// یکشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

نکته مخفی تریلر Borderlands 3 خبر از احتمال بازگشت Handsome Jack در این بازی می‌ دهد

از آن‌جایی که انگار به این زودی‌ها موشکافی تریلر بازی Borderlands 3 تمام نخواهد شد، به‌تازگی طرفداران باتوجه‌به برخی نکات مخفی‌شده، موفق به پیش‌بینی بازگشت شخصیت محبوب Handsome Jack در این اثر شده‌اند.

پس از پیدا شدن تمام نکات مخفی‌شده در تریلر اول Borderlands 3 و صحبت‌های مفصل رسانه‌ها و طرفداران راجع به جزئیاتی درباره‌ی بازی که می‌توان باتوجه‌به این تریلر از آن‌ها اطلاع یافت، زمان حدس زده شدن تاریخ انتشار ساخته‌ی جدید Gearbox Software براساس همین تریلر شد و حالا، نوبت به صحبت کردن راجع به حضور یا عدم حضور یکی از پرطرفدارترین کاراکترهای دنیای این مجموعه در بازی مورد بحث رسیده است. تئوری جالبی که باعث می‌شود فکر کنیم که نسخه‌ی هوش مصنوعی‌ مانند Handsome Jack (آنتاگونیست به یاد ماندنی بازی Borderlands 2)، در Borderlands 3 هم حضور دارد. و این در حالی است که رندی پیچفورد، رئیس استودیو Gearbox، کمی پیش‌تر تایید کرده بود که مرگ Handsome Jack قطعی و تغییرناپذیر است.

Borderlands 3

اگر تریلر بازی را در زمان ۰۲:۴۵ متوقف کنید، یکی از شخصیت‌های یکی از سه بازی برتر تاریخ استودیوی تل‌تیل گیمز یعنی Tales from the Borderlands به نام ریس (Rhys) را درکنار زیرو (Zero) و در حال نگاه انداختن به هولوگرامی از کلید یک Vault می‌بینید. اگر داستان بازی Tales from the Borderlands را به یاد داشته باشید، قطعا آپلود شدنِ اتفاقیِ هوش مصنوعی Handsome Jack در چشم کاشته‌شده و دیجیتالی ریس توسط خود او را فراموش نکرده‌اید. رخدادی که تا انتهای داستان آن مجموعه هم با زجر کشیدن و شکنجه شدن ریس به سبب دیدن نسخه‌ی هولوگرافیکی جک، دائما به یادش می‌افتادیم. این هوش مصنوعی که تقریبا از همه نظر همان شخصیت‌پردازی Handsome Jack را یدک می‌کشید، برای مدت‌ها سعی به فریب دادن ریس داشت و عملا می‌خواست او را در کنترل خویش دربیاورد؛ تا جایی که قبل از غلبه‌ی نهایی جلوه‌ی خوب و دوست‌داشتنی شخصیت ریس بر او، تقریبا در این کار موفق هم شده بود و داشت ریس را تبدیل به Handsome Jack جدید می‌کرد. درنهایت هم که ریس چشم مکانیکی‌اش را از جا درآورد و بنا به انتخاب‌های متفاوت بازیکنان در طول دقایق ساخته‌ی جذاب تل‌تیل، آن را برای استفاده در آینده نگه داشت یا در لحظه نابودش کرد.

ممکن است که بازیکنان هنگام نگاه انداختن به کاراکتر ریس در تریلر Borderlands 3، در حقیقت مشغول دیدن Handsome Jack که حالا فقط قیافه و جسم او را به‌صورت کامل در اختیار گرفته است، باشند

حالا یک بار دیگر با به یاد داشتن تک‌تک موارد گفته‌شده، به تصویر ریس درکنار زیرو درون تریلر Borderlands 3 نگاه کنید تا متوجه بازگشتن آن چشم دیجیتالی ECHO بر سر جای قدیمی‌اش بشوید! مسئله‌ای که نشان می‌دهد احتمالا سازندگان با درنظرگرفتن یکی از آن دو گزینه‌ی قرارگرفته مقابل بازیکنان در بازی Tales from the Borderlands که باعث نگه داشتن چشم دیجیتالی می‌شد، بخشی از داستان قسمت جدید مجموعه را شکل داده‌اند. این یعنی با درنظرگرفتن قرار داشتن چشم ECHO در جای همیشگی‌اش در بدن ریس، ممکن است که بازیکنان هنگام نگاه انداختن به او در تریلر Borderlands 3، در حقیقت مشغول دیدن Handsome Jack که حالا فقط قیافه و جسم ریس را دارد باشند! پس دیگر فکر کردن راجع به احتمالات متعددی را که حضور هوش مصنوعی کامل Handsome Jack در جهانی به پیشرفتگی دنیای علمی‌تخیلی Borderlands به وجود می‌آورند، به خودتان واگذار می‌کنم. هرچند که یک درصد ممکن است چشم ECHO کاشته‌شده در صورت ریس، یک دستگاه کاملا جدید و خالی از محتویات آن هوش مصنوعی باشد و حتی اسم جک هم در بازی سومِ خط اصلی مجموعه، شنیده نشود.

Handsome Jack

فراموش نکنید که تئوری بیان‌شده، در عین آن که ممکن است تا زمان عرضه‌ی بازی هم به‌صورت کامل رد یا تایید نشود، از یک نظر دیگر نیز شانس بالایی برای حقیقت یافتن دارد. چرا؟ چون اگر اخبار لیک‌شده از Borderlands 3 را که حالا با دیدن تریلر متوجه حقیقی بودن بسیاری از جزئیات‌شان شده‌ایم به یاد بیاورید، حتما به خاطر دارید که آن‌جا هم ما درباره‌ی بازگشت محدود Handsome Jack به سری «بوردرلندز» در این بازی جدید، خوانده بودیم. پس اگر آن حجم از ادعاهای اطلاعات غیررسمی مورد اشاره درست از آب درآمدند، چرا این یکی را نباید باور داشته باشیم؟ به‌خصوص وقتی که می‌توانیم با تئوری‌پردازی از روی تریلر رسمی نیز کم‌وبیش، منطقی بودنش را تایید کنیم.

Borderlands 3 در تاریخی نامشخص منتشر خواهد شد و در سوم آوریل سال جاری میلادی (کمتر از چهار روز دیگر)، با معرفی تمام و کمال آن روبه‌رو می‌شویم. شما چه نظری درباره‌ی بازی دارید و باتوجه‌به تمام اطلاعات رسمی و غیررسمی انتشاریافته راجع به آن، چه‌قدر انتظار از راه رسیدنش را می‌کشید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده