صحبتهای فیل اسپنسر در مورد بازی های انحصاری آینده ایکس باکس
فیل اسپنسر در جدیدترین گفتوگوی خود اعلام کرده است به استودیوهایی که بازیهای انحصاری میسازند، زمان بیشتری بدهیم تا محصول با کیفیتی بسازند.
یکی از انتقادهای اصلی که در نسل هشتم به ایکس باکس وان وارد است، کمبود محتوای انحصاری است. بازیهای انحصاری هم که تا به امروز عرضه شدهاند، اکثرا نسخههای جدید مجموعههای قدیمی بودهاند. این در حالی است که کاربران منتظر بازیهای جدید و با کیفیت هستند. باتوجهبه جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، مصاحبهی جدیدی را با کوتاکو انجام داده است و در این مصاحبه، اسپنسر در مورد مسیری که او و تیم ایکس باکس برای بازیهای انحصاری انتخاب کردهاند، صحبت کرده است.
در بخشی از این مصاحبه کوتاکو از اسپنسر پرسید که ایکس باکس به چه شکل قصد دارد بازیهای با کیفیت بسازد؟ زیرا در سالهای اخیر شاهد حضور بازیهای متعدد انحصاری از سوی نینتندو و سونی در شاخههای مختلف بهترین بازی سال بودهایم. فیل اسپنسر در جواب به این سوال در مورد تفاوت شرایط گذشته، با شرایطی که پس از خرید هشت استودیو بهوجود آمده است، صحبت کرده است:
زمانیکه به هر موردی در هر زمانی نیاز دارید که بتواند در زمان مشخص برای سه سال آینده با کیفیت بالا عرضه شود، مدیریت نمونه کارها سخت میشود. پشتیبانی که در حال حاضر داریم و در چند سال گذشته هم داشتیم، باعث شد تا بتوانیم سرمایهگذاریهای مختلفی روی بازیهای انحصاری داشته باشیم. هشت استودیو خریداری کردهایم که به ما اجازه میدهد روی کیفیت بازیها تمرکز بیشتری داشته باشیم.
در ادامه اسپنسر در مورد این موضوع صحبت کرده است که با وجود بازیهای متعدد توسط استودیوهایی که خریداری شده است، آنها میتوانند به سازندهها این زمان را بدهند که بیشتر از گذشته روی کیفیت بازیهایشان کار کنند و همان محصولی را بسازند که دوست دارند. وی دراینباره افزود:
من فکر میکنم چیزی که در حال حاضر به همراه مت بوتی و وجود بازیهای مختلف در حال مشاهدهی آن هستیم، این است که فکر میکنم نیازی نیست بازی را در زمان نامناسبشان معرفی کنیم تا بتوانیم امتیازهای مختلفی را کسب کنیم. من فکر میکنم میتوانم این اجازه و زمان را به استودیوهای بازیسازی بدهم تا روی محصول خود کار کنند و دقیقا همان محتوایی را که میخواهند، توسعه دهند. در حالیکه ساخت برخی از بازیها نیاز به زمان دارد، میخواهیم مطمئن شویم که میتوانیم این زمان را در اختیارشان قرار بدهیم.
موضوع دیگری که فیل اسپنسر در مورد آن صحبت کرد، سرویس Xbox Game Pass بود. سرویس Xbox Game Pass توانسته است موفقیت زیادی را کسب کند و حال در دسترس کاربران کامپیوتر هم قرار گرفته است. موردی که اسپنسر به آن اشاره کرده است، موفقیت بازیهایی مثل Sea of Thieves است که بهلطف این سیستم، توانسته است مخاطبان متعددی را جذب کند و محتویات بیشتری را در دسترسشان قرار بدهد. اسپنسر در بخشی از صحبتهای خود در مورد این بازی افزود:
در زمان عرضه، بازخوردهای مشابهی را میخواندم و همه میگفتند که نیمه دیگر بازی کجا است؟ اما من هم میگویم که این بازی که امروز در دسترس شما قرار داده شده است، قطعا تا سال آینده پیشرفت خواهد کرد.
بااینتفاسیر باید منتظر ماند و ببینیم مدت زمانی که اسپنسر در اختیار تیماش قرار داده است، به چه شکل نتیجه میدهد. امسال، اولین سالی است نسخهای از سری Forza عرضه نمیشود. بهنظر میرسد اسپنسر و تیم ایکس باکس موارد هیجانانگیزی را برای سال آینده یا ابتدای نسل بعد در نظر گرفتهاند. نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟
دیدگاه ها