// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

سازنده Until Dawn از دلایل ساخته نشدن دنباله این بازی می‌گوید

به تازگی استودیو سوپرمسیو گیمز در رابطه با دلایل عدم ساخت دنباله‌ی بازی Until Dawn صحبت کرده است.

درست از بعد از انتشار بازی Until Dawn در سال ۲۰۱۵ بود که طرفداران این بازی ترسناک انحصاری که تنها برای پلی استیشن 4 منتشر شده بود، تقاضای ساخت دنباله‌ی آن را از استودیو سوپرمسیو گیمز داشتند. اما این استودیو قاطعانه پاسخ داد که فعلا برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ای مستقیم برای این بازی ندارد و به‌جای آن در حال کار کردن روی بازی مشابه با نام Man of Medan است که قرار شده اولین نسخه از یک مجموعه‌ی پنج نسخه‌ای با نام The Dark Pictures باشد.

حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، بنا به گفته‌های استودیو Supermassive Games که در یک مصاحبه با وب‌سایت گیم اینفورمر ابراز داشته، از دلایلی صحبت می‌شود که این استودیو به واسطه‌ی آن‌ها، به‌جای ساخت بازی Until Dawn 2 به سمت ساخت مجموعه‌ The Dark Pictures متمایل شده است. پیت ساموئلز، مدیر ارشد اجرایی و تولید کننده‌ی استودیو سوپرمسیو گیمز، گفته که تیم توسعه‌ی Until Dawn از تمامی درخواست‌ها برای ساخت دنباله‌ی این بازی محبوب مطلع بوده و هست؛ اما با مذاکراتی که داشته به این نتیجه رسیده که اگر تمرکز خود را روی یک مجموعه‌ی پنج نسخه‌ای خاص معطوف کند، می‌تواند در آینده نسخه‌های مرتبط بیشتری را که شباهت به Until Dawn داشته باشند روانه‌ی بازار کند. بخش‌هایی از صحبت‌های پیت را در زیر مشاهده می‌کنید:

ما علاقه‌ی بسیاری به خلق این مجموعه‌ی خاص پنج نسخه‌ای داریم تا بتوانیم از طریق آن به تمامی طرفداران خود، آن‌چه را که مورد علاقه‌مان است هدیه کنیم و شانس تجربه‌ی آن را به ایشان بدهیم. پروژه‌ی ذکر شده هم از نظر بخش داستانی و هم از نظر تعداد شخصیت‌ها، از تنوع بالاتری برخوردار است و باعث می‌شود طرفداران بتوانند آثار بیشتری را نسبت به قبل تجربه کنند.

تام هیتون، کارگردان بازی Man of Medan، نیز گفته که با ساخت این بازی و در کل مجموعه‌ی The Dark Pictures، تیم توسعه‌ی Supermassive Games این امکان را پیدا می‌کند تا به نقاط و جنبه‌های بیشتری از ژانر وحشت وارد شود و انحصار سبک و سیاق بازی Until Dawn را در این زمینه بشکند. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در این زمینه مشاهده می‌کنید:

در یک مجموعه‌ی پنج‌گانه که مشغول به ساخت آن هستیم، شانس این‌که با موضوعات، ژانر و شخصیت‌های بیشتری که مختص به یک موضوع خاص طراحی می‌شوند، روبه‌رو شویم بسیار بیشتر است. در این حالت شما دیگر به یک‌سری شخصیت قدیمی که از نسخه‌ی قبلی باقی مانده‌اند و تکراری شده‌اند، وابسته نیستید و با شخصیت‌های جدیدی بسته به نوع داستان آشنا خواهید شد.

دن مک دونالد، یکی از تولیدکنندگان بازی، گفته که با در نظر گرفتن این نکته که پایان داستان بازی Until Dawn تاحدودی بسته به انتخاب بازیکن بوده، سخت است که دنباله‌ای مناسب و از همه نظر خوب برای آن ساخته شود. صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

اگر ما قصدمان این بود که دنباله‌ی Until Dawn را بسازیم، درست نمی‌توانستیم بگوییم که چه شخصیتی جان سالم به‌در برده است. البته از نظر فنی شاید ممکن باشد که از طریق فایل‌های سیو شما بازیکنان به این نتیجه برسیم که خط داستانی را چطور باید ادامه بدهیم، اما قصد ما این نیست که به این شکل دنباله‌ی Until Dawn را بسازیم. نیت ما این است که یک داستان متفاوت با شخصیت‌های متفاوت داشته باشیم.

در حالی که بسیاری از طرفداران برای دیدن دنباله‌ای مناسب و مرتبط از Until Dawn دیگر ناامید شده‌اند، به‌نظر می‌رسد که باید منتظر بازی Man of Medan باشند تا ببینند آیا گفته‌های سازنده‌ی بازی در مورد این اثر صحت خواهد داشت یا خیر؛ آیا این اثر می‌تواند عطش منتظران دنباله‌ی Until Dawn را سیراب کند یا خیر. بازی Man of Medan قرار است در اواخر تابستان برای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود.

نظرات خود را در رابطه با این خبر با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده