نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

والت دیزنی قصد خرید کمپانی Nexon را دارد

والت دیزنی به‌دنبال خرید یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی در کره جنوبی یعنی شرکت نکسون است.

شرکت والت دیزنی (Walt Disney) در سال‌های اخیر خریدهای عظیمی را در بخش سینمایی خود انجام داده است، ولی به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند جای پای خود را در صنعت بازی هم محکم‌تر کنند و اکنون طبق جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که دیزنی به‌دنبال خرید شرکت نکسون (Nexon) است.

این خبر ازطریق روزنامه The Central Times چاپ کره‌جنوبی منتشر شده است و طبق اطلاعات به‌دست آمده از آن، جانگ جو کیم به‌عنوان موسس شرکت و کسی که ۹۸٪ سهام نکسون را در اختیار دارد، اخیراً با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه دیزنی مذاکره داشته و به بحث و گفت‌وگو در مورد واگذاری آن پرداخته است.

به نظر می‌رسد کیم از ماه ژانویه به فکر فروش سهام خود در نکسون افتاده است و به همین دلیل به‌دنبال شرکت مناسبی است تا آن را واگذار کند؛ و باتوجه‌به علاقه شدید کیم به دیزنی، احتمالاً همین شرکت مالک نکسون خواهد شد، آن هم با مبلغ ۱۳.۲ میلیارد دلار.

نکسون در سال ۱۹۹۴ در کره‌جنوبی تأسیس شد و هرچند نام خیلی آشنایی برای غربی‌ها نیست، ولی می‌توان آن را از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی آنلاین و موبایل در کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن محسوب کرد. شرکتی که حدود ۷ هزار کارمند دارد و بیش از ۸۰ اثر مختلف را هم در آن منطقه منتشر کرده است؛ از Counter-Strike Online که نسخه‌ی مخصوص بازارهای شرق آسیا بود تا نسخه‌های مختلف FIFA Online که الکترونیک آرتز برای بازارهای آسیایی تهیه می‌کند. از معروف‌ترین بازی‌های موبایلی نکسون هم می‌توان MapleStory را نام برد که محبوبیت بالایی در کره و ژاپن دارد.

باید منتظر بمانیم و سرانجام این مذاکرات را ببینیم؛ مذاکراتی که در صورت به نتیجه رسیدن، باعث پیوستن یک شرکت عظیم دیگر به دیزنی می‌شود و شاید این آغازی باشد برای حرکت دیزنی به سمت خرید شرکت‌های دیگر در صنعت بازی.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده