نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴

هیدئو کوجیما و نورمن ریداس جزئیات شگفت‌انگیزی از بازی Death Stranding منتشر کردند

هیدئو کوجیما و نورمن ریداس جزئیات تازه‌ای از بازی بسیار مورد انتظار Death Stranding را در جریان فستیوال فیلم ترایبکا به اشتراک گذاشتند.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که هیدئو کوجیما و نورمن ریداس شب گذشته در جشنواره فیلم ترایبکا (Tribeca Film Festival) که در نیویورک برگزار شد، جزئیات تازه‌ و شگفت‌انگیزی را از بازی بسیار مورد انتظار Death Stranding به اشتراک گذاشتند. آن‌ها در این فستیوال درباره اینکه چگونه تمام بازیکنان به یکدیگر مرتبط می‌شوند، چگونه نورمن ریداس کاراکتر سم را شکل می‌دهد و منطقه‌ی رازآلودی از بازی که بازیکنان کنترل یک دوربین را در دست می‌گیرند، به گفتگو پرداختند. در ابتدا کوجیما لب به سخن گشود و در خصوص بازی Death Stranding گفت:

این بازی اثری در سبک اکشن و جهان‌باز است، ولی به راستی این بازی را می‌توان اثر تازه‌ای به شمار آورد. موارد بسیاری در سراسر جهان از امریکا گرفته تا اروپا در حال رخ دادن است که همه آن‌ها در اصل به وسیله اینترنت به هم متصل شده است، اما ما این روزها در زندگی واقعی به نوعی ارتباطی با هم نداریم. من این مورد را به عنوان یک استعاره در بازی قرار می‌دهم. بازیکن مجبور خواهد بود تا در بازی باری دیگر ارتباط خود را با دنیا را برقرار کند. شما خیلی تنها هستید و انزوا و گوشه‌گیری وجود دارد، اما شما در حال تلاش برای برقراری ارتباط هستید. داستان و گیم‌پلی یا به عبارت بهتر کلیدواژه اصلی همان «ارتباط» است. بدون شک موارد بسیاری در این بین وجود دارد، اما برقراری ارتباط مولفه اصلی است. من همچنین یک ایده واقعا جدید را به بازی اضافه کردم. زمانی که شما به بازی می‌پیوندید، همه افراد آن را با هم تجربه می‌کنند؛ به عبارت دیگر شما متصل خواهید شد و به این ترتیب تمام افراد نیز به یکدیگر متصل خواهند شد. من نمی‌توانم بیش از این در این خصوص صحبتی داشته باشم؛ چرا که کمپانی سونی بسیار ناراحت خواهد شد. من نمی‌خواهم که ارتباطم با سونی را از دست بدهم.

Death Stranding

به سادگی می‌توان گفت که این توضیحات به جهانی آنلاین، مشابه بازی‌های MMO اشاره دارد، اما با شناختی که از کوجیما داریم، این می‌تواند حکایت از موردی شگفت‌انگیزتر از آن داشته باشد و حتی می‌تواند از قابلیت‌های آنلاین پلی استیشن در مسیری کاملا جدید استفاده کند. هرچه باشد، در مورد مردی صحبت می‌کنیم که کاراکترهایی در مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid داشت که به بازیکن دستور می‌دادند تا برای متوقف کردن یک ماموریت کنسول‌شان را خاموش کنند یا محتویات کارت حافظه بازیکن را می‌خواندند. نورمن ریداس نیز که طرفداران او را بیشتر به خاطر ایفای نقش دریل دیکسون در سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) می‌شناسند، با دقت فراوان درباره متفاوت بودن بازی Death Stranding با سایر آثاری که پیش از این دیده است، صحبت کرد. ریداس در این‌باره گفت:

این روشی متفاوت از اندیشیدن است. من یک پسر نوجوان دارم و بازی‌هایی را تجربه کرده‌ام که شما تنها مشغول کشتن افراد هستید. بازی Death Stranding این‌گونه نیست. عناصر خشونت‌آمیز در این بازی وجود دارد، اما تفاوت‌هایی دارد.

به طور آشکار میان هیدئو کوجیما و نورمن ریداس احترام و تاثیرپذیری متقابل بسیار زیادی وجود دارد و کوجیما با شگفتی از این بازیگر سخن می‌گوید. او در این خصوص اظهار داشت:

من قصد دارم تمام جنبه‌های نورمن ریداس را در بازی Death Stranding پیاده کنم. میان پرده‌های بسیاری [در بازی] وجود دارد و شاهد میان پرده‌های طولانی بسیاری نیز خواهیم بود. شما نورمن را در نقش کاراکتر سم در بازی مشاهده خواهید کرد و ایفای نقش او در میان پرده‌ها را در بازی خواهید دید و از آن لذت خواهید برد.

Death Stranding

یک مورد دیگر: با اینکه نمی‌توانم بگویم در چه جایی این اتفاق رخ می‌دهد، اما اگر به یک جایی از بازی بروید، دیگر نورمن یا سم را کنترل نخواهید کرد و تنها یک دوربین را کنترل می‌کنید. شما نورمن/سم را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید دوربین را مقداری برای مشاهده اطراف تکان دهید و زمانی که به او [نورمن یا سم] نگاه می‌کنید، او ممکن است کارهایی نظیر چشمک‌زدن به شما را انجام دهد. بنابراین شما در واقع با نورمن ریداس نقش سم را بازی می‌کنید و در بخش نمایش، سم برای برانگیزاندن احساسات شما نقش خود را بازی می‌کند، اما زمانی که وارد این منطقه ویژه شوید مطمئنا عاشق نورمن خواهید شد. شما به یکی از طرفداران نورمن تبدیل خواهید شد.

بر این اساس، باید خودمان را برای بازی Death Stranding که قرار است اثری ماورایی و فراتر از تصورات باشد، آماده کنیم. در ادامه آن‌ها درباره پروسه‌ی طولانی ساخت اسکن سه بعدیِ کامل نورمن ریداس و همچنین موشن کپچر گسترده حرکات و حالات چهره صحبت‌هایی را ارائه کردند. حتی تتوهای ریداس مورد بحث قرار گرفت و کوجیما به شوخی گفت که تتوهای جدید او باید از طریق بسته‌ الحاقی به بازی راه یابند. نورمن ریداس درباره روند همکاری با کوجیما اذعان داشت:

این یک همکاری فوق‌العاده‌ است. او می‌تواند یک کارگردان عالی سینما نیز بشود. شما دیدگاه و نقطه نظر او را دنبال می‌کنید و همه‌ موارد بی‌نقص است. در نهایت من اینجا در بین شما می‌نشینم و به حرف‌های‌تان گوش می‌دهم و برقراری ارتباط و ساخت بازی محقق می‌شود که تمام این موارد از منبعی درستکار نشئت می‌گیرند. او هنرمندی درستکار و قابل اطمینان است.

Death Stranding

کوجیما در ادامه درباره ریداس و روند توسعه بازی Death Stranding اظهار داشت:

در طول جلسات ضبط، نورمن ایده‌های بسیاری در اختیارم گذاشت. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که من کامل هستم، اما این‌طور نیست. من واقعا تمایل دارم که با دیگران همکاری داشته باشم. انجام دادن این کار با بازیگران هالیوودی اولین تجربه من به حساب می‌آید که برایم بسیار هیجان‌انگیز بود. ایده‌های بسیاری را برای انجام این کار در سر داشتم.

البته نام بازیگران بزرگ دیگری نظیر مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) و لئا سیدو (Léa Seydoux) در فهرست بازیگران بازی Death Stranding به چشم می‌خورد. در رابطه با حضور ریداس و میکلسن در بازی باید بدانید که هیدئو کوجیما آن‌ها را متقاعد کرد تا بدون اینکه حتی کانسپت (طرح اصلی) بازی روی کاغذ آورده شود، نقش‌های‌شان را ایفا کنند. بنابراین ما درحال‌حاضر کمی بیشتر از بازی Death Stranding می‌دانیم. این بازی قرار است تا بزرگ، خارق‌العاده و استعاره‌ای از دنیای امروزمان که اندکی نابه‌سامان است، باشد. کوجیما حتی در میان صحبت‌هایش به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برگزیت اشاره کرد. او در این‌باره گفت:

من می‌خواهم که مردم به زندگی‌های‌شان بیندیشند یا یک قدم روبه عقب بردارند و با نگاهی دوباره به دنیا بگویند که بله، این ارتباط یا گسستگی در جهان است. همانند مردمانی که دیواری دور خودشان ایجاد کرده‌اند، نظیر آنچه در اروپا اتفاق افتاد، شما ممکن است که با تجربه بازی شاهد مواردی از این دست باشید.

نورمن ریداس نیز به این صحبت‌های کوجیما واکنش نشان داد و گفت:

رفیق‌مان چیزهایی می‌داند!

در فستیوال فیلم ترایبکا هیچ تریلری از بازی Death Stranding به نمایش در نیامد، اما کوجیما قول داد که در ماه‌های آتی شاهد موارد بیشتری از بازی خواهیم بود. شاید پلی‌استیشن با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری نمایشگاه E3 سال جاری، مواردی را برای نمایش داشته باشد و از این طریق طرفداران را باری دیگر هیجان‌زده کند. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده