نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹

پیتر مولینیو:‌ صحبت کردن در رابطه با ایده های اولیه یک بازی با مطبوعات اشتباه است

پیتر مولینیو، موسس سابق استودیو لایِن‌هِد و حال حاضر ۲۲ کَنز، پس از بازی شکست‌خورده خود با نام Godus که در ماه فوریه امسال منتشر شد اخیرا باری دیگر در مطبوعات حضور پیدا کرده و در رابطه با دلیل شکست این بازی صحبت کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مولینیو در صفحه کیک‌استارتر بازی خود برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ساخت این بازی به مردم قول تولید یک بازی که «زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد» را داده بود، اما متاسفانه نتوانست به این قول‌ها پایبند باشد.

درطول همایش Reboot Develop 2015 در شهر دوبرونیک مولینیو به‌صورت مستقیم در رابطه با مشکلات این بازی صحبت نکرد، اما از یکی از مشکلاتی که در دوران کاری خود مواجه شده بود صحبت کرد. این مشکل چیزی جز «شکستن قول‌ها» نبوده است:

در آن زمان من شروع به دادن قول‌های زیادی کردم. اشتباهی که من کردم و بارها آن را تکرار کردم و احتمالا دوباره آن را تکرار خواهم کرد صحبت کردن با مطبوعات در رابطه با ایده‌های ابتدایی خود بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این ایده‌ها از سمت یک بازیساز هیجان‌انگیزترین چیزی است که تا به حال مشاهده کردید. ظاهرا این ایده‌ها با بازی شما جور در می‌آید، اما برخی اوقات مجبور به فراموشی آن‌ها می‌شوید.

مولینیو در صحبت‌های خود به کنفرانس E3 اشاره کرد و گفت وظیفه وی هیجان‌زده کردن مطبوعات در رابطه با بازی Fable بوده است، بنابراین وی در این مراسم در رابطه با ایده‌هایی که دوست دارد در یک بازی نقش‌آفرینی مشاهده کند صحبت کرده است.

تصویری از بازی Godus، آخرین بازی ساخته شده توسط مولینیو که نتوانست به وعده‌های سازنده آن پایدار باشد تصویری از بازی Godus، آخرین بازی ساخته شده توسط مولینیو که نتوانست به وعده‌های سازنده آن پایدار باشد

به‌عنوان مثال وی در آن زمان گفت دوست دارد اگر یک بازیکن در بازی Fable یک درختچه بلوط می‌کارد، این درختچه درطول زمان رشد کند و به درخت تبدیل شود:

در آن زمان به خاطر دارم یکی از تیترهای مطبوعات: «در Fable توانایی رشد درخت دارید» بود و متاسفانه این اتفاق در زمان عرضه بازی رخ نداد. نتیجه این کار خشم و عصبانیت مردم بود. به همین دلیل شما باید مراقب صحبت‌های خود با مطبوعات باشید. من دروغ نمی‌گفتم، اما مردم گفتند: «این کار کلاه‌برداری است، تو باید دستگیر شوی». همین اتفاقات در دنیای امروزی هم در حال رخ دادن است.

۲۲ کَنز همچنان در حال کار روی بازی Godus است، اما جَک ایتریج، دستیار طراح بازی به دلیل مشکلات پیش آمده از این استودیو کناره‌گیری کرد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مولینیو چیست؟ آیا اعتقاد دارید سازندگان نباید در رابطه با ایده‌های ابتدایی خود در یک بازی با مطبوعات صحبت کنند؟ همان‌طور که مولینیو هم اشاره کرد، اگر آن‌ها به هرنحوی نتوانند به صحبت‌های خود پایبند باشند، باعث خشم جامعه گیمری می‌شوند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده