نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۵

آتاری از کنترلرهای کنسول Atari VCS رونمایی کرد

شرکت آتاری کنترلر مخصوص Atari VCS را معرفی کرد و جوی استیک این کنسول هم شباهت زیادی به مدل CX40 دارد.

مدت‌ها از معرفی کنسول جدید شرکت آتاری (Atari) می‌گذرد و Atari VCS هنوز هم تاریخ عرضه مشخصی ندارد. ولی به‌تازگی تصاویری از جوی‌استیک و کنترلر این کنسول منتشر شده است که هر دو با طراحی‌های زیبایی همراه هستند.

جوی‌استیک VCS در نگاه اول به‌شدت یادآور مدل CX40 است؛ جوی‌استیکی که بیش از ۴۰ سال پیش برای کنسول افسانه‌ای آتاری 2600 عرضه شد و جزو محبوب‌ترین کنترلرهای تاریخ صنعت بازی محسوب می‌شود. این جوی‌استیک در کشور ما هم طرفداران زیادی داشت و از آن به‌عنوان دسته گوشتکوبی یاد می‌شد. اکنون نمونه جدید جوی‌استیک با وجود شباهت زیاد به مدل قدیمی، قرار است دارای تکنولوژی‌های روز باشد.

این جوی‌ استیک دارای بلوتوث و USB است و قطعه حرکتی آن هم حالتی کاملاً دیجیتالی پیدا کرده است و می‌تواند نقش D-Pad کنترلرهای استاندارد را ایفا کند. همچنین نحوه چرخیدن آن هم به شکل مناسبی طراحی شده است تا مخاطب بتواند آثاری چون Breakout ،Pong و Night Driver را به راحتی تجربه کند؛ بازی‌هایی که پیش از این انجام آن‌ها با کنترلرهای پدالی راحت‌تر بود. در عین حال قابلیت لرزش هم به جوی‌استیک اضافه شده است و حلقه‌ای نارنجی‌رنگ هم دور بخش حرکتی آن به چشم می‌خورد.

برخلاف مدل قدیمی CX40 که تنها یک دکمه موسوم به دکمه آتش (Fire Button) داشت، مدل جدید یک دکمه دیگر هم در لبه‌ی خودش دارد که از نظر کارایی مشابه دکمه‌های بالای کنترلرهای چند نسل اخیر خواهد بود.

در کنار جوی‌استیک، کنترلر مدرنی هم برای Atari VCS در نظر گرفته شده است که شباهت زیادی به کنترلرهای استاندارد این روزها دارد و با دارا بودن اتصالات USB و بلوتوث می‌تواند هم دارندگان VCS را راضی نگه دارد و هم افرادی که می‌خواهند از آن برای انجام بازی‌ با کامپیوتر یا موبایل خود استفاده کنند. این کنترلر کنسول VCS هم مثل جوی‌استیک آن قابلیت شخصی‌سازی توسط کاربر را دارد و می‌توان کارایی دکمه‌های آن را به دلخواه تغییر داد.

هرچند آتاری هنوز هم از اعلام تاریخ عرضه دقیق خودداری می‌کند، ولی طبق گفته‌ی آن‌ها سخت‌افزار Atari VCS تقریباً برای رفتن به سمت تولید انبوه آماده شده است و احتمالاً می‌توانیم تا اواخر سال جاری منتظر عرضه آن باشیم؛ کنسولی که قرار است با قیمت ۱۹۹ دلار در حالت پایه (با نام Onyx) و ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار در حالت‌های Collector و Tribute به‌دست طرفداران خود برسد.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده