// سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

سازنده Baldur's Gate III: سرویس گیمینگ ابری محدودیت‌ها را پشت سر می‌گذارد

سوئن وینک، مدیرعامل استودیو لرین، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که سرویس گیمینگ ابری جذاب‌تر از نسل بعد کنسول‌های بازی است.

سرویس‌های گیمینگ ابری و استریم کردن بازی‌های ویدیویی، یکی از مواردی که است که در ماه‌های گذشته مورد بحث کاربران و توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، سوئن وینک، مدیرعامل استودیو لرین (Larian Studios)، در مصاحبه‌ی اخیر خود در مورد سرویس ابری برای بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است. در جریان این گفت‌وگو از وی پرسیده شد که استفاده از درایو SSD در کنسول‌های نسل بعد تا چه اندازه انقلابی است؟ وی دراین‌باره می‌گوید:

عادلانه بگوییم، مردم همین حالا هم از درایو SSD در کامپیوترهای خود استفاده می‌کنند؛ ازاین‌رو مورد انقلابی نیست. استریمینگ مورد مهم‌تری برای بازی‌های ویدیویی مدرن به‌حساب می‌آید. حال هرقدر که استریم دیتا و اطلاعات شما سرعت بالاتری داشته باشد، می‌توانید اطلاعات بیشتری را مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه خروجی کار کیفیت بیشتری خواهد داشت و این موردی است که کاربران انتظار دارند. سوال‌های مهم این است که برای رسیدن به این کیفیت چه مقدار حافظه (مموری) نیاز دارید؟ آیا مقدار حافظه مشخصی وجود دارد که به این نتیجه برسید؟ به پردازنده‌ای با چه قدرت برای انجام این کار نیاز دارید؟ این مورد هم مهم است، اما این‌ها چیزهایی هستند که در هر نسل آن‌ها را مشاهده می‌کنیم. منظورم این است که قدرت پردازنده گرافیکی ما باید چه‌قدر باشد؟ این در حالی است که در انتها شاهد جزئیات و گرافیک بیشتر هستیم و این روند نسل به نسل ادامه دارد.

من فکر می‌کنم که سوال جالب این است که مواردی نظیر گوگل استیدیا باعث چه تغییراتی می‌شوند؟ این مورد ساختار متفاوتی را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در مرکز اطلاعات (دیتا سنتر) دستگاه‌های مختلفی به یکدیگر متصل هستند. ازاین‌رو می‌توانید به این مورد فکر کنید که بعضی از دستگاه‌ها و سرورها، مخصوص رندر کردن «کشسان‌ها» باشند یا بعضی از آن‌ها مشغول انجام شبیه‌سازهای فیزیکی شوند که سخت‌افزارهای امروزی قادر به انجام آن نیستند. من فکر می‌کنم که موارد بزرگ و انقلابی زیادی را در این مسیر مشاهده خواهیم کرد.

مدیرعامل استودیو لرین در صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که کنسول‌های نسل بعد، قطعا قدرت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما آن‌ها تنها مدل ارتقا یافته پروژه‌هایی هستند که توسعه‌دهنده‌ها در نسل فعلی با آن‌ها کار می‌کنند. این در حالی است که یک پلتفرم سیستم ابری مثل گوگل استیدیا، می‌تواند محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد و برای مثال شبیه‌سازهای فیزیکی پیچیده را با آن‌ انجام داد. همچنین فیل هریسن، رئیس گوگل استیدیا چند ماه پیش در این راستا اعلام کرده بود:

زمانی که شما مقدار نامشخصی محاسبات در یک مرکز اطلاعات دارید، می‌توانید از آن‌ها برای پشتیبانی طراحی بازی و موارد جاه‌طلبانه خود استفاده کنید. می‌توانید برای خلق یک بخش چندنفره هیجان‌انگیز، فیزیک‌های مختلف یا شبیه‌سازی فضاهای بزرگ و موارد مشابه از این مرکز اطلاعاتی استفاده کنید؛ مواردی که روی کنسول‌ها و سخت‌افزارهای دیگر قادر به انجام آن‌ها نخواهید بود.

نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا توسعه‌دهندگان با ساخت بازی‌های مختلف برای گوگل استیدیا، قادر به انجام کارهای خلاقانه و ناممکن خواهند بود؟


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده