باس بازی Bloodborne در ابتدا قرار بود یکی از همراهان کاراکتر اصلی باشد
اکثر بازیهای ویدیویی تا پیش از انتشار بارها و بارها تغییر و تحول پیدا میکنند و نسخهای که در نهایت به دست علاقمندان میرسد، ممکن است تفاوتهای زیادی با نسخههای اولیه بازی داشته باشد. بازی بلادبورن (Bloodborne) محصول استودیو فرام سافتور (FromSoftware) هم یکی از همین بازیها است و محتویات مختلفی از آن حذف یا دستخوش تغییر شدهاند تا بالاخره نسخه نهایی آماده شود. در این میان یکی از جدیدترین مواردی که از ایدههای اولیهی بازی متوجه شدهایم، حضور پدر گاسکوئین (Father Gascoigne) به عنوان یار کمکی در بخشهای مختلفی از نسخه آلفای بازی بوده است.
طرفداران بلادبورن بدون شک رویارویی خود با پدر گاسکوئین را فراموش نخواهند کرد؛ اولین باس اجباری بازی که با حرکات خشن و سریع خود مهارت بازیکن را محک میزد. البته بازیکن میتوانست پیش از مبارزه با گاسکوئین، در شرایطی از او برای از بین بردن Cleric Beast هم کمک بگیرد، ولی بعد از آن دیگر خبری از گاسکوئین به عنوان یار کمکی نبود. اکنون در ویدیویی که لنس مکدانلد منتشر کرده است، میتوانیم شاهد حضور این شخصیت به عنوان یکی از همراهان بازیکن باشیم. گفتنی است که مکدانلد به عنوان یکی از دیتاماینرهای بازیهای فرام سافتور شهرت زیادی در انتشار محتویات حذف شده از بازیهای Dark Souls و بلادبورن دارد.
این قضیه به یکی از نسخههای اولیه مربوط میشود؛ زمانی که بازی در فاز آلفا به سر میبرد و همانطور که در ویدیو هم میتوانید مشاهده کنید، قرار بوده است پدر گاسکوئین را به عنوان یکی از شکارچیان دنیای بلادبورن سرگرم کشتن هیولاها ببینیم و بعد از آن هم با کمک او به سراغ سایر دشمنان برویم. این شخصیت مرموز دیالوگهایی هم به عنوان همراه بازیکن داشته است و در بعضی بخشها هم خندههای عجیبی را از او شاهد هستیم.
مشخص نیست که گاسکوئین در نسخه اولیه بازی چه زمانی به یکی از باسهای آن تبدیل میشده است و آیا این اتفاق در همان محلی میافتاد که در بازی نهایی هم شاهد هستیم یا خیر، ولی شاید حضور او به عنوان یکی از همراهان میتوانست لحظات جالبی را خلق کند و با صداگذاری خوب و حرکات تماشایی خود باعث خلق اتمسفر متفاوتی شود. ولی در هر حال هیدتاکا میازاکی بهعنوان کارگردان بلادبورن تصمیم گرفته است این بخشها را حذف کند و مطمئناً برای این کار خود دلایلی داشته است که شاید مهمترین آن را بتوان القای حس تنهایی در ابتدای بازی دانست.
البته این تنها محتوای حذف شده در مورد شخصیت گاسکوئین نیست و برای مثال او در نسخههای اولیه بازی، دیالوگهای متفاوتی بعد از کشتن بازیکن داشته است، از جمله استفاده از عبارت Umbasa بعد از پیروزی در نبرد با بازیکن؛ عبارتی که دوستداران بازیهای میازاکی از Demon's Souls با آن آشنا هستند.