نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲

Valve ابزاری برای مقابله با بمباران امتیاز بازی‌های استیم طراحی کرده است

ابزار جدید استیم باعث می‌شود بمباران امتیازهای بازی‌ها توسط کاربران به جایی نرسد و امتیازهای عادلانه‌تری را شاهد باشیم.

یکی از مواردی که تا امروز چندین بار در مورد بازی‌های مختلف شاهد آن بوده‌ایم، بمباران بازی‌ها توسط کاربران استیم (Steam) است. بمباران یک بازی به معنای این است که تعداد زیادی از کاربران به دلایلی از جمله خشم و عصبانیت بابت یک موضوع خاص، در یک بازه زمانی محدود به صفحه بازی مورد نظر حمله می‌کنند و امتیازهای پایینی را برای آن ثبت می‌کنند که باعث می‌شود میانگین امتیازهای بازی از حالت متعادل خود خارج شود. اکنون در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی ولو (Valve) از طراحی ابزاری جدید برای مقابله با چنین امتیازهایی سخن گفته است:

ما بمباران مخرب را چیزی می‌دانیم که تمرکز آن روی نقد واقعی یک بازی نیست و مواردی را مطرح می‌کند که فایده‌ای برای خریداران آینده آن بازی ندارند. ابزار جدید ما نقدها و فعالیت‌های غیر عادی را در استیم شناسایی می‌کند و این کار را تا حد امکان به بهترین شکل انجام می‌دهد.

وقتی ابزار جدید ولو به کار شناسایی امتیازهای غیر واقعی پایان داد، نتیجه را به دست مسئولین کمپانی می‌رساند و سپس آن‌ها وارد عمل می‌شوند و موضوع را پی‌گیری می‌کنند. اگر کارمندان ولو مطمئن شوند که این امتیازها جعلی هستند و صادقانه ثبت نشده‌اند، به استودیوی سازنده بازی اطلاع می‌دهند که همه امتیازهای بازی مورد نظر در بازه زمانی‌ای که بمباران صورت گرفته است، حذف خواهند شد و میانگین امتیازهای بازی در استیم به حالت قبلی برمی‌گردد. البته با وجود حذف امتیازها، متن نقدها سر جای خود باقی می‌مانند و این سازنده بازی است که می‌تواند تصمیم بگیرد کدام نقدها حذف شوند.

چنین موضوعی می‌تواند از جهاتی هم مشکل‌ساز باشد و شاید امتیازهای واقعی هم صدمه ببینند؛ موضوعی که ولو هم آن را رد نمی‌کند ولی می‌گوید:

سعی ما بر این است که میانگین امتیازها واقعی باشد. هرچند امتیازهای حقیقی هم در بازه زمانی مورد نظر حذف می‌شوند، ولی میانگین امتیازها در بلندمدت سالم‌ می‌ماند و البته نقدهای خوبی که در زمان بمباران نوشته شده بودند هم سر جای خود باقی می‌مانند و سایر بازیکن‌ها می‌توانند آن‌ها را مطالعه کنند.

در این میان مواردی چون تمرکز روی DRM و EULA در امتیاز و نقد بازی هم آن‌ را در ابزار ولو به عنوان نقدی غیر ضروری محسوب می‌کند و باعث حذف آن خواهد شد.

با وجود تغییراتی که این ابزار جدید به سیستم امتیاز بازی‌ ها اضافه خواهد کرد و به گفته‌ی ولو قرار است امتیازهای منطقی‌تری را شاهد باشیم، کاربران استیم همچنان می‌توانند با سیستم قبلی کار کنند و با انجام تنظیماتی، مثل گذشته میانگین تمام امتیازها را مشاهده کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده