// دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

بازی Outer Wilds در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود

استودیو Mobius در جریان یک بیانیه اعلام کرده است که نسخه کامپیوتر بازی Outer Wilds به‌صورت انحصاری زمانی روی فروشگاه اپیک گیمز عرضه می‌شود.

اپیک گیمز (Epic Games) با بستن قرار دادهای مختلف با شرکت‌ها و استودیوهای بازیسازی، قصد دارد استیم را تحت فشار قرار دهد تا قوانین مربوط به تقسیم سود حاصل از فروش یک بازی را تغییر دهد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، مشخص شده است که Outer Wilds، جدیدترین انحصاری زمانی فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.

استودیو Mobius بیانه‌ای را در سایت Fig منتشر کرده است و در جریان این بیانه ضمن تشکر از پشتیبان‌ها و سرمایه‌گذاران، اعلام کرده است که از همکاری با Annapurna Interactive، ناشر بازی Outer Wilds، و ایکس باکس و اپیک گیمز، خوشحال هستند، زیرا باعث شده‌اند که Outer Wilds روزبه‌روز به‌عرضه‌ی خود نزدیک شود. در ابتدا استودیو Mobius اعلام کرده بود که انتظار دارد بازی Outer Wilds در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ روی استیم، مک و ایکس باکس وان عرضه شود، اما حال، پس از گذشت سه سال استودیو سازنده نام فروشگاه اپیک گیمز را در کنار نسخه کامپیوتر، آورده است.

استودیو Mobius در ادامه بیانیه خود اعلام کرده است:

بازی Outer Wilds در ابتدا برای کاربران فروشگاه اپیک گیمز و Xbox One عرضه می‌شود و در ادامه، برای سایر پلتفرم‌ها هم در دسترس قرار خواهد گرفت. تمامی کاربران مطمئن باشند که بازخوردها و پیام‌های‌شان خوانده خواهد شد و هدف‌مان این است که Outer Wilds را در سریع‌ترین زمان ممکن روی پلتفرم مورد علاقه‌تان عرضه کنیم. طی فرآیند توسعه بازی، توسط همکاران‌مان یعنی Annapurna Interactive، ایکس‌باکس و اپیک گیمز مورد استقبال و پشتیبانی قرار گرفتیم تا این استودیو کوچک بتواند Outer Wilds را به سطح کیفیت امروز خود برساند. هرکدام از این همکاری‌ها سبب شد بتوانیم بازی بهتری را بسازیم و بازیکنان بیشتری بتوانند آن را در آینده تجربه کنند.

ظاهرا حامیان و پشتیبان‌های بازی از این تصمیم خوشحال نیستند و در سایت ردیت نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. یکی از حامیان مالی بازی نوشته است:

من می‌دانم که ناشر این تصمیم را گرفته است و تیم سازنده هیچ دخالتی نداشته است. همچنین این را می‌دانم که پول، موردی است که باعث رخ دادن این اتفاق شده است. بااین‌حال این اتفاق یک مورد غیراخلاقی برای کمپین جمع‌آوری بودجه از سوی طرفداران به‌حساب می‌آید. من نمی‌خواستم از بازی پشتیبانی کنم که قرار است ماه‌ها پس از عرضه جهانی، روی پلتفرمی عرضه شود که کمپین در ابتدا اعلام کرده بود. اگر در ابتدا به من گفته می‌شد که با مشارکت خود در نهایت می‌توانید آن را تجربه کنید، تصمیم بهتری می‌گرفتم.

همچنین یکی دیگر از پشتیبان‌های بازی هم اعلام کرده است:

صادقانه بگویم که نمی‌خواهم پول خود را پس بگیرم. ترجیح می‌دادم پول بیشتری بخواهند تا اینکه آن را انحصاری زمانی کنند. حتی اعلام نکرده‌اند که تا چه زمانی انحصاری زمانی است. باورم نمی‌شود که باید ۶ ماه یا یک سال دیگر برای تجربه‌ی بازی منتظر بمانم. از نظر من، این مثل لگد زدن به‌صورت پشتیبان‌ها و حامیان بازی است. زمانی‌که از بازی پشتیبانی کردم، به من وعده‌ی کد استیم بازی داده شد. حالا باید بیش از آن چیزی که اعلام شده بود، برای تجربه‌ی بازی منتظر بمانم.

نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا اپیک گیمز راه درستی را پیش گرفته است؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده