نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

واکنش منتقدان به فیلم Captain Marvel - کاپیتان مارول

مدتی است که فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) در شهر لندن رونمایی شده است. این فیلم به عنوان یک اثر ابرقهرمانی تا حدودی توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم Captain Marvel یا در زبان فارسی «کاپیتان مارول» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، فانتزی و علمی تخیلی استودیو سینمایی والت دیزنی (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست آنا بودن و رایان فلک، کارگردان فیلم Mississippi Grind، فیلم It's Kind of a Funny Story، فیلم Sugar و فیلم Half Nelson، ساخته شده است. در فیلم کاپیتان مارول، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون بری لارسون در نقش کارول دنورز/کاپیتان مارول، ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری، بن مندلسون در نقش تالوس، جایمن هانسو در نقش کوراث، لی پیس در نقش رونان، لاشانا لینچ در نقش ماریا رامبو، جما چان در نقش مین-اروا، انت بنینگ در نقش مار-ول/دکتر وندی لاوسون، کلارک گرگ در نقش فیل کولسن و جود لاو در نقش یان-راگ و چند تن دیگر حضور داشته و به صداپیشگی پرداخته‌اند.

فیلم کاپیتان مارول در تاریخ ۲۷ فوریه سال جاری (۸ اسفند) در شهر لندن به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۵ را از بین ۴۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که درباره این فیلم ویژگی‌هایی مانند «سرگرم کننده، لذت بخش و قابل درک» را عنوان کرده‌اند. از طرف دیگر هم عملکرد و ایفای نقش بری لارسون در قالب شخصیت اصلی داستان، تا حد زیادی مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. با این حال، برخی دیگر از منتقدان امیدوار بودند که این فیلم، «جزئی‌تر، واضح‌تر و همچنین هیجان‌انگیزتر باشد».

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Captain Marvel در سینماهای شهر لندن می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Captain Marvel از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان فیلم کاپیتان مارول در دهه ۱۹۹۰ در جریان است. فیلم کاپیتان مارول استودیو مارول، یک ماجراجویی کاملا جدید محسوب می‌شود که در آن، برهه زمانی‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد که تا به امروز در دنیای سینمایی مارول دیده نشده است. این فیلم داستان ماجراجویی‌های کارول دنورز و نحوه‌ی تبدیل شدن او به یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیا را به تصویر می‌کشد. زمانی که یک جنگ بین کهکشانی میان دو نژاد بیگانه صورت می‌گیرد و کم کم به زمین نزدیک می‌شود، کارول دنورز به همراه گروه کوچکی از متحدانش به این نتیجه می‌رسند که سرنوشت دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، در دست خودشان قرار دارد.

Captain Marvel

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Captain Marvel بیندازیم:

شانا اونیل | ورج

۹۰ از ۱۰۰

بازیگران با عملکرد بسیار خوب خود و همچنین کارگردانان این اثر با تمایل به جدی گرفتن ماجراها، برقراری تعادل در طنز داستان، صحنه‌های اکشن و استفاده مناسب و به موقع از لحظات انفجاری باعث شدند تا فیلم کاپیتان مارول به اوج خود برسد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان-تایمز

۸۸ از ۱۰۰

شاید این اثر بزرگ‌ترین فیلمی نباشد که مارول تا به امروز ساخته، اما به جرئت می‌توان گفت که یکی از خنده‌دارترین و البته یکی از دوست داشتنی‌ترین فیلم‌های این دنیای سینمایی محسوب می‌شود.

مگ داونی | آی جی ان

۸۳ از ۱۰۰

کاپیتان مارول توانست از نکته‌های خوب داستان‌های اولیه‌ی دنیای سینمایی مارول مانند سری فیلم Iron Man (آیرون من) و سری فیلم Thor (ثور) موارد مهمی را یاد بگیرد و با ترکیب کردن این ایده‌های خوب، چیزی را شکل دهد که برای مخاطب هم آشنا باشد و هم کاملا جدید. درست است که این فیلم نقطه ضعف‌هایی هم دارد اما از آنجایی که جذابیت زیادی در آن نهفته شده، باعث می‌شود که شما دیگر به ضعف‌ها توجه نکنید.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

برای شخصیتی مانند ثور، به اندازه ساخت سه فیلم طول کشید تا کریس همسورث و همچنین خدای رعد و برق بتوانند حد و مرز و نحوه‌ی عملکرد خود را پیدا کنند. این در حالی است که دوران قهرمانی بری لارسون به تازگی آغاز شده و باید کمی زمان بگذرد تا همانند شخصیت‌های دیگر پخته شود.

Captain Marvel

مایک رایان | آپروکس

۷۰ از ۱۰۰

بله درست است؛ کاپیتان مارول داستان منشاء شخصیت اصلی خودش را نقل می‌کند اما این اثر آنقدر منحصربه‌فرد و خوش ساخت است که شما موقع تماشای این فیلم خیلی کم این موضوع را حس می‌کنید.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

بیایید خیلی زود با این خبر بد کنار بیاییم: کاپیتان مارول اصلا «واندر وومن» نیست.

کریس بارسانتی | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که این فیلم، آنطور که باید و شاید به دگرگونی عاطفی خیلی مهم کارول دنورز و همچنین تبدیل او از یک فرد دو هویتی که از درون به خود شک دارد، به یک مبارز جسور و نترس که قرار است زمین را از دست مهاجمان آن حفظ کند، توجه نکرده است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۳۸ از ۱۰۰

ارزش یا جزئیات، بالا و پایین و حتی احساسات کمی در بازی و عملکرد بری لارسون در قالب قدرتمندترین ابرقهرمان دنیا، حس می‌شود. این شخصیت، حتی در صحنه‌هایی که در حال مبارزه کردن و شکست دادن دشمنانش است، کاملا خسته کننده به نظر می‌رسد. به همین دلیل، می‌توان گفت که بهترین لحظه‌های فیلم را ساموئل ال جکسون و آن گربه خنده‌دار داستان، تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است که فیلم کاپیتان مارول توانسته رتبه ۵۰ را در لیست بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Captain Marvel نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Captain Marvel


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده