// دوشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

کد دیجیتال بازی‌ های پلی استیشن از خرده فروشی ها حذف می شوند

کمپانی سونی با ارسال یک تفهیم‌نامه به فروشگاه گیم استاپ از توقف فروش کد‌های دیجیتال بازی‌های ویدیویی در خرده‌فروشی‌ها خبر داده است.

با رشد بازار دیجیتال و گرایش بازیکنان به خرید این نسخه از بازی‌های ویدیویی کمپانی‌های مایکروسافت، سونی و نینتندو اقدام به فروش نسخه دیجیتالی بازی‌های پلتفرم‌های خود در خرده‌فروشی‌هایی همچون Walmart ،Best Buy و Gamestop کردند. به واسطه این امر می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های ذکر شده کد‌ دیجیتالی بازی مورد‌ نظر را خریداری کرده و پس از وارد کردن آن در PSN ،Xbox Live یا نینتندو eShop، بازی را دانلود کنید. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی Sony تصمیم به توقف این روند گرفته است.

با استناد به تفهیم‌نامه‌ای که از سوی این کمپانی برای فروشگاه گیم استاپ ارسال شده است، کد دیجیتال بازی‌های پلتفرم پلی استیشن از ابتدای ماه آوریل (مصادف با ۱۲ فروردین) در خرده‌فروشی‌ها به فروش نخواهند رسید. در حالی که این تفهیم‌نامه برای فروشگاه گیم استاپ ارسال شده است، اما شامل دیگر خرده‌فروشی‌ها نیز می‌شود و کد دیجیتال بازی‌های پلی استیشن از تمامی آن‌‌ها حذف خواهد شد.

در بخشی از تفهیم‌نامه ارسال شده به گیم استاپ به افرادی پرداخته شده است که نسخه دیجیتالی بازی را از فروشگاه گیم استاپ پیش‌خرید کرده‌اند. بر این اساس افرادی که چنین عملی را انجام داده‌اند به جای نسخه دیجیتالی، نسخه فیزیکی بازی را دریافت خواهند کرد. با این حال بازی‌های Days Gone و Mortal Kombat 11 که در ماه آینده عرضه می‌شوند، استثنا هستند. بر اساس اعلام کمپانی سونی کد‌های دیجیتال این دو بازی تا یک هفته بعد از عرضه در خرده‌فروشی‌ها به فروش خواهند رسید. کمپانی سونی در بخش دیگری از تفهیم‌نامه خود اعلام می‌کند که کارت‌های ارزی همچنان در خرده‌فروشی‌ها عرضه خواهند شد و امکان خرید کارت‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ دلاری وجود دارد. تصویری از تفهیم‌نامه را در زیر مشاهده می‌کنید:

تفهیم نامه کمپانی Sony / سونی

بدون شک حذف کد دیجیتال بازی‌های پلتفرم پلی استیشن از خرده‌فروشی‌ها موجب نارضایتی برخی از کاربران خواهد شد. با این حال این اقدام را می‌توان تصمیم کمپانی سونی در راستای استقلال بخش دیجیتال خود از خرده‌فروشی‌ها و افزایش در‌آمد خود از فروش دیجیتالی دانست. همچنین با انجام این عمل کمپانی مذکور کنترل کامل قیمت‌گذاری را در اختیار خواهد گرفت که به واسطه آن تخفیف‌های قابل توجه فروشگاه‌هایی همچون گیم استاپ حذف می‌شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده