نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵

شایعه‌ خریداری شرکت مادر سری GTA توسط Sony، سهام هر دو شرکت را بالا برد

شایعه‌ی خریداری شرکت Take-Two Interactive Software توسط سونی، باعث شد که سهام این شرکت بعد از مدتی رکورد در ماه‌های اخیر، دوباره شروع به رشد کند.

امروز، Take-Two Interactive Software، شرکت مادر استودیو Rockstar Games، سازنده‌ی سری‌های موفق Red Dead Redemption و GTA، و 2K Games، شاهد افزایشی چشم گیر در قیمت سهام خود بود. دلیل این افزایش قیمت ناگهانی، گزارشی غلط مبنی بر تلاش سونی برای خریداری شرکت تیک تو اینتراکتیو بود.

این شایعه با گزارشی از وب سایت خبری Market Watch آغاز شد که از زبان جوئل کولینا، یکی از تحلیلگران شرکت خدماتی و سرمایه گذاری Wedbush Securities، نقل کرده بود که سونی در حال انجام مذاکراتی جدی برای خریداری Take-Two Interactive با قیمتی قابل توجه است. وب سایت خبری تحلیلی Gamespot بعد از رونق گرفتن بازار این شایعات اقدام به تماس با کولینا کرد. در طی این مکالمه، کولینا ضمن رد شایعات گفت که صحبت‌های او بد نقل و تحلیل شده و او بعد از نقل این خبر زیر بمب باران تماس‌های تلفنی و اینترنتی قرار گرفته.

کولینا در گفتگو با Gamespot تشریح کرد:

اتفاق بزرگی پشت وقایعی که دیدم وجود ندارد. کسی منبعی که این خبرها را تائید کند پیدا نکرده. فعالان بازار بورس تنها به صحبت‌هایی اشاره می‌کنند که روی میز معامله شنیده‌ایم. این اتفاق هر روز پیش می‌آید. واقعا تعجب برانگیز است که چرا چنین شایعه‌ای به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و معروف شده است.

با این وجود، تنها یک شایعه‌ی کوچک برای به‌وجود آوردن هرج و مرج در بازار بورس کافی است و همین مسئله باعث شد که سهام تیک تو حدود هفت درصد افزایش یابد. در دست دیگر، سهام شرکت سونی نیز افزایشی کمتر از یک درصد را تجربه کرد. کولینا بیان کرد که کلیت ماجرا چیزی جز شایعاتی بی اساس نیست و به احتمال قوی دلیل افزایش قیمت سهام تیک تو به دلیل جایگاه خوب این شرکت در بازار و تیزری است که دیروز توسط Gearbox منتشر شد و احتمالا به انتشار بازی مورد انتظار Borderland 3 اشاره دارد. سهام تیک تو، خصوصا در چند ماه اخیر، دچار رکود بوده است، از این رو، این افزایش قیمت ناگهانی اتفاقی خوشایند و پیش بینی شده برای این شرکت به شمار می‌رفت.

اخیرا، سونی و Rockstar با همکاری هم محتوایی با مدت زمان محدود برای بازی Red Dead Redemption 2 روی کنسول PlayStation 4 منتشر کردند و حتی شاهد عرضه‌ی باندلی با مضمون این بازی برای کنسول PS4 Pro بودیم. با تمام این اوضاف اما Take-Two شرکتی نیست که بخواهد بازی‌هایش را تنها برای یک کنسول منتشر کند؛ استودیوهای تابع این شرکت برای سالیانی طولانی بازی‌های خود را برای کنسول‌های مختلف منتشر کرده‌اند و در بازارهای فروششان همیشه جایگاه‌های برتر را در اختیار داشته‌اند. برخی از بازی‌های این شرکت از جمله Rockstar Presents Table Tennis هرگز برای کنسول‌های شرکت سونی منتشر نشدند. از دیگر بازی‌های سود آور استودیوهای تابع این شرکت می‌توان به Civilization ،XCOM و NBA 2K اشاره کرد.

خبرگزاری Gamespot برای دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام به برقراری تماس با Take-Two Interactive کرد، که البته اقدامی بی نتیجه بود و این شرکت بیانیه‌ یا نظر خاصی را درباره‌ی این شایعات به اشتراک نگذاشت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده