// جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

سرویس گیمینگ گوگل Stadia نیازمند حجم بالایی از اینترنت است

گفته شده که سرویس استریمینگ گوگل استیدیا می‌تواند در حالت 4K و در ۶۵ ساعت تقریبا یک ترابایت ترافیک اینترنت مصرف کند که عدد بسیار بالایی است.

مدت طولانی است که سوالات زیادی در مورد سرویس گوگل استیدیا که ارائه‌دهنده‌ی گیمینگ مبتنی بر سرویس‌های ابری است، در ذهن طرفداران مطرح شده است. حال و بر اساس جدیدترین اخبار کنسول های بازی، تعدادی از این سوالات و مشخصات اساسی این سرویس اعلام شده است. یکی از مهم‌ترین این اطلاعات در مورد نیازمندی‌های این سرویس و خصوصا بخش اینترنت و حجم موردنیاز آن است.

کمپانی گوگل ادعا کرده که با این سرویس می‌توان روی رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰، به‌صورت کاملا روان و با پهنای باند اینترنت ۳۵ مگابیت بر ثانیه، بازی‌ها را تجربه کرد. این اعداد و ارقام بسیار بالا هستند و نیازمند داشتن اینترنت ماهانه‌ای که از نظر حجم هیچ محدودیتی نداشته باشد. همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، برای تجربه‌ی روان یک بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ باید دارای اینترنتی با پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه و در رزولوشن ۷۲۰ دارای اینترنتی با پهنای باند ۱۰ مگابیت بر ثانیه باشید.

گوگل Stadia

این آمار نشان‌دهنده این امر است که در حالت 4K، تقریبا در هر ساعتی ۱۵ گیگابایت از حجم اینترنت مصرف می‌شود و در رزولوشن‌های ۱۰۸۰ و ۷۲۰ به ترتیب ۹ گیگابایت بر ثانیه و ۴.۵ گیگابایت بر ثانیه از حجم اینترنت شما کم خواهد شد که آمار بسیار سنگین و گران‌قیمتی است! البته پیش‌تر نیز باتوجه به طبیعت و ذات سرویس‌های ابری، چنین انتظاری از آن می‌رفت و اگر شما قصد استفاده از گوگل استیدیا را داشته باشید، باید از یک اینترنت کاملا نامحدود استفاده کنید یا در استفاده از آن در حالت حجمی، بسیار دقت کنید.

حتی با داشتن ترافیک ماهیانه‌ی یک ترابایت نیز اگر بخواهید در حالت 4K بازی کنید، تنها ۶۵ ساعت می‌توانید به این سرویس متصل بمانید! در حالت ۱۰۸۰ نیز با درنظر گرفتن این‌که دیگر هیچ استفاده‌ای از حجم اینترنت خود نکنید، تنها ۱۱۳ ساعت در ماه امکان وارد شدن به این سرویس ابری را خواهید داشت. از آن‌جایی که در حالت 4K به‌دنبال این هستید که از مزایای جلوه‌های گرافیکی مانند Anti Aliasing استفاده کنید، تجربه این رزولوشن روی یک صفحه‌نمایش با رزولوشن پایین‌تر تقریبا هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت.

کمپانی گوگل اعلام کرده که در سرویس Google Stadia جهت ارائه‌ی یک تجربه‌ی روان و ناب، تمامی بازی‌ها با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهند شد که این عدد نسبت به استاندارد ۳۰ فریم بر ثانیه که در بسیاری از بازی‌های کنسولی به‌عنوان هدف در نظر گرفته شده، بسیار بهتر است. اگرچه گوگل به سایر اطلاعات و ویژگی‌های این سرویس گیمینگ اشاره نکرده، اما گفته شده که خرید یک اشتراک Stadia Pro شامل پشتیبانی از سیستم صوتی Surround 5.1 خواهد بود؛ در حالی‌که اگر بخواهید از حساب‌های رایگان که از سال آینده خواهند آمد، استفاده کنید، کیفیت صدای بازی شما به استریو و رزولوشن بازی نیز حداکثر تا ۱۰۸۰ پیکسل قابل افزایش خواهد بود.

سرویس کلاود گیمینگ گوگل استیدیا قرار است اواخر سال جاری میلادی و با پشتیبانی از ۲۵ بازی منتشر شود که البته هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از این بازی‌ها در زمان عرضه قابل اجرا خواهند بود و با چه قیمتی برای بازیکنان عرضه خواهند شد. کسانی که نسخه‌ی Founder Edition گوگل استیدیا را با قیمت ۱۲۹ دلار خریداری کنند، یک دستگاه Chromecast Ultra، یک کنترلر استیدیا و سه ماه اشتراک Stadia Pro دریافت خواهند کرد. پیش‌تر در زومجی جزییات دیگری از این سرویس گیمینگ را مشاهده کردید.

نظرات خود را در مورد این سرویس و محدودیت‌های آن با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده