نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۶

کارگردان Devil May Cry 5 خواهان دنباله‌ای بر بازی DmC: Devil May Cry است

هیدیاکی ایتسونو، کارگردان بازی Devil May Cry 5 علاقه دارد دنباله‌ای بر بازی DmC: Devil May Cry ساخته شود. او همچنین عقیده دارد این کار فقط باید توسط سازنده‌ی نسخه‌ی قبلی یعنی Ninja Theory انجام شود.

بازی DmC: Devil May Cry که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شد، توسط استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) ساخته شده بود و دقیقا از لحظه‌ی معرفی شدنش بحث‌های جنجالی بسیار زیادی پیرامون آن شکل گرفت. عده‌ی زیادی از طرفداران نینجا تئوری را برای کار کردن روی یک نسخه از سری Devil May Cry لایق نمی‌دانستند، گروهی ظاهر جدید شخصیت‌های بازی و تم تازه‌ی آن را نقد می‌کردند و بسیاری از غیبت سازنده‌های اصلی بازی گله داشتند. با این‌همه این بازی توانست در هنگام عرضه‌اش نظر بسیاری از منتقدان و طرفداران بازی‌های هک‌انداسلش را جلب کند و به یکی ار آثار موفق این ژانر تبدیل شود. البته نمرات و بازخوردهای خوب تنها پاداشی نیست که نینجا تئوری از کار کردن روی سری دویل می کرای دریافت کرده است؛ آن‌ها به قدری کارشان را خوب انجام داده‌اند که هیدیاکی ایتسونو، کارگردان چند نسخه‌ی اصلی از سری دی ام سی هم خواهان یک دنباله از این بازی است.

هیدیاکی ایتسونو به عنوان یکی از مهم‌ترین افرادی که با کپکام (Capcom) همکاری می‌کند، کارنامه‌ی درخشانی در تولید بازی‌های پرطرفدار این کمپانی دارد. اگرچه نقاط تاریکی چون Devil May Cry 2 هم در کارنامه‌ی او دیده می‌شود اما در عوض اوج این سری با بازی‌هایی چون Devil May Cry 3: Dante’s Awakening و Devil May Cry 5 نیز با کارگردانی و رهبری ایتسونو حاصل شده است. او به جز سری DMC، روی بازی‌های موفق دیگری نظیر Power Stone ،Capcom Vs. SNK 2 و Dragon's Dogma نیز کار کرده است.

اخیرا بر اساس گزارشی که توسط USGamer منتشر شده، ایتسونو گفته مشکلی با ساخته شدن بازی DmC 2 ندارد، اما او برای این مسئله یک شرط تعیین می‌کند: اگر سازنده‌ی بریتانیایی یعنی Ninja Theory روی این پروژه کار نکند، این بازی یک DmC واقعی نخواهد بود. تهیه کننده‌ی کپکام یعنی مت واکر صحبت ایتسونو را اینگونه تمام می‌کند: «بدون نینجا تئوری، این بازی دیگر DmC نیست.»

به گفته‌ی ایتسونو:

به عنوان توسعه‌دهندگان سری اصلی، ما قطعا دوست داریم باز هم با نینجا تئوری همکاری کنیم تا دنباله‌ای برای بازی DmC بسازیم. اما متاسفانه چنین فرصتی هنوز پیش نیامده است.

واکر گفته‌ی او را تایید و اضافه می‌کند:

ما هنوز هم دوست داریم یک دنباله برای آن بازی ساخته شود اما معتقدیم که سازنده‌ی این بازی بدون شک باید نینجا تئوری باشد. هسته‌ی درونی بازی و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن به قدری عالی و شگفت‌انگیز بود که نمی‌توانیم تصور کنیم پیاده‌سازی آن از عهده‌ی استودیوی دیگری جز نینجا تئوری ساخته باشد؛ زیرا آن‌ها سلیقه‌ی بسیار خوبی در انتخاب ایده‌های هیجان‌آور برای بازی‌هایشان دارند.

devil may cry

مت واکر صحبت ایتسونو را اینگونه تمام می‌کند: «بدون نینجا تئوری، این بازی دیگر DmC نیست.»

به جز بازی DmC: Devil May Cry، این سازنده‌ی بریتانیایی سابقه‌ای طولانی و درخشان در ساخت بازی‌های اکشن دارد؛ بازی‌های تحسین شده‌ای همانند Enslaved: Odyssey to the West ،Heavenly Sword و جدیدترین اثر آن‌ها یعنی Hellblade: Senua's Sacrifice که اخیرا با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدان و بازیکنان روبه‌رو شد (این بازی اخیرا حتی روی پلتفرم نینتندو سوییچ هم در دسترس قرار گرفته است). نینجا نئوری اخیرا توسط مایکروسافت خریداری شد و به عنوان یکی از استودیوهای ایکس باکس کار خود را روی این پلتفرم آغاز کرد. این مسئله بدین معنا است که حتی اگر هم قرار باشد دنباله‌ای بر DmC: Devil May Cry ساخته شود، مایکروسافت احتمالا اجازه نمی‌دهد که این بازی برای سایر پلتفرم‌ها نظیر پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه شود. بازی‌های آینده‌ی این استودیو به احتمال زیاد به صورت انحصاری برای پی سی و ایکس باکس در دسترس قرار خواهند گرفت.

اگرچه ممکن است ایده‌ی دنباله‌ی بازی DmC: Devil May Cry هیچ‌گاه یا دست کم به این زودی‌ها به واقعیت تبدیل نشود اما طرفداران سری به تازگی توانسته‌اند به نسخه‌ی پنجم این سری بازی دسترسی پیدا کنند؛ بازی‌ای که توانست به یکی از محبوب‌ترین اکشن‌های سال ۲۰۱۹ تبدیل شود و از سایت‌های مختلف نظیر زومجی نمرات خوبی دریافت کند. محمد حسین جعفری سرابی در بررسی بازی Devil May Cry 5 نمره ۹ را به این بازی اختصاص داد و نوشت:

کپکام با بازگشت به اصول پایه‌‌‌ی Devil May Cry، موفق به ساخت شاهکاری از نسخه‌ی پنجم این بازی شده است. Devil May Cry 5 همان‌چیزی است که طرفداران سخت‌گیر این سری و عاشقان سبک هک اند اسلش بیش از ۱۱ سال و از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی چهارم بازی، در انتظار آن بودند. تجربه‌ای که می‌‌تواند برای بسیاری از گیمرها، بی‌نظیر باشد.

نظر شما کاربران زومجی درباره دنباله بازی DmC: Devil May Cry چیست؟ آیا خواهان تجربه‌ی ادامه‌ی این بازی هستید؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده