نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

در بازی Gears 5 اثری از سیگار و دخانیات نخواهد بود

استودیو کوالیشن با همکاری سازمان Truth Initiative قصد دارد Gears 5 را بدون هرگونه صحنه مرتبط با سیگار عرضه کند.

کمتر از دو ماه تا عرضه بازی Gears 5 باقی‌مانده و این محصول استودیو کوالیشن (The Coalition) قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور ۱۳۹۸) برای ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شود. به‌تازگی در جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که سازندگان Gears 5 تصمیم گرفته‌اند بازی خود را بدون وجود هرگونه صحنه‌ای از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات منتشر کنند.

کوالیشن در این زمینه به دعوت سازمان Truth Initiative پاسخ مثبت داده و بازی‌ای را تولید کرده است که هیچ اشاره‌ای به سیگار نخواهد داشت. این سازمان غیرانتفاعی و بشردوستانه، هدف خود را پاکسازی جامعه و مخصوصاً جوانان از دخانیات می‌داند و در این زمینه تلاش زیادی به‌خرج می‌دهد. ارتباط آن‌ها با Gears 5 هم از جایی شروع شد که مسئولان سازمان به‌سراغ مقامات شرکت Turner رفتند (شرکتی که حق پخش مسابقات حرفه‌ای Gears of War را در اختیار دارد) و از آن‌ها درخواست کردند که به فکر این موضوع باشند. البته به گفته مایکروسافت، تصمیم نهایی در این زمینه برعهده‌ی خود کوالیشن بود و آن‌ها هم موافق این موضوع بودند.

راد فرگوسن، رییس استودیو کوالیشن در این مورد می‌گوید:

من تأثیرات مخرب سیگار کشیدن از نزدیک دیده‌ام و این موضوع همواره برای من مهم بوده است که از سیگار کشیدن به‌عنوان یک ویژگی مهم در روایت بازی‌ها استفاده نشود. بنابراین تصمیم گرفتیم در Gears 5 و کل دنیای این مجموعه از چنین مواردی جلوگیری کنیم و دنبال صحنه‌هایی نرویم که مصرف سیگار را نمایش می‌دهند.

البته این موضوع به‌تازگی رخ نداده است و تلاش‌ها در زمینه حذف هرگونه اشاره‌ای به سیگار از ماه‌ها قبل شروع شده بود. رابین کوال، مدیرعامل اجرایی Truth Initiative هم در این زمینه می‌گوید:

امیدواریم این تصمیم کوالیشن باعث تشویق بقیه استودیوها برای حذف صحنه‌های مربوط به سیگار در بازی‌ها و مسابقات حرفه‌ای شود و صنعت بازی به‌سمتی برود که از هرگونه مصرف دخانیاتی پاک شود.

بدون شک حذف صحنه‌های مرتبط با سیگار از بازی‌های ویدیویی می‌تواند تأثیرات منفی و تبلیغات غیرمستقیم آن روی مخاطبان را کاهش دهد، ولی از طرف دیگر کمی عجیب است که در بازی‌ای پُر از صحنه‌های خشن و خونین، موضوع سیگار پررنگ‌تر از تأثیرات خشونت در نظر گرفته می‌شود. نظر شما مخاطبان زومجی در این مورد چیست؟ 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده