// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

لیست پرفروش ترین بازی های نینتندو سوییچ در ژاپن منتشر شد

با استناد به لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ در کشور ژاپن، بازی Splatoon 2 بیشترین فروش نسخه فیزیکی را تجربه کرده است. 

محبوبیت و شهرت تازه‌ترین کنسول کمپانی Nintendo (نینتندو) یعنی کنسول Nintendo Switch (نینتندو سوییچ) بر هیچکس پوشیده نیست. تا‌کنون بازی‌های شاخص و ارزشمندی همچون The Legend of Zelda: Breath of the Wild ،Super Smash Bros. Ultimate ،Super Mario Odyssey و Mario Kart 8 Deluxe روی این پلتفرم منتشر شده‌اند و میلیون‌ها نسخه فروش داشته‌اند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مجله فامیتسو در قالب یک لیست به معرفی ۲۰ بازی نینتندو سوییچ که بیشترین فروش نسخه فیزیکی را در کشور ژاپن داشته‌اند، پرداخته است.

بازی‌های پر‌فروش نینتندو سوییچ در کشور ژاپن نسبت به دیگر مناطق دنیا متفاوت هستند که این امر از فرهنگ خاص و منحصر‌به‌فرد این کشور در زمینه بازی‌های ویدیویی ناشی می‌شود. مردم کشور مذکور اکثر وقت خود را در حرکت می‌گذارنند؛ در نتیجه کنسول‌هایی همچون نینتندو سوییچ و پلی استیشن ویتا مناسب آن‌ها بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در لیست ۲۰ بازی نینتندو سوییچ با بیشترین فروش نسخه فیزیکی در کشور ژاپن که از سوی مجله فامیتسو منتشر شده است، شاهد بازی‌هایی هستیم که حضور آن‌ها چندان دور از انتظار نیست. این لیست به شرح زیر است:

ردیفنام بازیمیزان فروش نسخه فیزیکی
۱Splatoon 2۲۹۸۰۹۸۶
۲Super Smash Bros. Ultimate۲۸۸۵۲۸۱
۳Mario Kart 8 Deluxe۲۱۸۵۰۴۹
۴Super Mario Odyssey۱۹۴۰۵۸۷
۵Pokémon: Let's Go, Pikachu و Pokémon: Let's Go, Eevee۱۴۲۵۹۳۵
۶The Legend of Zelda: Breath of the Wild۱۲۴۴۴۰۴
۷Super Mario Party۹۵۰۰۶۸
۸Kirby Star Allies۶۹۵۳۰۳
۹Minecraft۶۵۱۲۷۵
۱۰New Super Mario Bros. U Deluxe۴۶۵۷۴۲
۱۱1-2-Switch۴۴۹۴۳۷
۱۲ARMS ۴۲۵۸۸۱
۱۳Mario Tennis Aces۴۰۰۰۱۸
۱۴Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun۳۰۶۲۵۰
۱۵Pokken Tournament DX۳۰۱۴۲۹
۱۶Monster Hunter Generations Ultimate۲۵۴۰۱۷
۱۷Dragon Quest Builders 2۲۴۹۸۸۹
۱۸Nintendo Labo Toy-Con 1۲۴۰۹۲۶
۱۹Donkey Kong Country: Tropical Freeze۲۲۷۲۹۶
۲۰Xenoblade Chronicles 2۲۲۱۲۳۴

بازی Splatoon 2 جزو آثاری محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری در قشر‌های مختلف دارد، اما قرار گرفتن در رتبه اول و شکست دادن بازی‌هایی همچون Mario Kart 8 Deluxe و Legend of Zelda: Breath of the Wild امری غافلگیر‌کننده است. با توجه انتشار بسته‌های الحاقی در آینده و در دسترس قرار گرفتن شخصیت‌هایی مانند Joker از بازی Persona 5، انتظار می‌رود که به زودی بازی Super Smash Bros. Ultimate صدر جدول را در اختیار بگیرد. با توجه به عرضه بازی New Super Mario Bros. U Deluxe در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی)، مسلما به مروز زمان میزان فروش این بازی افزایش خواهد یافت و رتبه آن ارتقا پیدا می‌کند.

در ماه‌های آتی سال ۲۰۱۹ در کنار بازی‌های Fire Emblem: Three Houses و Luigi’s Mansion 3، بازی‌های جدیدی از سری‌های Pokémon و Animal Crossing روی کنسول نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند. با قضاوت براساس محبوبیت آثار ذکر شده، می‌توان احتمال داد که در آینده پنج بازی آخر لیست بالا از آن خارج شوند. در این فهرست نباید از نسخه ریمستر بازی‌های Final Fantasy X ،Final Fantasy X-2 و Final Fantasy XII و موفقیت احتمالی آن‌ها در جذب مخاطبین چشم‌پوشی کرد.

کنسول نینتندو سوییچ که مدتی پیش دو سالگی‌اش را جشن گرفت، در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) در سراسر جهان عرضه شد. براساس آمار منتشر شده در پایان سال ۲۰۱۸، تعداد ۳۲.۲۷ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رسیده است. در بخش دیگری از این آمار اعلام شد که بازی Mario Kart 8 Deluxe با فروش ۱۵.۰۲ میلیون نسخه‌ای، پر‌فروش‌ترین بازی پلتفرم ذکر شده محسوب می‌شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده