گیمزرادار اظهار داشت که داستان Black Ops 3 برپایه‌ی «بی‌طرفی جنسیتی» خواهد بود. بی‌طرفی جنسیتی به این معنا است که فرقی ندارد شخصیت‌های بازی زن هستند یا مرد، یا بازیکن کدام جنسیت را برای خود انتخاب می‌کند، این انتخاب نوعی سلیقه خواهد بود و تاثیری در کلیت و هدف بازی نخواهد داشت. وی برای باز کردن بهتر مسئله، به اثر سینمایی «بیگانه» اشاره کرد. قبل از اینکه سیگورنی ویور به عنوان بازیگر اصلی این فیلم انتخاب شود، فیلمنامه بر اساس یک شخصیت اصلی مرد نوشته شده بود، با این حال با جایگزینی ویور هیچ‌تاثیر و تغییری در فیلمنامه ایجاد نکرد و وی به بهترین شکل ممکن از عهده‌ی داستان برآمد.

ناگفته نماند این اولین بار نیست که ما شاهد حضور یک شخصیت زن در سری بازی‌های ندای وظیفه هستیم. اولین بار در بازی Ghosts قابلیت این را داشتیم که در بخش چندنفره در قالب یک سرباز زن به بازی بپردازیم. با این حال این اولین بار است که ما می‌توانیم کنترل شخصیت زن را در بخش داستانی به دست بگیریم.

Call of Duty: Black Ops 3 در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه می‌شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده