// دوشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

جمع بندی مسابقات The Mixup 2019 بازی Street Fighter V

روز شنبه مسابقات The Mixup 2019 رشته Street Fighter V برگزار شد و در دو روز، بازیکنان برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر مبارزه کردند.

در راستای برگزاری مسابقات کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour)، شنبه جدیدترین رویداد کپکام پرو تور 2019 با نام The Mixup برگزار شد. در مسابقات امسال ۱۹۷ نفر شرکت کردند تا برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند. همانند همیشه، بازیکنان در گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی شدند و نفرات برتر هر گروه، در یک لیست ۴۸ تایی قرار گرفتند. در نهایت، هشت بازیکن برتر در روز نهایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا قهرمان این دوره از مسابقات هم انتخاب شود. در رویداد امسال ۱۹۷ بازیکن از جمله دایگو، توکیدو، فودو، هایتانی و ساکو شرکت کردند. در روز اول مسابقات گروهی برگزار شد. مسابقات گروهی The MixUp 2019 با اینکه آن‌طور که باید و شاید هیجان‌انگیز نبود، اما اتفاق‌های جالب و مخصوص به‌خودش هم داشت. ترش باکس یکی از بازیکنان مطرح استریت فایتر 5 است‌که برخلاف توانایی و مهارتی که دارد، در مسابقات کمی شرکت کرده است. حال وی در The Mixup 2019 حضور داشت و توانست پتانسیل بالای خود را به‌نمایش بگذارد و به‌راحتی وارد لیست ۴۸تایی بازیکنان شد.

جمع‌بندی مسابقات The MixUp 2019 استریت فایتر 5

از آن‌سوی میدان هم توکیدو، دایگو و موموچی هم حریف‌های خود را یکی پس از دیگری از میان برداشتند. در ادامه و پس از چند ساعت نبرد، بازیکنان راه خود را برای تاپ ۱۶ ادامه دادند. مبارزات تاپ ۱۶ بازیکنان در رویداد The Mixup 2019 و راه رسیدن به آن را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزتر نبردهای کپکام پرو تور 2019 دانست. دایگو، شخصی‌که علاقه‌مندان و مخاطبان استریت فایتر او را با لقب The Beast می‌شناسند، برای ورود به لیست هشت بازیکن برتر مبارزان مطرحی همچون موموچی و توکیدو را پشت سر گذاشت و به‌عنوان اولین نفر وارد لیست تاپ ۸ شد. دومین نفر از لیست تاپ ۸ هم دوگورا بود که عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش گذاشت. او برای حضور در تاپ ۸ ساکو و فودو را شکست داد.

به‌همین ترتیب انگری برد، پانک، هایتانی، ترش باکس، پرابلم اکس و فودو توانستند حریف‌های سر سرخت خود نظیر سین، فوجیمورا و ورلورن را از پیش روی بردارند و هشت نفر نهایی مسابقات The Mixup 2019 را تشکیل دادند.

جمع‌بندی مسابقات The MixUp 2019 استریت فایتر 5

Top 8

در اولین مسابقه از تاپ ۸، دوگورا و دایگو به‌مصاف یکدیگر رفتند. دوگورا در این مسابقات، به‌جای یورین، با کاراکتر بایسن بازی می‌کرد. در این مسابقه هم درمقابل دایگو و کاراکتر گایل، از بایسن استفاده کرد، اما نتوانست دایگو را شکست دهد و با نتیجه ۳-۱ مقلوب شد. در دومین مسابقه هم پانک در یک عملکرد ضعیف با نتیجه ۳-۰ به انگری برد باخت و وارد براکت بازنده‌ها شد. مسابقات تاپ ۸ در قالب Best of 5 یا همان First to 3 برگزار می‌شود. ازاین‌رو دایگو و انگری برد در فینال براکت برنده‌ها باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند. در براکت بازنده‌ها شاهد اتفاق‌های جالبی تا فینال بودیم. در اولین مسابقه فودو و هایتانی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. هایتانی برای رسیدن به تاپ ۸، در براکت بازنده‌ها بازیکنانی نظیر سین، توکیدو و ماگو را از دور مسابقات حذف کرده بود. در اولین مسابقه‌ی تاپ ۸ هم توانست عملکرد زیبایی را از خود به‌نمایش بگذارد و با نتیجه ۳-۲ فودو را شکست داد.

در دومین مسابقه براکت بازنده‌ها هم پرابلم اکس و ترش‌باکس روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته بودند که پرابلم اکس، قهرمان ایوو 2018، توانست در یک بازی نه‌چندان سخت، ترش‌باکس را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. حال هایتانی و پرابلم اکس باید با پانک و دوگورا رقابت می‌کردند تا بتوانند وارد نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها شوند. هایتانی که در جریان تاپ ۴۸ براکت برنده‌ها به پانک باخته بود، در این‌جا توانست عملکرد بسیار بهتری را از خود به‌نمایش بگذارد. با این‌که با نتیجه ۳-۲ شکست خورد، اما شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم. پرابلم اکس هم توانست دوگورا را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. در این مسابقه دوگورا به‌سراغ یورین، کاراکتر اصلیش، رفت تا بتواند پرابلم را از میان بردارد، اما موفق نبود.

جمع‌بندی مسابقات The MixUp 2019 استریت فایتر 5

در ادامه چهار بازیکن نهایی رویداد The Mixup 2019، وارد رقابت با یکدیگر شدند. در فینال براکت برنده‌ها، دایگو با کاراکتر گایل به‌مصاف انگری برد با کاراکتر زکو رفت. در این مسابقه شاهد نبرد نزدیکی میان دایگو و انگری برد بودیم، اما در نهایت این دایگو بود که به‌واسطه تجربه و دانش بالای خود در استریت فایتر، توانست انگری برد را به براکت بازنده‌ها بفرستد. پانک هم با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود توانست پرابلم اکس را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. ازاین‌رو پانک و انگری برد یک بار دیگر روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند؛ ولی این بار در فینال براکت بازنده‌ها. پانک که به‌خوبی به نحوه‌ی بازی کردن انگری برد آشنایی داشت، توانست او را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و حریف دایگو در فینال شود.

پانک برای قهرمان شدن، باید سه بار برنده می‌شد تا براکت ریست شود و هر دو بازیکن در شرایط یکسانی قرار بگیرند. در ادامه سه بازی دیگر را هم ببرد تا قهرمان شود. درابتدا پانک توانست با نتیجه ۳-۱ دایگو را شکست دهد و براکت ریست. درادامه دایگو عملکرد عالی‌ای را به‌نمایش گذاشت، اما پانک هم ناامید نشد و برای قهرمانی جنگید. فینال The Mixup 2019 یکی از هیجان‌انگیزترین نبردهای کپکام پرو تور 2019 بود و در نهایت، پانک با نتیجه ۳-۲ دایگو را شکست داد تا قهرمان این دوره از مسابقات شود. در ادامه می‌توانید رتبه بازیکن‌ها و لیست ۱۰ بازیکن برتر کپکام پرو تور 2019 تابه‌این‌جا را مشاهده کنید.

جمع‌بندی مسابقات The MixUp 2019 استریت فایتر 5

رتبهاسم بازیکناسم کاراکترکشور
۱پانککارینآمریکا
۲دایگو اومهارا
گایلژاپن
۳انگری بردزکوعمارات
۴پرابلم اکسبایسنانگلستان
۵هایتانیآکوماژاپن
۵دوگورابایسن/یورینژاپن
۷ترش باکسبردیژاپن
۷فودوبردیژاپن


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده