نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

بازی Baldur’s Gate 3 در زمان عرضه روی فروشگاه اپیک گیمز به‌فروش نخواهد رسید

طبق صحبت‌های موسس تیم Larian Studios، بازی Baldur’s Gate 3 در زمان عرضه تنها روی دو فروشگاه استیم و GOG به‌فروش می‌رسد و احتمالا، مدتی بعد راهی فروشگاه اپیک گیمز خواهد شد.

در جریان رویداد معرفی کامل پلتفرم استریمینگ گوگل Stadia، بازی Baldur’s Gate 3 معرفی شد و به‌انتظار چندین و چند ساله‌ی هوادارانش پایان داد. در جریان نمایش تریلر جذاب و عجیب بازی مشخص شد که تازه‌ترین اثر تیم Larian Studios به‌صورت قطعی روی پلتفرم‌های پی سی و گوگل استیدیا در زمان عرضه، قابل بازی خواهد بود. تایید شدن انتشار بازی برای پی سی این سوال را برای هواداران درپی داشت که آیا این اثر هم مثل دیگر بازی‌هایی که این روزها در انحصار اپیک گیمز و فروشگاهش درمی‌آیند، انحصاری این کمپانی می‌شود یا خیر. اِسوِن وینکه (Swen Vincke)، موسس تیم Larian Studios، در تازه‌ترین صحبت‌ خود این سوال گیمرها را به‌بهترین شکل ممکن پاسخ داده است:

شما صفحه‌ی فروش بازی در فروشگاه‌های استیم و GOG را خواهید دید اما از صفحه‌ی فروش بازی در فروشگاه اپیک‌گیمز خبری نخواهد بود. من به آثار انحصاری اصلا اعتقادی ندارم و ترجیه می‌دهم که بازی‌ام در تمامی فروشگاه‌ها به‌فروش برسد و روی تمامی پلتفرم‌ها قابل بازی باشد. ما طی این سال‌ها تلاش کردیم تا با عرضه‌ی بازی‌ها به‌صورت انحصاری روی پلتفرم‌های جدا و به‌خصوص کنار بیاییم؛ چون در این شیوه‌ی انتشار بازی تنها پلتفرمی که روی آن بازی را تجربه می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند اما برای ما، این موضوعات اهمیت چندانی ندارند و اصلا دوست نداریم که خودمان و بازی‌مان را به یک پلتفرم به‌خصوص وابسته و متمرکز کنیم.

با توجه به صحبت‌های وینکه، بازی Baldur’s Gate 3 احتمالا درکنار پی سی و گوگل استیدیا، روی کنسول‌های خانگی هم منتشر شود ولی تا به‌اینجای کار، به‌طور قطعی می‌دانیم که بازی روی دو پلتفرم مذکور تایید شده و عرضه‌ی نسخه‌ی پی سی آن در انحصار فروشگاه اپیک گیمز نخواهد بود و احتمالا در سال ۲۰۲۰ هم منتشر خواهد شد. در صورت انتشار خبرهای جدید و تایید بازی برای پلتفرم‌های مختلف، زومجی شما را مطلع خواهد کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده