نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹

مدیر پلاتینیوم گیمز از اهمیت سال ۲۰۱۹ برای این استودیو می‌گوید

آتسوشی اینابا با اشاره به مشکلات پلاتینیوم گیمز در گذشته، سال ۲۰۱۹ را سالی بزرگ برای استودیو می‌داند.

استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) در سال ۲۰۱۷ با بازی Nier: Automata موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد و بعد از آن هم شاهد معرفی بازی‌هایی چون بایونتا 3 (Bayonetta 3Babylon's Fall و Astral Chain توسط این استودیو بودیم. اکنون در جدیدترین اخبار بازی، آتسوشی اینابا، مدیرعامل پلاتینیوم گیمز، از اهمیت بالای سال ۲۰۱۹ برای این استودیو صحبت کرده است.

اینابا در گفتگو با Video Games Chronicle از این گفته است که سال ۲۰۱۹ از نظر تجاری اهمیت بالایی برای پلاتینیوم گیمز دارد و استودیو در تلاش است تا بالاخره به نقطه‌ای برسد که بتواند تصمیمات خود را در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی راحت‌تر از قبل انجام دهد و حق مالکیت معنوی آثار خود را به‌دست بگیرد؛ موضوعی که تا امروز برای پلاتینیوم گیمز مشکلاتی را ایجاد کرده است و آن‌ها به علت همکاری با کمپانی‌های ترد پارتی، کنترل کاملی روی IPهای خود نداشته‌اند.

ما در حال تهیه ساز و کاری هستیم که ارزش خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد. چالش‌هایی که در حال حاضر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، اهمیت زیادی برای ما دارند و باید بر آن‌ها غلبه کنیم.

اینابا بازی بایونتا را در این زمینه مثال می‌زند که گرفتاری‌هایی برای استودیو ایجاد کرده بود:

گاهی اوقات دوست داریم دنباله‌ی یکی از بازی‌های قبلی خود را تولید کنیم، ولی نمی‌توانیم به سادگی این کار را انجام دهیم. بازی بایونتا یکی از این موارد بود و وقت و انرژی زیادی از ما گرفت تا سرانجام موفق شدیم به سراغ ساخت ادامه آن برویم. ماجرا واقعاً به این سادگی نبود که تلفن را برداریم و به طرف مقابل زنگ بزنیم و بگوییم: «سلام! اجازه ساخت نسخه بعدی را داریم؟» موضوع بسیار پیچیده‌تر از این‌ها بود و باید مراحل زیادی طی می‌شد و مذاکرات مختلفی انجام می‌شد تا به سرانجام برسد.

او بعد از صحبت در مورد بایونتا، به نسخه سوم بازی هم اشاره می‌کند و از تغییرات بزرگ در طراحی بایونتا 3 نسبت به دو بازی قبلی می‌گوید؛ تغییراتی که توضیح بیشتری در مورد آن‌ها نمی‌دهد ولی علاقمندان بازی را بیش از پیش مشتاق تجربه این نسخه می‌کند.

اینابا همچنین از تعدادی پروژه جدید و معرفی‌نشده صحبت می‌کند که توسط پلاتینیوم گیمز در دست ساخت هستند و یکی از آن‌ها به گفته اینابا چیزی است که تا امروز مشابه آن را ندیده‌ایم:

می‌دانم که خیلی‌ها در مورد آثار خود از این صحبت‌ها می‌کنند، ولی بازی‌ جدیدی که روی آن کار می‌کنیم واقعاً به شکلی است که هیچ‌گونه مشابهی ندارد.

هنوز مشخص نیست که پروژه‌های جدید استودیو چه زمانی معرفی می‌شوند، ولی اینابا اشاره کوچکی به این موضوع می‌کند:

هرچند نمی‌توانم توضیح دقیقی به شما بدهم ولی این را بدانید که سال ۲۰۱۹، سالی بزرگ برای پلاتینیوم گیمز و تغییر رویکردها و استراتژی‌ها و مواجه شدن با چالش‌ها برای این استودیو است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم پلاتینیوم گیمز به چه سمتی می‌رود. شاید E3 2019 زمان مناسبی برای مطلع شدن از پروژه‌های آینده استودیو باشد و ممکن است بعد از معرفی بایونتا 3 و Astral Chain برای نینتندو سوییچ، شایعه عرضه‌ی Scalebound، بازی کنسل‌شده‌ی ایکس باکس وان برای کنسول نینتندو نیز به حقیقت بپیوندد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده