نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

گیرباکس از فاصله زمانی طولانی بین انتشار Borderlands 3 و نسخه قبلی می‌گوید

کارگردان هنری گیرباکس در مورد دلایل تأخیر در ساخت Borderlands 3 و نیاز استودیو به این استراحت طولانی‌مدت صحبت کرده است.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، سه ماه قبل بود که بازی بوردرلندز 3 (Borderlands 3) معرفی شد و طرفداران این مجموعه‌ی محبوب را خوشحال کرد؛ بازی‌ای که بین انتشار آن با نسخه‌ی قبلی مدت‌ها فاصله افتاده بود و هرچند در این میان آثاری چون Borderlands: The Pre-Sequel و Tales from the Borderlands به‌دست علاقمندان رسیدند، ولی آخرین نسخه‌ی اصلی بازی یعنی بوردرلندز 2 در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود و همه منتظر تجربه‌ی نسخه اصلی بعدی بودند. اکنون در جدیدترین اخبار بازی به‌سراغ صحبت‌های اسکات کستر، کارگردان هنری بوردرلندز 3 می‌رویم که در مورد دلایل این ماجرا توضیح داده است.

کستر در گفتگو با مترو به مسائل مختلفی می‌پردازد و در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

ما نسخه اول و دوم بوردرلندز را به‌فاصله کوتاهی از یکدیگر ساختیم. من هم در تولید هر دو بازی نقش داشتم و بعد از آن کمی خسته شده بودیم، به‌شکلی که از خود می‌پرسیدیم آیا باید نسخه بعدی را هم بسازیم؟ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سراغ این کار نرویم و کمی استراحت کنیم، چرا که در غیر این صورت توانایی تولید نسخه‌ی دیگری با این کیفیت را نداشتیم و نمی‌توانستیم محصول خوبی ارائه دهیم.

در این میان مسئولان 2K Games هم به ما لطف کردند و اجازه دادند به‌جای بوردرلندز، به‌سراغ ساخت بازی جدید خود یعنی Battleborn برویم؛ بازی‌ای که قصد داشتیم به‌کمک آن کمی از حال و هوای قبلی فاصله بگیریم و به‌نوعی خود را ریست کنیم. اگر آن بازی ساخته نمی‌شد، بوردرلندز 3 هم هرگز به کیفیت امروز خود نمی‌رسید و کار روی Battleborn باعث شد طرز تفکر ما در بعضی زمینه‌ها تغییر کند.

در ادامه‌ی گفتگو، بحث به مسائلی چون بازی به‌عنوان سرویس (Games as a Service)، پرداخت‌های درون برنامه‌ای (Microtransactions) و پشتیبانی از بازی پس از انتشار آن در قالب بسته‌های الحالقی (DLC) می‌رسد و کستر می‌گوید:

ما برنامه‌هایی برای تولید بسته‌های الحاقی داریم، ولی به‌دنبال انتشار هر محتوایی در این زمینه هم نیستیم. پیش از این بسته‌های الحاقی عظیم و کاملی برای بوردرلندز عرضه کرده بودیم و این بار هم به این کار ادامه خواهیم داد.

حدود دو ماه تا انتشار بازی بوردرلندز 3 باقی‌مانده است و جدیدترین محصول استودیو گیرباکس (Gearbox Software) در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ شهریور ۱۳۹۸) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود و پی‌سی‌گیمرها هم در ۶ ماه ابتدایی عرضه تنها می‌توانند آن را از طریق فروشگاه بازی اپیک خریداری کنند. همچنین نسخه مخصوص گوگل استیدیا هم مدتی بعد از سایر نسخه‌ها منتشر خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده