نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

فروش بازی Nier: Automata از مرز ۴ میلیون نسخه عبور کرد

سازندگان بازی Nier: Automata در کنار مخابره‌ی این خبر، پیام‌ تشکر خود و چند تصویرهنری جذاب از بازی را تقدیم هواداران‌شان کردند.

با اینکه تقریبا ۲ سال از انتشار بازی Nier: Automata، ساخته‌ی تحسین‌شده‌ی استودیو پلاتینیوم‌گیمز، گذشته است به‌نظر می‌رسد که بازی هنوز هم که هنوز است در زمینه‌های تجاری حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ این بازی که داستان عمیق، پیچیده و پرمعنی خود را درکنار گیم‌پلی سرعتی، چالشی و هم‌چنین جلوه‌های گرافیکی ناب تحویل مخاطبش می‌داد، با توجه به‌سبک شرقی و خاصش انتظار نمی‌رفت که بتواند مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. نقدهای درخشان و واکنش‌های کاملا مثبت بازیکنان، محبوبیت‌ خاصی را در جامعه گیمرها از آن خود کند. حال در آخرین اخبار بازی متوجه شدیم که بازی در کنار محبوبیت بالای خود، توانسته از نظر تجاری هم سربلند ظاهر شود و پس از گذشت ۲ سال از انتشارش، نییر آتوماتا عملکرد تجاری خود را مثبت و رو‌به‌رشد می‌بیند.

با توجه به آمار و ارقامی که تیم سازنده‌ی بازی منتشر کرده، مجموع فروش نسخه‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و پی سی بازی به‌بیش از عدد ۴ میلیون رسیده است. شاید در دنیای ویدیو گیمِ امروز چنین رکورد تجاری آن‌چنان هم چشم‌گیر نباشد اما ثبت شدن این عدد برای یک بازی که داشتن این تعداد مخاطب از آن انتظار نمی‌رفت حقیقتا تاثیرگذار است. لازم به‌ذکر است که آمار فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی در جمع‌آوری آماری که پیش‌تر از آن صحبت کردیم، درنظر گرفته شده‌اند.

به‌مناسبت همین موضوع، اعضای تیم پلاتینیوم گیمز در این صفحه از بلاگ رسمی‌شان، پیام‌های تشکر خود را همراه با برخی از تصاویری که در این مطلب تماشای‌شان می‌کنیم، منتشر کرده‌اند؛ همچنین هیدکی کامیا و تاکاهیسا تائورا که در طراحی مکانیک‌ها و مراحل بازی نقشی اساسی داشته‌اند هم در این صفحه‌ی یوتیوب، تبریک و تشکر خود را به‌گیمرها ابلاغ کرده‌اند.

نییر آتوماتا / Nier: Automata

هم‌اکنون می‌توانید بازی Nier: Automata را بر روی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کنید. تیم سازنده‌ی بازی این روزها سخت مشغول طراحی و ساخت بازی Astral Chain است که شباهت زیادی به‌همین بازی «نییر آتوماتا» دارد و گویا در کنفرانس نینتندو درجریان رویداد E3، نمایش‌هایی را از آن شاهد باشیم. Astral Chain در انحصار نینتندو سوییچ خواهد بود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده