// یکشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

دایگو اومه‌هارا به ممنوعیت کنترلر‌های هیت‌ باکس در مسابقات واکنش نشان داد

یکی از بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های فایت یعنی دایگو اومه‌هارا به ممنوعیت استفاده از کنترلر‌های هیت‌ باکس در مسابقات استریت فایتر واکنش نشان داد.

دایگو اومه‌هارا، بازیکن حرفه‌ای بازی‌های فایت، به ممنوعیت کنترلر‌های هیت‌باکس در مسابقات کامبو‌ بریکر که اخیرا برگزار شد، واکنش نشان داد. دایگو در ویدیویی صحبت‌های خود را به زبان ژاپنی ارائه داد. این ویدیو توسط کانال FGC Translated ترجمه شد و در آن توانستیم از صبحت‌های وی در مورد ممنوعیت کپکام برای استفاده از دسته‌های هیت‌باکس مطلع شویم.

کانال رسمی کپکام فایترز که مسابقات رسمی کپکام پرو‌تور را برگزار می‌کند در مورد کنترلر‌های هیت‌باکس عکسی منتشر کرد که هم به زبان ژاپنی نوشته شده است و هم انگلیسی. اومه‌هارا در این باره گفت که به‌تازگی بسیاری از اعضای انجمن‌های فایت در مورد نقاط قوت و ضعف این کنترلر‌ها صحبت می‌کنند. اما سوالی که باید به آن توجه کرد این است که استفاده از این کنترلرها «تا چه حدی مناسب است؟» پس از آن مسئولین در کپکام می‌توانند در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند.

daigo umehara

وی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که انجمن‌های فایت در سال‌های اخیر همیشه دنبال این هستند که روش‌های قدیمی را پابرجا نگه دارند و به هیچ وجه پذیرای روش‌های جدید نیستند. از این رو همیشه آنها کنترلر‌های آرکید را برای مسابقات فایت انتخاب کرده‌اند. وی بر این باور است که «استفاده از دسته‌های آرکید نباید تنها راه تجربه بازی‌های فایتینگ باشد؛ صرفا به این دلیل که از گذشته این کنترلرها در دسترس بازیکنان بوده است.»

وی افزود که در حال حاضر کنترلر‌های هیت‌باکس نسبت به گیم‌پد‌ و آرکید استیک، عملکرد بهتری در بازی‌های مبارزه‌ای دارد. در انتها وی افزود که این موضوع می‌تواند راهی برای دعوت کردن بازیکنان بیشتر و جدید به بازی‌های فایت باشد و ممنوعیت کنترلر‌های هیت‌باکس می‌تواند به این موضوع آسیب وارد کند.

اومه‌هارا بازی‌های فایتینگ را از همان بدو تولد این سبک که با Street Fighter 2 رقم خورد، آغاز کرد و به یکی از مشهورترین بازیکن‌های این رشته تبدیل شد. وی طی سالیان فعالیت خود در انجمن‌های فایت به دنبال این بوده است که نفرات بیشتری را به بازی‌های فایتینگ دعوت کند. وی در این راستا به خیریه‌های زیادی کمک کرده است و حتی جوایز خود را نیز به آنها اهدا کرده است.

در مورد کنترلر‌های هیت‌باکس نیز باید گفت که این کنترلر‌ها را شرکتی با همین نام تولید کرده است که طی ۱۰ سال اخیر بر سر زبان‌ها افتاده است و محبوبیت بالایی به‌دست آورده است. در این کنترلر‌ها برخلاف جوی‌استیک‌های سنتی به‌جای دسته‌ آرکید از کلید‌ها استفاده شده است. وجود کلید‌های مجزا به بازیکنان اجازه می‌دهد که سرعت حرکت بیشتری در بازی داشته باشند و حتی حرکات مخصوص را آسان‌تر اجرا کنند.

دایگو اومه‌هارا به تازگی تمرین‌های خود را با کنترلر‌های هیت‌باکس شرکت گفروباکس آغاز کرده است. به نقل از کاربر ردیت Kelvinn1996، این کنترلر به بازیکن اجازه می‌دهد چند جهت را با یکدیگر نگه دارد. برای مثال اگر شما هر دو جهت چپ و راست را نگه‌دارید در صورت برداشتن یکی از کلید‌ها، کلید دیگری فعال می‌شود. این موضوع در کنترلر‌های هیت‌باکس به این صورت نیست و در صورت نگه‌داشتن دو کلید، هر دو با یکدیگر عمل می‌کنند.

نظرات خود را در مورد ممنوعیت کپکام برای کنترلر‌های هیت‌باکس با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده