// پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

رئیس اپیک گیمز از انحصاری کردن بازی های پی سی دفاع کرد

تیم سویینی، رئیس اپیک گیمز، در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده است که تنها راه مقابله با استیم، استفاده از روش انحصاری کردن بازی‌ها روی کامپیوتر است.

یکی از اتفاق‌های پر حاشیه چند ماه اخیر، مربوط به فروشگاه اپیک گیمز و انحصاری کردن بازی‌های پی‌ سی برای این فروشگاه است. بعضی از این بازی‌ها مثل Borderlands 3 پس از مدتی در دسترس کاربران استیم قرار می‌گیرد، اما بازی‌هایی مثل The Division 2 به‌صورت کامل در انحصار فروشگاه اپیک گیمز هستند. طبق جدیدترین اخبار بازی، تیم سویینی، رئیس و موسس اپیک گیمز (Epic Games)، در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده است که تنها راه مقابله با استیم و شرکت ولو (Valve)، استفاده از انحصاری کردن بازی‌ها است.

تیم سویینی در توییت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که استفاده از استراتژی انحصاری کردن بازی‌ها، تنها راه‌حل برای تغییر سیاست‌های ولو برای تقسیم درآمد فروش بازی‌ها میان فروشگاه و سازنده/ناشر است. در حال حاضر تقسیم درآمد فروش در استیم، ۷۰ به ۳۰ است. به‌عبارتی ۷۰ درصد از درآمد فروش به ناشر/سازنده تعلق می‌گیرد و ۳۰ درصد باقی‌مانده به فروشگاه می‌رسد که در واقع سهمی است که سازنده یا ناشر به فروشگاه پرداخت می‌کند. این در حالی است که فروشگاه اپیک گیمز دارای قانون ۸۸ به ۱۲ است. نکته‌ی جالب این است که اپیک گیمز به بعضی از استودیوهای بازیسازی، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند تا بازی خود را به‌صورت انحصاری زمانی روی فروشگاه اپیک گیمز منتشر کنند. تیم سویینی دراین‌باره می‌گوید:

ما باور داریم که انحصاری کردن بازی‌ها تنها راهی است که می‌تواند وضعیت نسبت ۷۰ به ۳۰ را در مقیاس بزرگی تغییر بدهد تا به‌صورت دائم در صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیرگذار باشد.

سویینی در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که سایر خرده‌فروشی‌های بازی کار بسیار بزرگی را انجام داده‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها حتی به مقیاس پنج درصدی استیم هم دست نیافته‌اند (به‌جز فروشگاه‌هایی که توسط الکترونیک آرتز، یوبیسافت و اکتیویژن راه‌اندازی شده‌اند). شاید این استراتژی باعث ایجاد وجهه غیر مردمی برای اپیک گیمز شود، اما تیم سویینی همچنان این استراتژی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. تیم سویینی معتقد است که ۳۰ درصد مالیاتی که به فروشگاه پرداخت می‌شود، می‌تواند سود سازنده یا ناشر را به‌صورت کامل از بین ببرد و وضعیت فاجعه‌آمیزی را به‌وجود بیاورد. اگر فروشگاه اپیک گیمز بتواند به دومین فروشگاه تبدیل شود و پشت سر استیم قرار بگیرد یا اینکه بتواند باعث تغییر در سیستم تقسیم درآمد استیم شود، آنگاه نتیجه آن این است که شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتر روی بازی‌ها و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

در انتها تیم سویینی اعلام کرده است که استفاده از این استراتژی در طولانی مدت به‌نفع گیمرها خواهد بود. بااین‌حال رسیدن به جایگاه بهتر آسان نخواهد بود؛ چالش‌های زیادی سر راه قرار دارند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا با صحبت‌های تیم سویینی موافق هستید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده