نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

بازی The Lord of the Rings: Gollum معرفی شد

Daedalic Entertainment بازی جدید ارباب حلقه‌ها را با محوریت گالوم برای سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند.

تا امروز شاهد عرضه ده‌ها بازی در سبک‌های مختلف براساس دنیای ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) بوده‌ایم و اکنون در جدیدترین اخبار بازی، استودیو دیدالیک (Daedalic Entertainment) خبر از تولید اثر متفاوتی براساس این دنیای عظیم و با محوریت یکی از شخصیت‌های معروف آن به نام گالوم داده است؛ شخصیت مرموزی که خیلی‌ها او را با هنرنمایی اندی سرکیس در فیلم‌های پیتر جکسون شناختند.

بازی ارباب حلقه ها: گالوم (The Lord of the Rings: Gollum) قرار است اثری ماجرایی باشد و داستان زندگی گالوم را از زمانی‌که حلقه معروف را پیدا می‌کند تا اتفاقات سه‌گانه ارباب حلقه‌ها پوشش می‌دهد. حال و هوای بازی هم به شکلی است که برخلاف اکثر بازی‌های ارباب حلقه‌ها از جمله سری Middle-earth که از فیلم‌های پیتر جکسون الهاماتی گرفته‌اند، به شکل کامل به کتاب‌های جی آر آر تالکین وابسته خواهد بود.

این پروژه با همکاری استودیو دیدالیک و Middle-earth Enterprises شروع به کار کرده است؛ شرکت‌ای که حقوق سری ارباب حلقه‌ها و هابیت را در اختیار دارد. بازی گالوم هم تنها آغازی برای این همکاری خواهد بود و در آینده می‌توانیم شاهد ساخته شدن نسخه‌های بیشتری از بازی‌های ارباب حلقه‌ها توسط دیدالیک باشیم.

کارستن فیشتلمن، مدیرعامل و موسس دیدالیک در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر از دلایل انتخاب گالوم به‌عنوان شخصیت اصلی بازی می‌گوید:

گالوم شخصیتی است که درگیری‌های ذهنی زیادی دارد و همواره با دو صدای مختلف در ذهن خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. همین موضوع هم باعث می‌شود پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به شخصیت اصلی بازی ما داشته باشد و می‌توانیم کارهای زیادی با استفاده از دو شخصیت اسمیگل و گالوم در ذهن او انجام دهیم.

فیشتلمن در ادامه به تمایل شرکت برای کار با استودیوی آن‌ها اشاره می‌کند:

مشخص بود که بنیاد تالکین به‌دنبال استودیویی است که بتواند بازی‌ای تولید کند که نسبت به آثار چند سال اخیر، تمرکز بیشتری روی داستان داشته باشد. بازی ما از نظر گیم‌پلی هم تفاوت‌هایی با آثار قبلی خواهد داشت و از آنجایی که گالوم شخصیت اصلی این بازی است، المان‌های مخفی‌کاری خیلی منطقی‌تر از مبارزات شمشیری به نظر می‌رسند.

بدون شک منظور فیشتلمن از بازی‌های اخیر، دو نسخه Middle-earth با عنوان‌ Shadow of Mordor و Shadow of War است که حال و هوای خشنی داشتند و اکنون می‌توانیم منتظر اثری متفاوت نسبت به آن‌ها باشیم.

استودیو دیدالیک بازی The Lord of the Rings: Gollum را برای سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند و در حال حاضر به جز نسخه کامپیوتر، پلتفرم دیگری را برای آن معرفی نکرده ولی به کنسول‌ها هم اشاره کرده است و باتوجه‌به زمان عرضه بازی، احتمالاً شاهد انتشار آن روی کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت خواهیم بود.

از طرف دیگر سال ۲۰۲۱ زمان آغاز به کار سریال تلویزیونی ارباب حلقه‌ها محصول شرکت آمازون است و هرچند بازی گالوم ارتباط مستقیمی با آن سریال نخواهد داشت، ولی هم‌زمانی این دو می‌تواند نشان‌دهنده آغاز دوران جدیدی از ماجراهای ارباب حلقه‌ها در صنعت سرگرمی باشد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده