// پنجشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

بازی Fortnite رکورد جدیدی در زمینه بازیکنان به ثبت رساند

در جریان رویداد GDC 2019، کمپانی اپیک گیمز از آمار بازیکنان یکی از پدیده‌های این روز‌های حوزه‌ی سرگرمی یعنی بازی Fortnite گفته است.

کمپانی Epic Games (اپیک گیمز) با بازی Fortnite اتفاقی را رقم زد که در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی ثبت شده است؛ اثری که نه تنها پا را از یک بازی فراتر گذاشته و به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شده است، بلکه توانسته است میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف جامعه با هر سن و سال و سلیقه‌ای را به خود جذب کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در جریان رویداد GDC 2019 آمار خیره‌کننده بازیکنان بازی Fortnite اعلام شده است.

با استناد به گفته کمپانی اپیک گیمز، بازی فورتنایت هم‌اکنون دارای ۲۵۰ میلیون بازیکن ثبت شده است. این در حالی است که طبق آمار منتشر شده، این بازی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ دارای ۲۰۰ میلیون بازیکن بوده است. در رابطه با تعداد بازیکنان همزمان، کمپانی اپیک گیمز خبر از ثبت رکورد جدیدی داده است. بر این اساس بالاترین میزان از بازیکنان همزمان بازی فورتنایت تعداد ۱۰.۸ میلیون نفر بوده است. این رقم تنها تعداد ۱۰۰ هزار نفر از رکورد قبلی که در زمان کنسرت درون بازی مارشملو به ثبت رسید، بیشتر است.

بازی فورتنایت بدون شک یکی از مشهور‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است، اما همچنان در یک بخش از رقیبش یعنی بازی Minecraft عقب افتاده است. بازی مذکور در حالی دارای ۹۱ میلیون بازیکن ماهیانه بوده که این رقم در قبال محصول کمپانی اپیک گیمز معادل با ۷۸.۳ میلیون بازیکن است. نکته حائز اهمیت این است که آمار ذکر شده مربوط به مدتی قبل هستند و اخیرا بروز‌رسانی نشده‌اند؛ در نتیجه می‌توان انتظار داشت که به زودی تغییراتی در آن‌ها لحاظ شود.

تیم سویینی، موسس و مدیر‌عامل کمپانی اپیک گیمز در رابطه با موفقیت چشمگیر بازی فورتنایت از جهانی بودن و حجم بالای بازیکنان مونث آن گفته است. او در صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که در حدود ۳۵ درصد بازیکنان بازی فورتنایت را بانوان تشکیل می‌دهند که در رابطه با یک بازی تیر‌اندازی بی‌سابقه است. تیم سویینی معتقد است «در کنار هم قرار دادن بازیکنان در قالب یک تجربه‌ اجتماعی» موجب این اتفاق شده است.

fortnite

بازی Fortnite از حدود دو سال پیش در دسترس قرار گرفته است و هم‌اکنون روی اکثر پلتفرم‌ها از جمله پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و اندروید قابل تجربه است. این بازی دارای دو بخش رایگان Fortnite Battle Royale و Fortnite Creative و بخش غیر‌رایگان Fortnite: Save the World است. استقبال از بازی فورتنایت و در‌آمد بالایی که برای اپیک گیمز داشته، باعث شده است که این کمپانی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به حمایت از افرادی از موتور Unreal استفاده می‌کنند، اختصاص دهد.

بازی مذکور تنها یکی از پروژه‌های موفق کمپانی اپیک گیمز است. این کمپانی مدتی پیش فروشگاهی را تحت عنوان Epic Games Store تاسیس کرد که علاوه بر بازی فورتنایت، وظیفه عرضه انحصاری نسخه پی سی بازی‌هایی همچون Metro Exodus و The Division 2 را بر عهده دارد. روز گذشته و پس از اعلام خروج آثار استودیو Quantic Dream (کوانتیک دریم) از انحصار کنسول‌های سونی، نسخه پی سی بازی‌های Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human تایید و از فروشگاه اپیک گیمز به عنوان پلتفرم عرضه آن‌ها نام برده شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده