// شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

بازی PUBG Mobile میزبان سیستم هشداردهی سلامت شد

کمپانی تنسنت گیمز اعلام کرده که در آپدیت جدید بازی PUBG Mobile، یک سیستم هشداردهی برای ارتقای سلامت بازیکنان اضافه شده است.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی موبایل، کمپانی تنسنت گیمز اعلام کرده که در راستای ارتقای سطح سلامت بازیکنان در بازی‌های ویدیویی، یک سیستم جدید به نسخه‌ی موبایلی بازی PUBG اضافه کرده است. این سیستم جدید که برای افراد زیر ۱۸ سال طراحی شده، پس از گذشت مدت‌زمانی خاص از اجرای بازی، به آن‌ها در قالب یک پیام پاپ‌آپ هشدار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که مدتی از بازی دور باشند و استراحت کنند.

این سیستم جدید دارای شرایطی است که از افراد زیر ۱۸ سال می‌خواهد پیش از اجرای بازی، تاییدیه مشورتی در مورد بازی را پاس کنند و مورد تایید قرار بگیرند. پیام پاپ‌آپ نیز در مدت زمانی که هنوز اعلام نشده چند دقیقه است، برای این افراد ظاهر خواهد شد و از آن‌ها می‌خواهد بازی را ترک یا حداقل مدتی استراحت کنند. این سیستم جدید در حال حاضر برای کسانی که از نسخه‌ی موبایل بازی پابجی در کشورهای اندونزی، هند، نپال، امارات، قطر، کویت، عراق، عربستان و مصر استفاده می‌کنند فعال شده و به‌زودی در باقی کشورها نیز آغاز به‌کار خواهد کرد.

PUBG

بر اساس گفته‌ی کمپانی Tencent Games، بازی PUBG Mobile جزو اولین بازی‌های موبایلی است که این سیستم مفید را به‌کار انداخته است. بخش‌هایی از صحبت‌های سازنده را در این باره مشاهده می‌کنید:

باتوجه به این واقعیت که بازی PUBG Mobile روز به روز در سراسر جهان در حال گسترش است و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایلی شده، بر خود لازم دیدیم که در راستای افزایش سطح سلامت و کاهش تنش‌های ناشی از اجرای بازی‌های ویدیویی و همچنین در راستای ایجاد یک محیط گیمینگ سالم‌تر، این سیستم جدید را عملی کنیم.

وینسنت ونگ، مدیر اجرایی کمپانی تنسنت گیمز، گفته که این سیستم قصد دارد بازیکن را در موقعیتی قرار دهد که متوجه گذران وقت شود و بداند که در حال اتخاذ چه تصمیمی است تا بتواند انتخابی آگاهانه داشته باشد. ادامه‌ی صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

دستاوردی که امروز معرفی کردیم، یک گام در راستای رسیدن به این هدف است که میلیون‌ها بازیکنی که در حال تجربه این بازی هستند، به تفریحات خود در شرایطی قابل قبول ادامه دهند و به‌صورت آگاهانه تصمیم به ادامه‌ی کار خود بگیرند.

تنسنت همچنین اعلام کرده که به‌دنبال انتشار جهانی این سیستم، منتظر نظرات و بازخوردهای کاربران خواهد بود تا در‌صورت لزوم، تغییراتی را نیز در راستای بهبود هرچه بیشتر این سیستم اعمال کند. این کمپانی پیشرو همچنین عهده‌دار یک‌سری محتوای آموزشی شده که به بازیکنان بفهماند که چرا باید چنین سیستم‌هایی را مهم بدانند و اجرای بازی در قالب آن‌ها را در اولویت قرار دهند. در راستای سایر نسخه‌های بازی PUBG نیز هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم برای آن‌ها نیز منتشر خواهد شد یا خیر. پیش‌تر در زومجی خواندید که در پی ممنوعیت PUBG Mobile در چین بازی جدیدی جایگزین آن شده است.

نظرات خود را در رابطه با این سیستم جدید با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده